Award Bios upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Wie weet een site waar veel Award Bios upgrades op staan. Ik zoek een upgrade voor een oud beestje, met deze id:
I430VX-2A59GC39C-00

Mvgr, René.
 
Hallo Caspar,
Ja die site ken ik...kreeg daar een aanbieding om voor $25,- een file van 170Kb te kopen. Moet dan maar afwachten of dat het beloofde resultaat geeft uiteraard.
Of de hele pc dat nog waard is. is een andere vraag.
Waar ik voor wil upgraden (flashen) is het volgende:
Ik wil graag een grotere schijf in deze pc plaatsen en eventueel een wat snellere processor.
 
Groot misverstand dat je bij een Award-bios bij Award moet zijn voor een BIOS-update. Het gaat om de CHIPSET van je mobo. Zucht ...:eek: :eek: :eek:


Draai ff BIOSID:
http://www.simtel.net/pub/dl/2523.html

en post de hele rataplan.

Groetjes,
Bennie
 
Let me guess ... Chaintec?

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Het gaat om de CHIPSET van je mobo. Zucht ...:eek: :eek: :eek:
De chipset heeft er ook niets mee te maken hoor, je moet altijd de update bij de fabrikant van het moederbord halen. Award maakt een standaard bios, en elke fabrikant past dat aan zodat het op zijn moederbord werkt.

Topicstarter: Op www.wimsbios.com kan je je Bios-id (2A59GC39C) opzoeken.
 
Daar gaat die:
Bios id : 51-1210-001223-00111111-071595
Bios type : American Megatrends Inc.
Bios date : 07/15/95
Chipset id: 82430VX

Kun je hier iets mee Bennie?
 
Geplaatst door r.vink
Daar gaat die:
Bios id : 51-1210-001223-00111111-071595
Bios type : American Megatrends Inc.
Bios date : 07/15/95
Chipset id: 82430VX

Kun je hier iets mee Bennie?
Nee, je moet mijn linkje volgen, dan kan je aldaar het bios opzoeken (ik kan het ook voor je doen, maar het is heel simpel en dan is het gelijk handig dat je het dan voortaan ook zelf kan). Succes!
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Nee, je moet mijn linkje volgen, dan kan je aldaar het bios opzoeken (ik kan het ook voor je doen, maar het is heel simpel en dan is het gelijk handig dat je het dan voortaan ook zelf kan). Succes!

Misschien toch makkelijker om eerst even op de site van de fabrikant van het moederbord te kijken.:rolleyes:

mijn foute antwoord trouwens ten spijt
 
Geplaatst door Caspar107


Misschien toch makkelijker om eerst even op de site van de fabrikant van het moederbord te kijken.:rolleyes:
Ja, maar die weten we nog niet (ook al zit Bennie voor te zeggen gok ik ;) ), dus moet hij eerst via mijn link de fabrikant opzoeken.

EDIT
Ja, Bennie heeft het al verklapt :rolleyes: :)
 
Heren! Echt hartverwarmend al de reacties...maar ik ben nu even de weg kwijt.
Ik heb gezocht op de link van L..Kwal maar daar staat het nummer niet bij, wel deze melding:

Note: The following BIOSs have bad BIOS number encoding: All Triton VX BIOS numbers should start with 2A59G ! This is what Award Software/Unicore Software says about it:

"Thank you for your interest in a bios upgrade by Award Software/Unicore Software. Unfortunately your motherboard manufacturer is using an illegal copy of Award Software bios which we can not provide support nor any information on."

Iemand enig idee wat voor bios of wat voor nummer ik nu eigenlijk moet zoeken?
 
Geplaatst door r.vink
Heren! Echt hartverwarmend al de reacties...maar ik ben nu even de weg kwijt.
Ik heb gezocht op de link van L..Kwal maar daar staat het nummer niet bij, wel deze melding:

Note: The following BIOSs have bad BIOS number encoding: All Triton VX BIOS numbers should start with 2A59G ! This is what Award Software/Unicore Software says about it:

"Thank you for your interest in a bios upgrade by Award Software/Unicore Software. Unfortunately your motherboard manufacturer is using an illegal copy of Award Software bios which we can not provide support nor any information on."

Iemand enig idee wat voor bios of wat voor nummer ik nu eigenlijk moet zoeken?
Dan heb je niet goed gelezen wat er op die pagina staat. Je moet appart zoeken naar chipset (de eerste 5 karakters) en de fabrikant (karakter 6 en 7, bij jou C3). Als je dan kijkt zie je dat je een chaintech bord hebt, volg je dan de link, dan zie je een hele lijst, zoek je dan op de hele bios-id dan vind je het!
 
Ik heb de Bio-Star link van Bennie gevolgd en hem geflashed met dat bestand...hij blijft nu keurig op "wait" staan als ik weer opstart. Inderdaad geen verbetering dus. Morgen(straks) maar even proberen of ik de bios kan resetten. Voor zover bedankt.
 
Geplaatst door r.vink
Daar gaat die:
Bios id : 51-1210-001223-00111111-071595
Bios type : American Megatrends Inc.
Bios date : 07/15/95
Chipset id: 82430VX
Ik weet niet hoe jij aan Award komt.
Dit is toch echt een AMI-bios.
Zoals Bennie al de link naar AMI-bios geeft
 
Geplaatst door crash

Ik weet niet hoe jij aan Award komt.
Dit is toch echt een AMI-bios.
Zoals Bennie al de link naar AMI-bios geeft
Aan wie is dit gericht? Kan je niet de volgende keer een quote toevoegen aan het bericht? Het viel mij ook op, maar hoe komt hij dan aan die Award bios-id uit de beginpost?
 
Dit was uiteraard gericht aan de vraagsteller.
Ik heb toch een quote toegevoegd?

Als je de eerste ID bekijkt zou je idd zeggen dat het om een Award Bios gaat.

Ik ging ook van de quote uit die ik geplaatst heb.
Dat met een Bios ID proggie is nagekeken.

Ik had de eerste nagekeken in "Het Bios boek"
En kwam ook bij Award uit.
Tot ik de gegevens van de Bios ID met American Megatrends Inc zag staan.

Bij de laatste ID komt ik ook uit op een moederbord van Biostar Microtech International Corp.

Ik vind het wel vreemd dat er hier twee verschillende ID's worden opgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan