back up outlook 2002

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik ga windows XP herinstalleren en ben op zoek naar een goed en betrouwbaar progje om een back up te maken van alle mappen ( ook de zelf aangemaakte) in outlook 2002. Iemand een idee?

Ik ben ervan overtuigd dat je met deze tool wel tevreden zal zijn. (Verander voor het downloaden alleen even de taal van ENG naar NL)

Hey Pasja, bedankt. Ik heb de tool inmiddels geinstalleerd en een reservekopie gemaakt. Daarna outlook opnieuw gestart.
Waar vind ik nu het bestand? Waarschijnlijk ergens in de Officemap, maar daar tref ik submappen aan: office10, -11, -12. Ik moet nu de backup wegzetten naar mijn D-partitie, anders ben ik hem kwijt denk ik. En maakt hij van ALLES een backup? Er staat dat hij de persoonlijke mappen backupt, maar is dat dan ook echt alles, ook agenda, postvak in, uit, etc, etc?

Je hebt waarschijnlijk de toelichting van Microsoft niet gelezen................ EN je bent te snel aan de gang gegaan, want het tooltje laat jou kiezen waar de backups gelaten worden. (Zo worden ze bij mij naar een afzonderlijke harddisk gebackuped)

Overzicht
Met Reservekopie van persoonlijke mappen kunt u in Microsoft Outlook sneller en eenvoudiger back-ups van uw gegevens maken. Reservekopie van persoonlijke mappen maakt regelmatig een back-up van uw .PST-bestanden in Outlook 2000 en latere versies, zodat u altijd over een veilige back-up van al uw Outlook-mappen beschikt.

Met Reservekopie van persoonlijke mappen kunt u kiezen van welke .PST-bestanden u een back-up wilt maken en hoe vaak u een back-up wilt maken.

Elk .PST-bestand bevat al uw Outlook-mappen, inclusief de mappen Postvak IN, Agenda en Contactpersonen. U kunt één .PST-bestand hebben (dat in de mappenlijst meestal "Internet-mappen" of "Persoonlijke mappen" heet), maar u kunt ook een extra .PST-bestand hebben dat u gebruikt om te archiveren ("Archiefmappen"). Met Reservekopie van persoonlijke mappen kunt u van al deze .PST-bestanden een back-up maken.

Opmerking Reservekopie van persoonlijke mappen maakt alleen back-ups van .PST-bestanden. Als u een Microsoft Exchange Server-postvak hebt, maakt uw serverbeheerder waarschijnlijk regelmatig back-ups van uw serverpostvak.

Bron : Klik

Laatst bewerkt:
Doe voor de grap de "Pepsiproef" maar eens:
start op in de veilige modus, surf naar Outlook en knikker de .pst weg.
Start normaal op en je schrikt je de beroerte want alles is weg (contactpersonen etc. etc.)
Zet de kopie maar terug en alles is weer. ;) :D

Helemaal goed, inderdaad veel te vluchtig gelezen en gedaan allemaal.
Bedankt!:thumb:

Hoi,

Ik heb nu de reservekopie teruggezet maar die kan ik alleen benaderen via beeld-mappenlijst. Hoe krijg ik al die data nu weer netjes in de outlookbalk?

Met het terugzetten van de kopie is alles weer zoals het was. Als dat niet zo is, dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Kies nogmaals voor terugzetten.

Met het terugzetten van de kopie is alles weer zoals het was. Als dat niet zo is, dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Kies nogmaals voor terugzetten.

Ik kan alleen maar kiezen voor 'reservekopie openen'. Als ik dat doe heb ik 4 pst-bestanden± Outlook, Outlookreservekopie )deze neem ik steeds', archive en archivereservekopie. Als ik die dan open geeft outlook aan dat ze al geopend zijn en terug te vinden in beeld-mappenlijst....

Pasja, ik heb iets niet goed gedaan. Als ik beeld-mappen open, dan zie ik drie keer 'persoonlijke mappen'. In de submappen daaronder is in de ene map het postvak in de juiste, in de andere de agenda en ga zo maar door. Ik wil heel graag de juiste mappen weer links in de taakbalke hebben en de rest weggooien. Maar die persoonlijke mappen in beeld-mappen kan ik niet weggooien. Ook krijg ik af en toe de melding dat outlook het gegevensvestand niet kan bijwerken. Kan je nog ff helpen?

Ik zou dolgraag willen, maar dat kan ik niet. Ik heb indertijd ontdekt dat de backup tool bestond, 'm gedownload en verder af en toe gebruikt om te backuppen. Vervolgens anderen geadviseerd deze handige tool te gebruiken. Hoe de schermen / gevolgen van een actie precies uitpakken / eruit zien en zeker als er iets anders is gegaan dan mogelijk zou moeten, dat weet ik niet / kan ik niet voor ogen halen.
Misschien is het een optie om binnen software deze plugin te verwijderen en -indien nodig- handmatig binnen outlook die reserve kopie ook te verwijderen en dan nogmaals opnieuw te beginnen?
De tool blinkt juist uit door zijn eenvoud : download 'm, installeer 'm, geef aan waar de reservekopie naar toe moet en verder geen omkijken meer naar.................

Laatst bewerkt:
nah..... jammer. voor mij helaas te eenvoudig...;)
bedankt voor je hulp, ik heb in elk geval m'n data nog. ik ga verder zoeken

Toch nog heel even,

kijk eens naar de bijlage. Ik ga naar "bestand", open de backuptool en dan......

Doe anders ook eens een screendumpje van jouw scherm.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 48
Volgens mij heb ik het voor elkaar Pasha. Het probleem was dat de boel een beetje door elkaar stond. Ik had in beeld-mappen zpwel presoonlijke- als outlookmappen staan. Het ene item stond in het ene, het andere in het andere.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb eea geordend en nu weer alles bij elkaar. Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan