Babylon gebruikt 100% CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

de vertaler

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Berichten
5
Dag allen!

Ik heb een vraag over het vertaalprogramma Babylon. Ik heb het al een tijdje gebruikt zonder te weten dat het bestand babylon.exe 100% aan CPU gebruikt, ook als het niet aan het vertalen is en standby is op de achtergrond. Dit heeft echter geen nadelige gevolgen (vertragingen) voor de prestaties van mijn PC, maar toch zou ik dit op willen lossen.

Ten eerste: Hoe is dit mogelijk?

En ten tweede: Kan dit schadelijke gevolgen hebben voor de CPU bij langtijdig gebruik? (soms staat het programma bij vertaalwerk wel de hele dag aan).

Alvast bedankt
 
Ik heb Babylon ook en het gebruikt 0 % CPU.
Ik zou het deïnstalleren en kijken hoe het dan zit met je CPU-gebruik.
 
Laat staan het deinstalleren, ik heb hiervoor een complete nieuwe installatie van Windows uitgevoerd. Zonder baat.

Toch bedankt voor je reactie. Misschien is het nuttig te weten welke versie je gebruikt. Ik heb de meest recente 5.0.6.27 versie.
 
Nou goed, schakel het programma uit en kijk hoe het zit met het CPU-gebruik. Je moet het probleem 'in de hoek drijven'.
Ik heb de 5.0.5 (r7) versie.

(Wonderschoon programma trouwens, nietwaar? :) )
 
Het lijkt erop dat het starten van het programma zo'n cpu gebruik oplevert. Ik heb het even een uur laten draaien zonder aan de pc te zitten. Nu zit het op 0%. Mijn excuses voor 'vals alarm'.
 
Ik heb over je laatste zin tussen haakjes heen gelezen. Dat is waar ja. Betrekkelijk nieuw programma op de markt. Zijn er trouwens soortgelijke?
 
Ook bij het starten van het programma zou dat niet moeten gebeuren. Ik zou het ff afwachten.

Betrekkelijk nieuw... ik heb het sinds voorjaar 2005. Ik weet niet van andere programma's. Maar voldoet het niet aan al je noden?
 
Jawel en ruimschoots! Ben alleen benieuwd of er andere zijn met weer meerdere/betere mogelijkheden. Maar babylon is voorlopig toereikend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan