back-up maken van alles?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Gisteravond is er een cd-rom met mp3 in mijn dvd brander/speler ontploft.
Het gaat om een pc van nog geen jaar oud, goedkoop, maar prettig dingetje (Acer aspire X1420).
De speler heeft vanaf dag 1 eigenlijk al kuren gehad, tot het toppunt van gisteren, nu doet ie helemaal niks meer.
De pc echter, vind ik een prettig ding en werkt perfect.

Ik heb nog garantie en ik mag de pc terugbrengen. Nadeel ik ben hem 3 weken kwijt en de kans is groot dat ik alle bestanden en programma's kwijt ben.
Ik heb de kast open gemaakt en omdat het zo'n compact ding is, gaat het een drama worden om zelf de brander te vervangen. In zo'n grote kast of een laptop is het geen probleem voor mij.

Nu is mijn vraag of er een programma bestaat wat een back up maakt van de hele harde schijf, inclusief programma's (office, nero etc. etc.) en muziek/foto's, zodat ze werkend en al weer terug gezet kunnen worden als ik straks daadwerkelijk mijn gegevens kwijt ben.

Harde schijf eruit en dan de pc naar de winkel brengen. Om CD/DVD te vervangen is de schijf niet nodig. Een goede winkel zal er geen problemen mee hebben.

Voor een volledige backup zou je clonezilla of Acronis kunnen gebruiken

Dank voor je reactie, daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar die is nog lastiger eruit halen dan de dvd speler/brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan