Azureus

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolly

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met Azureus, elke keer als ik het aan heb valt mijn
internet om de 10-15 min. even uit en soms wel eens vaker.

Ik heb het ook op een andere forum gevraagd daar hebben ze me heel
goed geprobeerd om me te helpen maar het is niet gelukt.
http://www.LINK-NAAR-CONCURRENT-VERWIJDERD.NL
Daarom vraag ik het hier een keer en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ENCRYPTIE / VERSLEUTELING

Waarom?:
Sommige internet providers limiteren de snelheid van torrents, kort uitgelegd worden torrent pakketten herkend en gelimiteerd op het netwerk.
Een oplossing hiervoor is "Encryption", een methode waardoor de internetprovider de torrentpakketten niet kan onderscheppen om de snelheid hiervan te beperken.

Daarom is het van belang dat zo veel mogelijk gebruikers encryptie accepteren, het grote voordeel is dat dan ook van gebruikers waarvan torrent pakketten gelimiteerd worden op volledige snelheid gedownload kan worden.
Ook kunnen hierdoor gebruikers sneller uploaden naar mensen waarvan de torrents

Met de volgende torrentclients is het accepteren van encryptie (versleuteling) mogelijk:
-Azureus 2.4.0.2
-Bitcomet ?????
-µTorrent 1500
Let wel op: dit geld alleen voor de nieuwere versie's van de clients, encryptie heeft geen nadelige gevolgen omdat niet versleutelde verbindingen ook worden geaccepteerd. Tenzij je in Azureus optie 4 en 5 UIT laat.

Hoe?:
Hier volgt een korte uitleg hoe de clients in te stellen zodat encryptie wordt ondersteunt:

Azureus:
1. Ga naar: Tools > Options > Connection > Transport Encryption (engelse versie)
1. Ga naar: Gereedschappen > Configuratie > Server > Transport Encryption (nederlandse versie)
2. Vink Require encrypted transport aan
3. Kies als minimum encryption RC4
4. Vink Allow non-encrypted outgoing connections if encrypted connection attempt fails aan.
5. Vink Allow non-encrypted incoming connections aan.
LET OP: Optie 4 en 5 kan je gebruiken, maar dan is de kans weer groot dat je
provider toch weer kan zien wat je doet...echter, zet je ze niet aan dan kan je GEEN connectie meer
maken met mensen die de encryptie UIT hebben staan.
Is dus iets wat je zelf moet bekijken en bepalen.

Laatst bewerkt:
Dusss het is niet veilig om het te doen?

en wat als mijn provider het ziet wat dan?

Welkom op HelpMij, lolly !

Link naar concurrent verwijderd uit je topic. ;)

Sorry, maar jullie snappen nu ongeveer wel wat mijn probleem is:p .

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Deels, maar elke volgende lezer kan die vraag dus niet meer zien.

Als je die tekst hier eens kopieerd....

Hooooooi,

Ik heb dit hele forum doorgezocht en ik heb over dit probleem niks kunnen vinden.
(Of ik heb het over het hoofd gezien Surprised )

Mijn probleem: Om de 10/30 min (Of zelfs minder) valt mijn internet even uit voor 10 sec.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt en hoop dat iemand me kan helpen.
--Lolly Laughing --

EDIT: Dit gebeurd dan natuurlijk als ik Azureus aan heb. (Ja ik weet zeker dat het aan Azureus ligt Razz )

ik had het ook. heeft met de upnp ondersteuning te maken van azureus/je modem of router, dus ik zou in windows checken of de service "universele plug & play" uit staat (start, uitvoeren, services.msc) maar ook in azureus en je router/modem.

naamloos6fe.png

En ook in Software deze uit de Windows onderdelen verwijderen!

UPnP is helaas een mislukte onderdeel van Windows gebleken en zorgt vaker voor problemen. Bovendien zorgt het voor een behoorlijke veiligheidsrisico, zie daarover http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm
Daar kun je ook een tooltje ophalen die UnPlug 'n Pray heet en deze uitschakelt.

Zorg ook dat de toestemming ervoor uit de Windows Firewall gehaald wordt (UPnP Framework) en uit je overige Firewall's.

Internet bleef keer op keer (na een aantal minuten downloaden met Azureus) zo traag worden dat er (bijna) geen beweging in zat. Het sluiten van Azureus bracht de internet snelheid na +/- een minuut weer terug. De oplossing vond ik op een ander forum en ligt zoals sjansen voorstelt in het beperken van het aantal verbindingen.

My guess is that it's actually my cable modem or wireless router that's getting overloaded with connections - resetting them would get me back online, and other machines attached to the router would also lose connectivity, not just the one running BitTorrent. I altered, in Azureus' Preferences the max number of inbound/outbound connections to a maximum of 40 and have not had any troubles since

Het is niet moeilijk in te stellen (onder tools-configuratie-overdracht) en werkt als een trein. Ik had het maximum aantal verbindingen staan op 400. Dit heb ik teruggezet nar 40. Nu geen hangups meer, zelfs niet bij 170kB/s download

Dat was het zo'n beetje, heeft allemaal niet geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan