B.S.O.D. Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
Hallo,

Bestaat er een programmatje om bsod's te zoeken of de meldingen die erin stonden.



Gr. Jan
 
Toch wel Lange Pier ,het betreft een laptop van een vriend van mij die hij nodig heeft voor zijn werk.had een bsod gekregen en kon niet meer opstarten,binnenbrengen bij de pc boer en die heeft er simpelweg een nieuwe hd in geplaatst.Resultaart: alle gegevens kwijt.
Vroeg mij of de oude hd kon gelezen worden eventueel recoveren met getdataback en dacht bij mezelf :ff proberen opstarten met de oude hd en het lukte maar tergend traag.
Nu probeer ik hem weer deftig te laten draaien, heb mbam,superantispyware,adwcleaner,ccleaner,sfc/scannow,chkdsk/f/r,defragmentatie laten draaien en tal van infecties zijn er uit gekomen en nog meer rommel.
Hij draait beter maar nog niet zoals het hoort, o.a. Omdat er 89 processen draaien!!! In xp wat heel veel is.
Ik wil nog kijken wat die bsod gegevens zijn ,kan ik er misschien nog iets aan verbeteren.
Daarnet las ik dat je sfc best in veilige mode draait.Klopt dit en heb je nog andere suggesties om hem weer vlot te krijgen(met uitzondering van die 89 processen)


Gr. Jan
 
Mwoa, maakt op zich niet uit in veilige of volledige modus alleen als er maleware o.i.d. mee opstart kan het kopieëren worden tegengehouden.

Maare, probeer je nu van die oude schijf op te starten en draait die? want dat is onduidelijk.
En heb je een volledige XP sp3 cd tot je beschikking?
 
Nu draait hij op de oude schijf en draait tamelijk goed.
Ik heb een xp pro ter beschikking maar denk sp2


Gr. Jan
 
Ging mij eigenlijk om het idee om via de cd en de repairconsole een chkdsk /r uit te voeren, kan ook via computer en schijf controleren met beide opties aangevinkt, kan wel heel lang duren, wel uren, en je ziet niets op het scherm, je dient dan eerst op te starten en na controle start hij vanzelf weer op.

En er staat sp3 op?

Ook al in de logboeken gekeken?

Overigens staat bij processen alles wat mee opstart, wil niet zeggen dat het wordt gebruikt maar dat is wel veel overigens.

Via Ccleaner kun je alles wat mee opstart en niet nodig is deleten, alleen die dingen voor drivers en eventuele virusscanner laten staan.
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Ook zou je eenmalig een schoonmaaktool kunnen gebruiken, werkt prima, het is een volledig wekende proefversie die je na gebruik weer moet deïnstalleren.
http://www.macecraft.com/jv16powertools/
 
Die powertools zal ik draaien en wat betreft die chkdsk heb ik reeds uitgevoerd via cmd console met opties /f/r
Lijkt me toch beter om dit uit te voeren vanop cd
 
Met chkdsk /r , r impliceerd f, in de console en opnieuw opstarten heb je hetzelfde als via computer en schijfcontrole met beide opties aangevinkt, ook dan duurt het erg lang voordat de PC weer uit zichzelf reboot na controle, dus dat dan al gebeurt.
 
Ok,powertools gedraaid en alle rotzooi erafgehaald,gedefragmenteerd maar nog steeds aan de trage kant.
Meer valt er niet aan te verbeteren denk ik. Dit mag op slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan