Avira werkt zeer moeizaam op Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
We hebben een nieuwe laptop met Windows 8.1. De meegeleverde McAfee proefperiode is net verlopen en nu staat er de gratis versie van Avira op. Met Vista en XP (en een behoorlijk volle HD) waren we gewend dat een volledige Avira-scan hooguit een paar uur duurde. Nu staat-ie een hele dag te scannen op een nog zowat lege HD. En geeft hij al duizenden waarschuwingen aan... Toch een probleem met compatibiliteit?
De meegeleverde McAfee scanner deed er trouwens óók heel erg lang over...
 
Laatst bewerkt:
heb je MCAfee volledig verwijderd? en als ik u was zou ik Avast Free Antivius 2014 installeren....
 
Avast kwam deze maand bij de Consumentenbond als beste gratis scanner eruit....
 
McAfee is er helemaal af. We hadden daarna direct de nieuwste versie van Avira geïnstalleerd omdat we Avira al lang kennen. Werkte tot nu toe altijd prima, zowel bij XP, Vista als bij Windows7. We kunnen het nu ook nog eens proberen met Avast...
Is overigens de in Windows 8 aanwezige Defender en Firewall niet voldoende? Kan het zijn dat er een conflict is tussen Avira en Defender? (moet bij installatie van een ander virusprogramma de Defender niet uitgeschakeld worden om conflicten te voorkomen?)
 
Laatst bewerkt:
defender van windows is geen antivirusprogje, en zeker niet zo goed als avast, dus installeer avast free 2014 en je bent veilig ;)
 
Gedaan Spocky! Voor zover ik begrijp na wat googlen heeft Defender ook een virusscanner in zich, maar niet bepaald waterdicht. En is het wel een (sinds Windows 8 sterk verbeterde) goede aanvulling op een apart te installeren antivirusprogramma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan