Azureus, bitlord, alles...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yo-Z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yo-Z

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Ik zit een beetje in de ***. Ik heb een probleem met het downloaden van torrents, het gaat verschrikkelijk langzaam (1.2 kbp/s).
Ik heb mijn poorten geforward, en een handmatig ip-adres aangemaakt.
Een uitzondering in windows firewall. ALLES maar niks helpt

Ik heb een KPN-experia box (de siemens sx551 wlan)
misschien zijn er mensen met zelfde ervaringen en oplossingen:o

Jos

de bestanden moeten worden gedownload bij andere mensen. Die mensen staan misschien geen snellere verbinding toe. Ik had het namelijk ook.

Probeer het ook eens met een torrent waarvan er tientallen seeders zijn....
Met nieuwe, verse torrents gaat het vaak verschrikkelijk traag......
Je moet ook een andere poort gebruiken dan de standaard 6880 want die hebben veel aanbieders in de "ban" gedaan [erg populair bij hackers].. probeer eens een poort in de 50.000 hoek.... Ook de ddb optie kun je beter uitzetten, want die kan de ratio vervalsen en daardoor bannen trackers ook vaak die gebruikers die het aan hebben staan.....

Ja....

Ik heb mijn poort nu op 51161 staan, ik heb de 50050 ook gebruikt maar.... zonder results.
Gebruik m nu 2 dagen maar ik schiet niks op. Maar ik laat m vanacht 'ns lekker door razen met een torrent met veel uploaders:cool: en dan zullen we wel zien.

DBB optie

Probeer het ook eens met een torrent waarvan er tientallen seeders zijn....
Met nieuwe, verse torrents gaat het vaak verschrikkelijk traag......
Je moet ook een andere poort gebruiken dan de standaard 6880 want die hebben veel aanbieders in de "ban" gedaan [erg populair bij hackers].. probeer eens een poort in de 50.000 hoek.... Ook de ddb optie kun je beter uitzetten, want die kan de ratio vervalsen en daardoor bannen trackers ook vaak die gebruikers die het aan hebben staan.....

Hoe zet je die optie uit, btw?:)
Misschien is dat het wel want ik haal nu een torrent met 274 uploaders en 318 downloaders op en ik krijg maar 800 Bp/s:eek: hij heeft in een kwartier 22kb gedownload:eek:

De dagen van P2P-netwerken en .torrent-sites zijn geteld.
Zie dit bericht in Webwereld.
In de USA heeft de entertainment-industrie al voor meer dan 100 miljoen dollars
per geval schikkingen getroffen met .torrent-sites, als die hun activiteiten staakten.
De downloads zullen alleen maar nog meer gaan vertragen, is mijn voorspelling.

Dat is triest... Geef mij [dat kan niet hier, want dan springen er een paar moderators uit hun bedje, en ze lagen net zo lekker te knorren] op erpcity@home.nl eens even de details van die torrent [site + naam] , dan zal ik "effe tjekke" , want hier staat alles, wat betreft torrents, "op scherp" , dus kan ik je binnen een paar minuten vertellen of het echt een "kreng" is of dat er iets bij jou verkeert staat.......

@boeing

Vergeet het maar...
Dat gemier van Brein is een druppel.... plaat.
Sites als demonoid met meer dan 100.000 hits per dag kun je niet elimineren... het Napster effect... hadden ze die site intact gelaten dan was het "gecontroleerde chaos" gebleven.. toen Napster om zeep geholpen werd waren er dezelfde dag 100 alternatieven.... één dag daarna 1000... [allemaal met reclame banners]

En nieuwsgroepen dan... hoe wil men dat aanpakken? Onbeheersbaar.... Dat is het flauwe van Brein, zo'n simpele ziel die een paar gig open heeft staan bij Emule wordt gepakt terwijl de terabytes in de nieuwsgroepen om je oren vliegen....

Feit blijft: ik wil een liedje van Elvis... "I forgot to remember" , ik bezoek alle top CD boeren van Nederland.... en kan dan alleen maar een "BOX" kopen van € 79,95 waar dus alle nummers van die man opstaan [die ik al heb] + dat ding dat ik zoek... 79,95 voor 1 nummer da's knap aan de prijs... Dan sleur je zo'n nummer toch bij citroendraad weg.. voor noppes. Zolang de gevestigde orde [de platen en filmbizz] hier geen echt [prijstechnisch] passend antwoord op heeft... blijft P2P, in welke vorm dan ook, bestaan...

Bovendien denk ik dat het niet verkeerd is... heel veel artiesten hadden zonder P2P geen echte bekendheid gekregen... voorbeeldje is Mana.. zit in een reclamespotje voor een wasmiddel, mensen zoeken dat op [http://www.ster.nl/?nav=fcsiHsHCjEtCyDlE], downloaden misschien dat nummertje en kopen dan het CD'tje [blijft kwalitatief beter dan alles wat je kunt downloaden]. Dus het stimuleert ook de verkoop....

Dat is net als het verbieden van roken.... Onze vriend Zalm moet er niet aan denken dat iedereen morgen stopt met roken... Waar moet ie dat gat van 2,3 miljard aan accijnzen dan ineens mee gaan stoppen?

Maar hoe?...

maar hoe zet ik ddb uit dan, als ik vragen mag?
Distrubuted DataBase <= Toch?:o
Ik heb gekeken, maar ik kan het zo gauw niet vinden...:rolleyes:

Gereedschappen, configuratie, plugins, gedistribueerde database, eventueel vinkje weghalen

Als je Az. opent kun je via de Wiki bij optimale instellingen komen. Kijk daar eens naar?

Wiki

Hmm ja, zou kunnen, ik kijk wel ff.
Maar ff tussendoor, kan iemand mij ook uitleggen dat als ik azureus op ***snelheid heb lopen, dat dan alsnog mijn browser traag wordt? Zal niet aan mijn totall snelheid liggen want dat is 4098kbp/s:o

Waarom bij mij wel

ik ben echt een held op sokken in dit soort dingen, heb vaak een NAT-probleem ??

maar een download van ongeveer 2Gb is toch zeker in 1 nacht binnen, terwijl ik geen superverbinding heb, geloof 1.5Mb.

Dan vraag ik me af, (doe vaak max 3 per keer downloaden), waarom het bij mij 9 van de 10 keer in een nacht binnen is?

p.s. gebruik ook Azureus

@Yo-Z

Je moet je upload instellen op maximum 80% van wat je aan kunt, anders wordt het surfen sloom en worden ook je downloads trager ... [omdat ie bij ontvangst van elk pakketje even moet bevestigen.. en dat is een upload, en als alle leechers die capaciteit dan al gebruiken loopt de boel vast]

ik ben echt een held op sokken in dit soort dingen, heb vaak een NAT-probleem ??

maar een download van ongeveer 2Gb is toch zeker in 1 nacht binnen, terwijl ik geen superverbinding heb, geloof 1.5Mb.

Dan vraag ik me af, (doe vaak max 3 per keer downloaden), waarom het bij mij 9 van de 10 keer in een nacht binnen is?

p.s. gebruik ook Azureus
Je moet zowel in je router als in je firewal de port openzetten om dus de NAT problemen te voorkomen. op www.portforward.com kan je vinden hoe je je router kan doen.

sneller?

@Yo-Z

Je moet je upload instellen op maximum 80% van wat je aan kunt, anders wordt het surfen sloom en worden ook je downloads trager ... [omdat ie bij ontvangst van elk pakketje even moet bevestigen.. en dat is een upload, en als alle leechers die capaciteit dan al gebruiken loopt de boel vast]

Mijn upstream rate (uploadsnelheid, neem ik aan) is 256 kbps dus daarvan 80% is 204,8 kbps, en dan zou mij downloadsnelheid dus sneller gaan? hmm ff kijken...

En nog es iets

Op portforward.com heb ik ook iets gelezen dat je een static ip moet hebben (handmatig ip adres, naar mijn weten) Dat heb ik allemaal stap voor stap gedaan, maar ik moest ergens in dos mijn automatische dns server en mijn alternatieve maar ik heb die hele alternatieve niet!!!:mad: Maar wat ik nou wel zag, het hele lijstje wat ik moest invullen stond ook in mijn router maar dan met totaal andere getallen, zou ik die in moeten voeren?

hier is de link: http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

Moet ik dan doen wat hier staat, of de getallen die ik in mijn router zie staan?:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan