Avira

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHV314

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
nieuwe gebruiker; hi mensen

Avira heeft mijn nokia n97 geblokkerd. H:\autorun.inf geblokkeerd (automatisch starten) staat in de gebeurtenissen van avira vermeld (zie bijlage) . hoe kan ik dit ongedaan maken?

avira uitschakelen geprobeerd - helpt niet. Avira configuratie aangepast: automatisch starten blokkeren uitgeschakeld - helpt ook niet. Windows apparaten zoeken - vind de nokia gewoon niet meer. mijn andere aparaten worden gelukkig nog wel gevonden, maar ik wordt gewoon stapelgek van zo'n dingetje. ongedaan maken moet toch mogelijk zijn! Ik heb in de avira detectielijst ook geen autorun* of H:\autorun* kunnen vinden.

win7
Avira 2013
Avira blokkeerd Nokia.jpg

Wie kan mij hierbij helpen? BVD, JHV.

Wat Avira doet heeft verder geen invloed op het verwerken van autorun.inf : Microsoft heeft het autorun van externe apparaten (memory-sticks etc.) allang uitgezet.
Dit om data-diefstal via (bijv.) een geprepareerde ipod te bezweren: Stel dat er een kopieer-actie wordt getriggerd vanuit autorun.inf, dan zou het aansluiten genoeg zijn om data over te zetten naar de ipod zónder dat de gebruiker daarbij aanwezig hoeft te zijn en/of er iets aan kan doen.

Tijs.

Hi dnties,

dank voor je super snelle reactie, MAAR automatisch afspelen werkt nog steeds hoor. voorheen ook voor mijn nokia. ik heb ook duidelijk een bericht van Avira (popup) gekregen maar onachtzaam, niet daarop gereageerd. een ander apparaat dat niet altijd is aangesloten wordt op dezelfde manier opgestart.

ik zal proberen nog een plaatje te sturen.

dank evenzogoed, JHV

Hi dnties,

dank voor je super snelle reactie, MAAR automatisch afspelen werkt nog steeds hoor. voorheen ook voor mijn nokia. ik heb ook duidelijk een bericht van Avira (popup) gekregen maar onachtzaam, niet daarop gereageerd. een ander apparaat dat niet altijd is aangesloten wordt op dezelfde manier opgestart.

ik zal proberen nog een plaatje te sturen.

dank evenzogoed, JHV

automatisch afspelen 2.jpgautomatisch afspelen 1.jpg

zie een vd plaatjes onderaan : Nokia Device Stage Openen.
(= in verkenner openen - Dit gebeurt dus niet meer)

met andere woorden windows moet nokia gewoon als externe harde schijf vinden.

Het is wel avira heb zelf ook avira gehad op windows 7. Nu niet omdat hij niet compatible was met windows 8 (weet niet of het nu nog het geval was). Je moet even kijken bij gebeurtenissen rechtermuisknop op de blokkade en iets selecteren als negeren of dergelijke. Negeren is tijdelijk dan pakt hij het na een seconde of 5 weer op maar er is ook een optie altijd negeren of iets in die richting. Hierbij doet hij de volgende keer niks meer als hij het bestand vindt van dat specifieke apparaat.

ik heb devolgende mogelijkheden: gebeurtnis: 1 tonen, 2 exporteren, en 3 verwijderen. Maar ik vermoed dat de laatste optie deze gebeurtenis dan gewoon slechts uit het logboek verwijderd. (?)

Er is een subtiel onderscheid tussen het starten van een applicatie/bestand vanuit autorun.inf en het hebben van inhoud die afspeelbaar is.
Ik zou verwachten dat als je autorun.inf verwijdert van de Nokia (zie wat ik schreef over het niet uitvoeren van autorun.inf door Windows) genoeg is om de alarmmelding van Avira te ondervangen.

Tijs.

Sorry vergeten te melden je moet even kijken bij quarantaine of dergelijke.

er staat niets in quarantaine. niet bij Avira ook niet bij defender. ik krijg ook geen Avira alarmmelding meer op de nokia. de nokia wordt gewoon totaal niet meer gezien.

dit is wel de eerste keer dat ik nokia aansluit sinds mijn laatste Avira 2013 versie update (ja erg laat ja, doe dat ook liever niet - en dit is nou presies waarom. nieuwe versie van Avira - verplicht want vs 2012 wordt niet langer ondersteund! en dan krijg je dit dus)

Misschien moet ik mijn vraag wel anders stellen:

windows7 herkent mijn nokia niet meer! daar lijkt het nu het meeste op. (want ook als ik Avira uitzet, wordt n97 niet herkend)

autorun zal best wel worden genegeert door windows, ik geloof je heus wel thijs, maar voorheen werd mijn nokia gewoon als ext HD herkend en de verkenner geopend.
het lijkt erop dat Avira dit definitief heeft veranderd.

Het is me gelukt. Thijs had mij toch op een idee gebracht. Zou Avira iets op mijn nokia hebben veranderd. ik vermoed het. 1 Nokia instellingen hersteld. 2 in windows apparaten (nokia) hersteld. En, hij doet t weer, zij het via een nieuwe, andere route, zonder windows bieb en ik moet zelf in apparaten de verkenner openen. Omslachtig maar het werkt.

Bedankt nogmaals, voor het meedenken.
JHV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan