Back end verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Ik heb een dB die bestaat uit enkele lokatie front ends en een centrale back end.
Nu heeft onlangs de ICT zonder enige aankondiging enkele directory namen in het pad gewijzigd met als gevolg dat de back end niet meer te vinden was.
Ik heb dit snel opgelost door maar weer even het oude pad toe te voegen naast het nieuwe.

Uiteraard kan ik in de front end natuurlijk iedere tabel opnieuw koppelen aan de back end, maar dit zijn nogal wat tabellen. (gelukkig zijn alle front ends identiek afgezien van de lokatie instelling).

Is er een mogelijkheid om de lokatie van de back end in 1 handeling te wijzigen?

NB.
Om het voor gebruikers simpel te houden hebben de ICT'ers nogal lange directory namen gebruikt, met als gevolg dat ik regelmatig tegen padlengtes aanloop van meer dan 256 karakters, Excel wil hier nog wel eens problemen mee hebben (bijv. niet openen vanuit een html pagina).
Heeft Access hier ook gevoeligheden/beperkingen liggen?

via koppelingsbeheer

je stelt in hoe lang een veld mag zijn een text veld staat standaard op 255 tekens dus daar kan je langere pad namen niet in kwijt dan zou je een memoveld moeten maken.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor het eerste deel, de 256 tekens slaan op de padlengte, niet op een dB veld.
MSDOS en oudere Windows versie hadden en beperkte lengte voor het pad.

Ik snap niet wat de padlengte te maken heeft veldlengte. Ik zou in jouw geval de db automatisch laten controleren en aanpassen. Het pad kun je in een variabele zetten, en een string heeft de beperking van 255 natuurlijk niet. De procedures om een db automatisch opnieuw te koppelen zijn makkelijk te vinden, ook hier in het forum. En anders post ik 'm nog wel een keer.

pad lengte heeft ook niets met veldlengte te maken, dat is een misverstand bij de eerste reactie.
Probleem is nu dat de dB in een directory staat met een padlengte van ruim over de 200 karakters. De dB kan o.a. geopend worden via een lokale "website" en het blijkt dat een link in html naar een Excel bestand niet langer mag zijn dan 256 tekens. Ook is het plakken in een map vanuit een html pagina geöpend niet mogelijk als de totale paslengte over de 256 gaat. Vandaar de vraag of Access hier ook beperkingen heeft.

Ik zou toch een UNC pad gebruiken om de db te openen. Dat moet ook beschikbaar zijn. En dus de 'link' laten voor wat het is.

Een enkele tabel bevat ook links naar rapporten, kunnen die ook via zo'n UNC pad gelinkt worden?

(ik ben overigens bezig de ICT te overtuigen dat zo'n lang pad alleen maar nadelen heeft.)

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; rapporten zitten in de database, dus zijn dat dan docjes die je vanuit de db met FollowHyperlink opent?

Ja, je kunt een URL in een veld zetten en dat werkt.

Dan kun je ook UNC paden gebruiken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan