b0 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
ik heb windows vista home premium en ik wou xperimanteren dus heb ik de installatie cd van mac gekocht ik heb hem aangepast zodat hij kon opstarten via mijn pc ik heb het geïnstallerd verliep allemaal goed maar als ik mijn pc nu opstart dan zegt hij b0 error weet iemand hoe ik mijn pc (vista) terug aan de praat kan krijgen?:confused:

Heb je al geprobeerd om met de Vista DVD de opstartsector te herstellen?

niet met de originele maar met zoon herstel dvd voor vista maar dat werkt niet

Is het mogelijk om bij het booten een of andere toets ingedrukt te houden (bij elk merk weer anders) en zo in een menuutje te geraken waain je kunt kiezen voor: laatste correcte configuratie?

Of om te booten in veilige modus en dan via uitvoeren het commando: sfc /scannow in te tikken?

ik kan wel in opdragtprompt met mn herstel dvd maar ik heb geen idee wat ik daar moet doen?

Laatst bewerkt:
dudes, ik heb mijn pc nodig zit nu op pentium 3 te werken en zonder mijn bestanden please help?

Probeer eens: sfc /scannow achter die opdrachtprompt te typen.

Ik heb ditzelfde gehad.
Met de Windows cd en de Leopard cd kon ik de partitie ook niet herstellen.
Ik had nog een Ubuntu Live cd liggen, en met deze is het gelukt.
Met de Ubuntu cd de partitie waar Leopard op stond geformateerd. Daarna de Windows DVD erin. Nu zag ik de Windows partitie wel staan.
Eventjes op herstellen geklikt, en alles draaide weer als vanouds.

gaat niet dan zegt hij beginning scan .....
en dan : windows recource protection could not perfoorm the requested operation.

wat ik net heb gezien is dat als ik mijn systeem moet laden en partitie op die herstel disk dan staat er niets! :s

Jouw PC boot waarschijnlijk niet omdat er geen actieve drive is aangewezen in de bios.

Start de PC en druk herhaaldelijk op een bepaalde toets (meestal del) om zo in de bios te geraken.

Daar moet ergens in te stellen zijn dat er geboot moet worden vanaf de HD. Iets met boot first of zo.

Edit
Ik zie dat Patrickt ook een interessante suggestie heeft.

Laatst bewerkt:
daar kan ik in verschillen de menus : main advanced securety Others boot en exit

ik denk dat ik dan in boot moet zijn maar daar kan ik amper iets veranderen maar als ik nu een s een partitie maneger voor te booten download op cdtje knal en partitie actief zet? kan dat?

Jouw PC boot waarschijnlijk niet omdat er geen actieve drive is aangewezen in de bios.

Start de PC en druk herhaaldelijk op een bepaalde toets (meestal del) om zo in de bios te geraken.

Daar moet ergens in te stellen zijn dat er geboot moet worden vanaf de HD. Iets met boot first of zo.

Edit
Ik zie dat Patrickt ook een interessante suggestie heeft.

Ik denk niet dat de BIOS settings veranderd zijn door de installatie van MAC

maar zou die partitie gedelete zijn? nee tog he er staat zeeer belangerijke info op

maar zou die partitie gedelete zijn? nee tog he er staat zeeer belangerijke info op

Heb je een Ubuntu live cd?

Je bootsector is beschadigd, zodat je de partitie niet meer ziet staan. Ook de reparatie console van de installatie DVD ziet de partitie niet meer.
Echter, wanneer jij MAC op een aparte partitie hebt geïnstallleerd, is hij nog wel gewoon aanwezig.
Dus ook al je gegevens nog.

Laatst bewerkt:
live weet ik niet maar als ik goed zoek heb ik een istallatie cd van ubuntu
maar die kan ik ook opnieuw downloaden toch?

Laatst bewerkt:
en het is een laptop dus harde schijf in een andere pc werkt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan