Avira 10 niet compatibel met Windows Defender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woobles

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Hoi,

ik heb Avira 9 ge-upgraded naar Avira 10 maar kreeg bij installeren ineens de melding dat deze niet compatibel is met Windows Defender en dat ik Defender moet uitschakelen.
Bij Avira 9 heb ik dit nooit gehad.

Is dit nieuw en moet ik inderdaad Defender uitschakelen?
Wat zijn de risico's als ik Defender laat draaien?

Groetjes,
woobles

Hoi,

Als Avira zelf een spam- en spyware-filter heeft kan je defender evt. ook uitschakelen.
Zelf gebruik ik al een aantal jaren AVG-free en defender draait 'gewoon' mee, zonder problemen. .....

Hoi,

bedankt voor je antwoord.

Blijkbaar is Avira 10 uitgebreid want ik zag onder Extras, Configuration, General dat je bepaalde Threat Categories kunt aan/afvinken. Bijv, ook Adware, Adware/Spyware.

Als ik dat uitvink zou het dan niet meer conflicteren met Defender?

Groetjes,
Woobles

Dan zou ik eerder windows defender uit doen die houd alleen de makkelijkste virussen tegen die jou virusscan wel moet tegen houden anders is hij bagger:evil:

Dan zou ik eerder windows defender uit doen die houd alleen de makkelijkste virussen tegen die jou virusscan wel moet tegen houden anders is hij bagger:evil:

Wél de correcte informatie geven:

a. Defender is niet bedoeld om 'de makkelijkste virussen' tegen te houden.

b. Het is altijd goed om een extra beveiliging tegen spyware te hebben, maar feitelijk wél 'dubbel'. Spyware is iets anders dan virussen dus. Defender doet z'n werk prima!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan