Azureus staat aan --> Internet heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mscofield

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Goedenavond

Ik heb een probleem. Gister heb ik mijn nieuwe computer ontvangen van Dell. Het probleem is dat als mijn downloadprogramma Azureus of Limewire PRO aan staat dat dan het Internet héél traag is. Komt dit door Windows Vista Premium of ligt dit aan een instelling in mijn netwerk? Of heeft dit een hele andere oorzaak?

Wie kan mij helpen?

BVD, Rutger!

Dat komt waarschijnlijk omdat je in de instellingen die download-programma's toestemming geeft om gebruik te maken van de volledige bandbreedte, zowel v.w.b. download als upload, van je internet-verbinding.

Dus daar maxima instellen!

Vindt je dat gek? Die bestanden die je download komen binnen via je internetverbinding...

Stel dat je maximaal met je internet 1 MB per seconde kunt downloaden. Je gaat met Limewire een bestandje downloaden, er zijn niet veel gebruikers die het delen dus je kunt hem met 300 KB per seconde downloaden. Je houdt dus 700 KB over om andere dingen via het internet te doen. Je zet nu ook Azureus aan en gaat ook hier een bestand downloaden, er zijn veel mensen die het bestand aanbieden. Je download met 700 KB.

Je hebt nu het maximum van je verbinding bereikt en je wilt toch nog internetten. Dus je start je browser op en de pagina wordt aangeroepen. Echter is er niets beschikbaar qua snelheid, dus worden er wat KB's van Limewire afgehaald en ook van Azureus. Je kunt nu met 38KB een pagina openen...

Oke, daar dacht ik zelf ook al aan.

Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?
Internetopties, Limewire en/of Azureus?

BVD Rutger.

Limewire > Opties > Downloads

Voor Azureus kan ik het zo niet vinden, maar zal ongetwijfeld bij de Opties te vinden zijn.

Ik heb bij Limewire mijn breedband ingesteld. Het probleem is overigens nog niet opgelost. Steeds krijg ik de melding bij Limewire dat hij geen verbinding kan maken. En ik kan bij Azureus de breedband niet instellen...

WIE HELPT MIJ?

BVD. Rutger

Dat hij geen verbinding kan krijgen kan aan je firewall of eventuele routerinstellingen liggen

Nieuwe computer gekocht: Dell Inspiron 531 met Windows Vista Home Premium.
Mijn bandbreedte bij Limewire en/of Azureus instellen heeft geen enkel effect. Mijn internet is super snel als ik geen Azureus of Limewire heb aan staan.

Als ik dan toch Limewire aanzet, kan mijn internet geen website meer zoeken en is de verbinding zo goed als verbroken. Ook bij Limewire zelf kan hij geen verbinding maken om te downloaden.
Dit zelfde probleem heb ik als ik Azureus aanzet...

Iemand dan toch een andere oplossing?
BVD, Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan