Azureus en overschakelen van LAN naar Wireless verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Ik ondervindt het volgende probleem... ben geen kenner dus probeer zo goed mogelijk te omschrijven wat ik zie/ondervindt.

Ik gebruik Azureus en download via mijn LAN verbinding. Poort (50005) staat geforward in mijn Experiabox. Ik gebruik de free version van Zonealarm. Het downloaden gaat perfect, nooit NAT problemen.

Schakel ik nu over op mijn MIMO Wirelesscard verbinding dan blijf ik maar een NAT probleem houden op voorgenoemde poort.

In de Experiabox is de poort voor beide IP adressen (LAN en MIMO Wirelesscard) geopend. En in Zonealarm hebben zowel de LAN/MIMO en het programa opzich volledige toegang. Ingebouwde XP firewall staat uit.

Ik zie het verschil/probleem gewoon niet waarom het via de LAN wel werkt en via de MIMO Wirelesscard niet, iemand een idee ?
Voor mijn gevoel heeft het iets te maken met de vermelding van de LAN verbinding in Zonealarm als ik de kabel eruit trek te weten 0.0.0.0/0.0.0.0 (IP adres/Site) en al overgeschakeld ben op de MIMO Wirelesscard.

PJA

ps Herstart van Azureus en Zonealarm na omschakeling van LAN naar MIMO Wirelesscard heeft geen effect.

Een specifieke poort forwarden ('openzetten') kan maar naar 1 ip-adres tegelijk op je netwerk, niet naar 2 ip-adressen.
Dus als je in Azureus poort 50005 blijft gebruiken, dan zal de portforwarding omgezet moeten worden naar het ip-adres dat je MIMO krijgt bij verbinden.

Kijk dus na welk ip-adres je via je MIMO gekregen hebt, zodra aangezet ipv. de bedrade aansluiting. Zorg er dan voor dat naar DAT ip-adres wordt geforward in de router.

Succes,

Tijs.

De Lan heeft IP adres x.x.x.3 en in mijn router staat ook forward port 50005 naar x.x.x.3
MIMO heeft x.x.x.2 en in de router 50005 forwarded naar x.x.x.2

Als ik je goed begrijp is dit niet mogelijk... of begrijp ik het nu verkeerd ?

PJA

Je kunt niet 2x dezelfde poort forwarden, zoals ik al gezegd heb.
Dus je zult in de router de entries voor xxx.2 moeten verwijderen, en die van xxx.3 moeten veranderen naar xxx.2 om je MIMO te kunnen gebruiken met Azureus.

Tijs.

Das lekker dan als je soms aan een kabeltje werkt en soms wireless in je huis. Komt er op neer dus elke keer opnieuw instellen.

Je hebt nog niet teruggemeld of het nu werkt.

Wat er alternatief gedaan kan worden is poort 50005 portforwarden naar x.x.x.2 voor de MIMO (draadloos) en poort 50010 naar x.x.x.3 voor de bedraad Internet.

Je hoeft dan alleen in Azureus de luister-poort om te zetten, afhankelijk van welke van de 2 verbindingen je op dat moment gebruikt: 50005 indien MIMO, 50010 indien bedraad.

Tijs.

Heb je raad opgevolgd middels een extra port te gebruiken. Nu hoef ik iig niet steeds me router aan te passen.

Thx voor de hulp

PJA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan