azereus en uploaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik ben ook maar eens begonnen met downloaden via Torrents, het bevalt me uitstekend moet ik zeggen.
Ik snap 1 ding niet, als ik een bestand 100% gedownload hebt, kunnen mensen het dan ook uploaden van mij, of tewel, moet ik nou alleen de torrent laten staan, moet ik het bestand laten staan, moet ik bv voor Azereus nog een poort open zetten voor de upload, er wordt namelijk niet geupload en er staat bij tracker status in onderste helft, de ene keer status oke en de andere keer, wrong reply 2003.

Om de vraag kort te houden, is Azereus open houden voldoende om upload toe te laten of moet ik nog andere instellingen plegen.
 
zodra jij bent begonne te downloaden, en ook maar een klein stukje binnenhebt, gaat azureus het gelijk weer uploaden.

als jij de hele download voltooid hebt, moet je alles laten staan, dus het bestand en de torrent.

als je een bestand verwijderd, kan azureus het dus ook niet meer uploaden, en zal dus in sommige gevallen een foutmelding geven
 
Nou de volledige download inclusief torent stat gewoon nog op de pc, ik vindt het alleen vreemd dat tijdens het downloaden er wel geupload wordt en nu de download klaar is niet.
Ik vraag me dan af, moet ik nog iets instellen hiervoor.
 
in het programma zelf hoef je normaal gesproken niets te veranderen, mischien dat je een poort moet openzetten in je router, welke poort dit is kun je volgens mij zien in de configuratie van azureus onder het kopje upload
 
Poorten staan al open, dat is al gebeurd, dus ik ga er dan maar van uit dat het goed gaat, toch vindt ik het vreemd.
 
Het blijft vreemd, zeker als je aan het rekenen gaat! Hij download bijv. meer als 100%(klinkt stom maar is zo)! En dat ie upload voordat ie klaar is is omdat het in principe allemaal kleine stukkies zijn. Als jij download download je een procent van die weer een procent van een ander etc. Denk niet dat je er teveel naar moet kijken want dan wordt je gek (net zoals ik)...

Suc6 met je downloads:p
 
Dus alle downloads zijn altijd beschikbaar voor uploads, ook al zijn ze klaar.
 
Je ziet toch in Azureus of en hoeveel ontvangers er zijn? Als er geen ontvangers zijn kun je niet uploaden. Zijn die er wel 'seed' je. Als jij het hele bestand binnen hebt verspringt de file automatisch naar onderen, het uploadgedeelte.
 
Dat doet hij gewoon, hij verplaatst zich naar onderen, als er dan dus geen uploads zijn dan ligt dat dus niet aan hier, dan is er gewoon niemand bezig met dat bestand of wat het dan ook maar is wat ik up wil loaden.
Dat is wat ik er uit begrijp?? begrijp ik het dan goed??
 
Maar het princiepe werkt niet het zelfde als kazaa toch, als een torrent zoeker een torrent zoekt (he' goed he) dan ziet hij toch niet zomaar mijn torrents??
 
Ik weet niet hoe Kazaa werkt. (± als ed2k?)
Maar om een torrent te kunnen dloaden moet je hem bij de tracker ophalen. Het loopt allemaal via de tracker. Je moet een bestand bij een tracker als torrent uploaden en de zoeker haalt dus de torrent bij de tracker op. Je weet wel wie de uploader is omdat je moet bekendmaken dat je de torrent hebt ge-upload (anders weet niemand dat de torrent beschikbaar is). Maar zo gauw er ge-seed wordt door de uploader, wordt iedere leecher ook seeder en dan weet je niet meer waar de bytes vandaan komen.
(Is dit verhaal helemaal juist en duidelijk...?)
 
Als ik een torrent hebt gedownload, en dit bestand is wel of niet al klaar met dowloaden, dan ben ik even goed toch wel seeder, of te wel een persoon waar ze ook een gedeelte vandaan kunnen plukken?? dat vraag ik me me meer af.

Het verhaal wat je verteld is duidelijk voor de rest.
Kazaa werkt niet op dit princiepe, bij kazaa worden er gewoon deel mappen opgenomen in het netwerk, bij een search opdracht word ter razendsnel over het netwerk gekeken of iemand dit bestand in zijn deelmap heeft staan.
Daarna begint het download proces, er wordt wel van meerdere locaties een gedeelte gepakt, zo slim waren ze al wel bij kazaa.
 
Geplaatst door jjw
Als ik een torrent hebt gedownload, en dit bestand is wel of niet al klaar met dowloaden, dan ben ik even goed toch wel seeder, of te wel een persoon waar ze ook een gedeelte vandaan kunnen plukken?? dat vraag ik me me meer af.
Zeker! Maar wat ik niet begrijp: je ziet toch in Azureus dat je aan het seeden bent terwijl je aan het downloaden bent?
 
ja dat klopt maar de vraag was dan ook bedoel voor de momenten dat de download klaar is? dan zie ik het namelijk niet. Maar dat zal dan wel komen omdat er geen vraag is naar die files.
 
Maar je ziet wel de torrent naar beneden springen als ie klaar is met downloaden?
 
Nou, ik zet de vraag op opgelost, dankjewel voor de uitleg, ik snapte het al aardig maar nog niet alles.
Ik hoop dat de site waar ik nu zit me niet kickt, daar er een 1op1 sharings gevoel heerst.
Nogmaals dank.
 
Ja, de ratiokwestie!
Als je ratio te laag is en je seed niet, dan zou je iets 'gewilds' kunnen oploaden bij de tracker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan