azureus

• Onderwerp starter Onderwerp starter alive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
bij azureus heb ik bij sommige bestanden bij "tracker" "Scrape Ok."

iemand die me kan uitleggen wat die betekent?

eerste keer dat ik dit voorheb?

ik heb ergens op het forum gelezen dat de "ratio" niet echt belangrijk is...is dit waar?
omdat ik mijn upload op 10 kb/s instel, anders download ik veel tragen, is mijn ratio slecht <0,5 is dit een probleem of niet

;)

''scrape ok'' is een melding dat je een goede verbinding hebt met de tracker(niks bijzonders)

en wat betreft de ratio, maakt niet uit hoe deze staat, het is een indicatie hoe je deelt en azureus houdt dit bij. dit levert geen problemen op hoor:thumb:

Nou, daar ben ik het dus NIET mee eens.
Die ratio betekent nou net het succes van Bittorrent. Wanneer niemand op een normale manier upload kan er ook niet snel gedownload worden.

Bij veel trackers is het zelfs zo, dat je een ban kan krijgen wanneer je niet minimaal 1 op 1 deelt!!!

wist ik niet, ik let daar niet op.....

eigenlijk valt me wat nu jij het zegt op dat IK niet verbannen wordt:)

ik download films met +/- 200 KB/s en heb ook mijn upload snelheid op 10 kb staan...

(NAAR MIJN MENING GEBEURT ER VERDER NIETS ALS JE JE RATIO HEEL LAAG HEBT STAAN)

Bij veel trackers is het zelfs zo, dat je een ban kan krijgen wanneer je niet minimaal 1 op 1 deelt!!!

ik dacht dat het dit was:

Bij veel trackers is het zelfs zo, dat als je niet snel upload, je download snelheid geknepen wordt

Helemaal met mrmusic eens. Hoe je ook denkt over het P2P en Torrent systeem: je wordt beloond als je je upload zo hoog mogelijk zet, je krijgt dan ook een hogere download. En dat is logisch: als je met Azureus download, begin je tegelijkertijd te uploaden. Elk pakketje data wat je hebt binnengehaald, wordt onmiddellijk weer gedeeld, teruggegeven aan het netwerk. Schroef die upload omlaag, dan.....?

Edit: in ieder geval is het fatsoenlijk om even veel te geven, als je neemt.

Laatst bewerkt:
Ligt eraan op welke trackers je zit, maar op dat soort trackers kom jij dus blijkbaar niet.

Maar goed, wanneer met Bittorrent iedereen zou doen als jij, kon dus niemand iets volledig downloaden met een fatsoenlijke snelheid.
Het feit dat jij kan downloaden met 200Kbs heb je te danken aan het uploaden wat anderen voor je doen. Alleen... jij geeft daar nagenoeg niets voor terug en dan verknal je de kracht van het bittorrent netwerk.

Stel je voor dat ik samen met een aantal anderen een film aanbied via Bittorrent en jij bent aan het downloaden. Vlak voordat jij de 100% binnen hebt stoppen wij met uploaden, dan heb je dus niets. Op deze manier laat jij nu ook anderen met lege handen staan door niet fatsoenlijk te uploaden.

En de aspect ratio houdt bij, hoe de verhouding is tussen wat je download en wat je upload. Als je Azureus installeert, is een standaard-opties, dat als je Azureus wilt afsluiten er een waarschuwing verschijnt, dat de aspect ratio nog geen 1 op 1 is. En dat het voor het functioneren van het netwerk nodig is dat je doorgaat met uploaden, ook al is je download klaar. Maar die optie kun je uitzetten, helaas.

En de aspect ratio houdt bij, hoe de verhouding is tussen wat je download en wat je upload. Als je Azureus installeert, is een standaard-opties, dat als je Azureus wilt afsluiten er een waarschuwing verschijnt, dat de aspect ratio nog geen 1 op 1 is. En dat het voor het functioneren van het netwerk nodig is dat je doorgaat met uploaden, ook al is je download klaar. Maar die optie kun je uitzetten, helaas.

:thumb:

@mrmusic

mee eens.

maar af en toe schroef ik hem omlaag en dan stroomt alles net ff wat sneller door.

zo sta ik dus ook wel eens. maar, ik heb dan altijd na 5 min. gegarandeerd wel een ander:o

moet dan toch geen problemen opleveren? (is maar vraagje)

heerlijk al die discussies

(NAAR MIJN MENING GEBEURT ER VERDER NIETS ALS JE JE RATIO HEEL LAAG HEBT STAAN)

Ik denk toch dat Boeing_737 en ik dit behoorlijk duidelijk hebben uigelegd...

Trouwens, jij vertelde in een ander topic toch dat je torrents download met Download Manager Plus...........
Dat zou je ook nog eens uitleggen

Laatst bewerkt:
Ik had me teruggetrokken.:) :cool:

Maar toch nog een poging. Wat was de oorsprong van P2P? Een paar studenten wilden hun muziek delen. Ze deden dat door elkaars CD's aan elkaar te lenen. Dat moest makkelijker kunnen. Een van hen ontwikkelde een programma, Kazaa, waarbinnen die vrienden met elkaar verbonden waren. En waar niemand tussen kon komen.
Die vrienden gaven dus altijd evenveel muziek, als ze namen. Want dat doe je als vrienden onder elkaar.
De rest is bekend: dat vriendennetwerk werd steeds groter en nu is het normale fatsoen dat tussen vrienden bestaat, helemaal verloren gegaan. Nu is de term "leecher" geboren in P2P-netwerken: bloedzuiger.

is wel geinig, de oorsprong:o

maarja ik ga je tip wel proberen en als jullie nog wat kwijt willen, ZEG HET:thumb:

Daar ga ik geen topic voor openen hoor, ik hou me gewoon bij Utorrent daarvoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan