Avira / Avast en firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woobles

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2006
Hoi,

ik zit erover te denken om Avira of Avast te nemen als gratis scanner.
Is dit net zo goed als EsetNod? Zo niet;wat mis je dan?
(ik ben nogal een leek op dit gebied)

En heb je naast deze software nog een speciale firewall nodig?
Ik gebruik nu windows firewall van vista home. Is dat afdoende?

Groetjes,
Woobles

Goedenavond,

Misschien is deze ook nog wel een optie voor je en volgens mij is de windows firewall in orde als je deze gebruikt.

Hallo,
Ik zelf zou kiezen voor Anti vir.
Dat heb ik zelf een tijdje gebruikt en nooit problemen gehad.
Maar waarom neem je niet AVG? is gratis en een goede beveiliging.
en deze 2 progs voor het scannen er bij:
Malwarebytes' Anti-Malware & Superantispyware werkt perfect.
Iemand anders nog een mening?

't is allemaal freeware.

Niet luisteren naar bovenstaande posts: Avast heeft dan misschien wel een minder goede en gebruiksvriendelijke interface, maar de virus database is groter dan AVG; ook heeft avast een functie om een "full scan" te doen = als windows nog net niet opgestart is, een scan te doen van alle files, alle registeronderdelen en alle kritieke bestanden.

[EDIT:] Niet kijken naar bovenstaande posts ^^

Laatst bewerkt:
AAH XD ok ik snap hem ^^

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat is mijn mening en als bescherming vind ik hem erg goed en voor scan gebruik ik Malwarebytes' Anti-Malware en superantispyaware.

Ok; bedankt voor de antwoorden.

Dan laat ik de firewall zoals het is (windows vista).

Maar biedt Avast dan dezelfde bescherming als Eset (betaalde versie)?
Waar zit dan het verschil in?

Hoi,

Zijn persoonlijke ervaringen dus kunnen we nog wel een poos verder gaan . Denk dat er genoeg antwoorden voor dit probleem op Helpmij staan om de ts van info te voorzien waar hij een keus uit kan maken.

Dit
Maar biedt Avast dan dezelfde bescherming als Eset (betaalde versie)?
Waar zit dan het verschil in?

lijkt mij geen persoonlijke ervaringsvraag maar meer een technische.

Hoe moet ik als leek dit verschil nu weten om in te schatten welke risico's je loopt?

toch zal ik op z'n laatste vraag antwoorden: Het verschil tussen Eset (Nod32 veronderstel ik?) en Avast! (Avast! Antivirus Home Edition veronderstel ik) is dat Eset veel te duur is, maar is daarentegen perfect voor Servers, serverbeveiliging en bedrijven/scholen die via servers en terminals werken (bestanden staan op server, en soort pc die gebruikt word om te connecteren met die servers). Avast is dan weer beter voor de gewone mens (zoals ik en u) die af en toe eens iets download, die voorzichtig is met wat hij/zij download, die vaak eens scant, enz enz

en @ hierboven: weet gewoon of je het kan vertrouwen (bv als je de verzenders kent, en weet dat ze nooit virussen hebben/zenden; als je als eens iets hebt gedownload via die site enzo, ...), ook minder via torrents downloaden, en meer via nieuwsgroepen zoals 4USOnly (nee ik maak geen reclame hiervoor, ik neem dit gewoon als voorbeeld) waar de files gecontroleerd worden voordat ze geüpload worden, enz enz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan