Back Up Error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cross
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Wanneer ik een back up wil maken naar een andere partitie of naar de NAS die wij gebruiken krijg ik iedere keer de volgende melding:

The backup operation that started at '‎2013‎-‎09‎-‎04T11:20:32.075000000Z' has failed because the Volume Shadow Copy Service operation to create a shadow copy of the volumes being backed up failed with following error code '2155348249'. Please review the event details for a solution, and then rerun the backup operation once the issue is resolved.

Het gaat hier om een backup van momenteel 60 GB. Welke ik wil plaatsen op een partitie van 100 GB.

Iemand een idee wat er fout gaat ( of wat ik fout doe ) ?

Hoeveel ruimte is er nu nog vrij op je pc/laptop
Ik kan me erbij voorstellen dat als die (veel) te vol is er geen VSS shadow copy gemaakt kan worden! [VSS wordt gebruikt bij Windows Backup.]

Houd (minstens) 15% ruimte vrij per partitie/schijfletter.

Tijs.

Laatst bewerkt:
...because the Volume Shadow Copy Service operation to create a shadow copy of the volumes being backed up failed
Controleer het volgende even...
Klik met je rechter muisknop op Computer. Kies "Beheren".
Ga naar Services en dubbelklik "Volume Shadow Copy".
Zet deze op Handmatig en klik dan op Starten.

En natuurlijk de tup van Dnties

Laatst bewerkt:
Ik heb de partitie nu 150 GB groot gemaakt en krijg nog steeds dezelfde error.
Het gaat hier dus om een back up ter grote van 60 GB.
Beide stappen van jullie gedaan.

De eerste primaire partitie is 42.9 GB vol ( De "C" schijf ). van de 211 GB.
De tweede partitie is 7.6 GB vol van de 90 GB.

De derde partitie zoals ik al zei heb ik van 100 naar 150 GB gezet, daarop wil ik een back up draaien ( Ja dit is fysiek gezien de zelfde harde schijf ! )

Ik zou me erbij voor kunnen stellen dat het niet mogelijk is een backup te draaien op dezelfde (fysieke) harde schijf als die je wilt backuppen. Zeker ben ik er niet van, maar leen eens een externe harde schijf met voldoende ruimte erop en probeer daar op te backuppen.

Tijs.

Je kunt op 1 fysieke schijf een VSC backup draaien. Ik gebruik sinds kort GFI Backup en dat gaat prima, ook met veel GB's. De huidige indeling op mijn hd schijf met 2 primaire partities:
C: Win 7. 120 GB (65 GB vrij, een ssd moet nog komen)
E: Data. 1250 GB (670 GB vrij, films/muziek staan op nas)
Mogelijk heb ik genoeg vrije ruime over voor een VSC backup, dat zou kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan