Avira vraagt om herstel cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sepke

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
54
Dag forumleden,

Ik heb een week geleden een nieuwe laptop gekocht met windows7. Hierop heb ik een aantal programma's geinstalleerd die ik al jaren gebruik op mijn laptop met vista.
Echter nu geeft Avira premium telkens een melding als ik een algehele scan uitvoer.

Dit is de melding:

Knipsel-47.png

Ik heb de herstel cd laten draaien met dit als resultaat:

Afb0300.jpg

Afb0299.jpg
Echter na het scannen met de herstel cd blijft het probleem bestaan ook als ik de melding van het plaatsen v.d. cd negeer en de scan voortzet wordt er door Avira niets gevonden. Ook heb ik MBAM laten draaien en deze vind ook niets.

Kan iemand mij helpen?

Aanvulling: vandaag een scan gedaan in veilige modus deze verliep normaal zonder meldingen en er was niets gevonden.
 
Hoi,
als je deze programma's al jaren gebruikt stel dan bij Avira in dat hij deze software overslaat/uitsluit tijdens het scannen.
 
Ik gebruik de programma's al jaren op de andere laptop waar ik ook geen problemen heb bij een algehele scan.

Er moet dan toch iets aan de hand zijn op de nieuwe laptop waar Avira telkens bij een alg ehele scan om de rescue cd vraagt?

Ik heb wel op de nieuwe laptop de proefversie van Trend micro virusscanner verwijderd via het cnfiguratiescherm software verwijderen.
 
Als ik de foutmeldingen zo lees in Avira zijn er 2 bestanden gevonden die 'corrupt' zijn (namelijk "unexpected end-of-file")
Ik raad je dus aan om een schijfcontrole te starten mét herstel van gevonden fouten.

Tijs.
 
Dag Tijs,

Ik heb inmiddels Avira verwijderd en NOD32 geinstalleerd. NOD32 geeft geen meldingen tijdens een algehele scan en heeft ook niets gevonden. Het is dus blijkbaar een false positive van Avira. Voorlopig ga ik NOD32 op deze laptop gebruiken.
 
Blijft onverminderd dat ik je aanraadt om een schijfcontrole met bestandssysteem-herstel te starten. Heeft niets met virussen te maken, maar wel met algemene gezondheid van je pc, en wellicht loop je anders in een later stadium alsnog tegen (die) corruptie bestanden aan.

PS: Checken op bad sectors hoeft (nu) niet, dus alleen het bovenste vinkje aanzetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal vanavond een schijfcontrole uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan