azureus

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
er zijn al een paar topics over Azureus maar omdat je geen nieuwe vraag mag stellen onder aan andere vraag begin ik dus zelf een topic.

ik heb Azureus gedownload, en via mijn porttest ben ik "nat ok".

moet ik geen client of iets dergelijks downloaden?
of kan ik nu direct een bestand kiezen uit *** en dan begint het direct te downloaden?

Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet maar wil je aub die twee namen weghalen:thumb:

Je moet een torrent downloaden en die opslaan.
Deze torrent moet je openen in Azureus en het downloaden kan beginnen.

Azureus is je client :D

Dus je kunt gewoon torrents downloaden van sites als... .

ok 't is in orde.

waarom mag je geen namen plaatsen? (zie 1 ste antwoord?)

Hoi,

Je mag wel namen plaatsen maar niet van sites waar warez in welke vorm dan ook te verkrijgen is.
Bedankt voor het verwijderen

Raymond

nog een 3 vraagskes:

1)
ik heb een bestand gekozen en ik download het momenteel.

ik zie bij status een "blauw kopje met een open mond" (bij het uploaden betekend dit dat je niet met een peer bent verbonden. bij het downloaden betekend dit dat je wel verbonden bent met een aantal peers, maar dat de tracker niet verbonden is)

wat moet ik doen zodat ik een groen kopje krijg?

2)
ik zie onderaan een rood bolletje met ratio verhouding (rood? is dit normaal,ik lees als ik op dit bolletje ga "deel ratio slecht < 0.5" en daarnaast zie ik een groen bolletje "nat ok" .

wat is dat met dat rood bolletje? is dit normaal?

3)
bij emule kan je het uploaden niet uitschakelen.
kan men dit doen bij Azureus? (dan ga ik minder vlug over mijn limiet van mijn provider.

(heb de vraag weer op "niet opgelost" geplaatst omdat ik nog een paar vragen heb.

Laatst bewerkt:
2: Rode bolletje klopt. Azureus houd bij of je net zoveel upload als download, (ratio 1) maar het heeft geen effect op de downloads

3: het torrent principe verwacht dat je ook upload als je download veel trackers knijpen de download snelheid als je niet of nauwelijks upload. in de settings kan het volgens mij wel maar wat je dan beter kan doen is je upload naar beneden schroeven.
Rechts onderin staat de totale up en download als je daar op klikt kun je je upload instellen, maar houd wel in de gaten dat een lage upload ook door trackers kan worden beantwoord dat je download naar beneden word geschroefd.

ok thx

nu nog vraag 1:

1)
ik heb een bestand gekozen en ik download het momenteel.

ik zie bij status een "blauw kopje met een open mond" (bij het uploaden betekend dit dat je niet met een peer bent verbonden. bij het downloaden betekend dit dat je wel verbonden bent met een aantal peers, maar dat de tracker niet verbonden is)

wat moet ik doen zodat ik een groen kopje krijg?

----

nu zie ik een blauw kopje met een hand onder het hoofd.

(pff mijn pc gaat toch een pak trager, nu ik 1 bestand download)

-------------

ik zie bij "tracker" => "fout (torrent") <== is dit normaal?

----

en lees ik iets over ip blocking? hoe werkt dit? is dit nodig?

Laatst bewerkt:
Soms zit de fout niet bij jou maar bij de tracker, daar kan jij dan niks aan doen.

En Azureus is een zwaar programma en gebruikt Java, je pc kan daar inderdaad langzamer van worden.

iemand die me iets kan vertellen over die ip filter?

hoe werkt dit?

via te google'en, kom ik uit de safepeer (heb ik dit nodig?) (als ik die ip filter heb?)

of heb ik peerguardian nodig?

2: Rode bolletje klopt. Azureus houd bij of je net zoveel upload als download, (ratio 1) maar het heeft geen effect op de downloads

3: het torrent principe verwacht dat je ook upload als je download veel trackers knijpen de download snelheid als je niet of nauwelijks upload. in de settings kan het volgens mij wel maar wat je dan beter kan doen is je upload naar beneden schroeven.
Rechts onderin staat de totale up en download als je daar op klikt kun je je upload instellen, maar houd wel in de gaten dat een lage upload ook door trackers kan worden beantwoord dat je download naar beneden word geschroefd.

om optimaal te downloaden, moet je de upload snelheid op 10kb zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan