Back up maken in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

joe62

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
35
Vrienden,

even een vraagje.

Heb vorige week een nieuwe acer gekocht. Prima machientje maaar waar allerlei zooi van acer zelf op staat, o.a empowering technologie etc. Dat heb ik er allemaal afgegooid en nu voor ik viavia gehoord dat je dat nodig hebt om een backup te maken???? Is dat zo of zijn er andere mogelijkheden. Ik heb inmiddels al diverse programma's geinstalleerd, dus een 'schoon' systeem is het niet meer.

Wat nu als een back up (kan ) maken? is dit dan alleen van de bestanden of van het hele systeeem dus incl de besturing (vista). Leuk dat ze dat er niet bij vertellen als je zo een ding koopt en er maar vanuit gaan dat iedereen verstand heeft van die dingen.

Het zou fijn zijn als iemand mij stapsgewijs kan vertellen hoe je dan een backup kan maken want schijnbaar kost het bill gates teveel geld om er een cd-tje bij aankoop erbij te doen.

Ik hoor het graag en natuurlijk bedankt voor je reacties,

Groet joe
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er maar net aan wat je er allemaal afgehaald hebt.
Als het goed is heb je er van ACER een Recovery CD bij gekregen en als dat niet het geval is dan staat er een aparte recovery partitie op je harde schijf waarmee je je systeem terug kan zetten naar de fabrieks situatie. En ja, dan ben je ook al je bestanden kwijt.
Verder heeft Bill Gates hier niks mee te maken want het feit dat je geen originele CD/DVD met je besturings systeem hebt ligt eerder bij ACER.
 
Hallo!

Ik heb zelf ook een acer maar recovery is bij acer inderdaad wel wat lastig :S
De recovery dvd's moet je zelf aanmaken met de acer toolbar(die kan je opnieuw gaan installeren als je hem gaat downloaden van de site van acer)

Dan kan je recovery dvd's aanmaken & de toolbar terug verwijderen(dat heb ik toch ook allesinds gedaan) of je kan hem gewoon uitschakelen zodat hij niet opstart, en het belangrijkste dus niet meer vertraagd --> wat een zooi toch die toolbar :evil:

Als je hem blokkeert voor het opstarten heb je namelijk het voordeel dat je eventueel geen recovery dvd's moet aanmaken maar dat je via de toolbar kan kiezen om je laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.(Je mag je recovery partitie natuurlijk niet verwijderen)

Nog een andere optie is alt + f10 indrukken tijdens het opstarten.
Dan wordt er ook de recovery uitgevoerd maar voor de zekerheid zou ik dus toch ook wel nog recovery's aanmaken omdat ik uit ervaring weet dat deze laatste optie niet altijd werkt...
 
Opgelost,

Terug gegaan naar de winkel en wat bleek..... Systeemsoftware was niet goed vanuit de fabriek geleverd (acer toolbar was niet geinstalleerd oid). Was ook niet terug te halen met een recovery, door winkel geprobeerd. Nieuwe PC gekregen en die gaat als de brandweer!

Dank voor jullie reacties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan