back up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik probeer met Windows 10 een eerste back up te maken. Ik weet hoe het moet, maar als ik klik "op een station toevoegen" krijg ik de melding "geen bruikbare stations gevonden". Ik heb nochtans een externe schijf van 1Tb en met voldoende ruimte aangeschakeld. Die schijf verschijnt wel in de Verkenner. Wat kan ik doen?

En welk backup programma gebruik je?

Ik gebruik Aomei backupper werkt goed gratis van internethttp://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html

Ik heb begrepen dat Windows 10 zelf een back-up programma heeft. Je gaat via Instellingen naar "Bewerking en Beveiliging" waar je op Back Up klikt. Maar je hebt dan natuurlijk een externe harde schijf nodig. Ik gebruik daartoe een LACIE (type HD3.5S2) van 1Tb waarop zijn 900 GB vrij zijn. Ik krijg de foutmelding "Geen bruikbare stations gevonden". Alweer een Windows 10 probleem? De HDD wordt wel herkend, want ze staat met inhoud en al in de Verkenner.

Ik heb begrepen dat Windows 10 zelf een back-up programma heeft. Je gaat via Instellingen naar "Bewerking en Beveiliging" waar je op Back Up klikt.

Klopt. Maar Windows 10 heeft ook nog het Windows 7 backup programma aan boord. Vandaar m'n vraag welke je gebruikt.
Je probleem ermee heb ik hier niet. Alle drives, inclusief de op USB aangesloten disk kan ik opgeven als backup drive.
Ik heb dus helaas geen antwoord op je vraag.

Ik stel vast dat "Bestandsgeschiedenis" is uitgeschakeld en dat ik ze niet terug kan inschakelen. Dat is misschien vanaf het begin zo. Kan dat de oorzaak zijn van de foutmelding? ("kan geen bruikbare stations vinden"). En hoe kan ik Bestandsgeschiedenis toch inschakelen?

Aanvulling door de steller van het probleem: blijkbaar accepteert Windows mijn externe harde schijf niet (La Cie, 1tb) die nochtans wél in Verkenner staat met volledige inhoud (701 Gb beschikbaar). Een usb stick verschijnt daarentegen wel in het lijstje van "Voeg een station toe" en ook een externe HD Iomega. Wat kan er mis zijn met die La Cie? Ze heeft vroeger altijd dienst gedaan als back-upschijf van een andere computer. De La Cie is dus ok, denk ik. Wat is het probleem?

Ik vat de vraag samen: bij het maken va een back-up door Windows10 klik op "voeg een station toe" om de externe harde schijf te vinden waar ik de back-up kan bewaren. Als ik een La Cie HDD van 1Tb aansluit wordt die evenwel niet herkend, andere schijven en usb-sticks worden wél herkend. Wat kan ik doen? Moet ik voor die La Cie misschien een driver installeren? En waar vind ik die?

Als doe LaCie niet herkend wordt... dan lukt dat nooit...
Bijna alle externe harde schijven worden tegenwoordig automatisch herkend... geen aparte driver nodig .

Sluit die Lacie eens op een ander systeem aan, dan wel herkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan