Back-up Outlook Express terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pierewiet

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Betreft Windows XP Home + Outlook Express 6

Heb via Start/Alle programma's/Bureau accessoires/Systeemwerkset/Back-up een backup gemaakt van de mail. Met deze wizard kom uiteindelijk via C:\Document and Settings\Naam\Local Settings\Application Data\Identities bij de map met het lange nummer terecht. Je kunt niets anders dan deze aanvinken. Hiervan een back-up gemaakt.
Hoe zet ik nu de gemaakte backup terug?
Volgens: BackUp en Restore Mails Win2000 - WInXP.pdf‎
Als Windows / outlook express weer draait,
kopieer je de folders op zijn originele plaats terug.

C:\Documents and Settings\Naam\Local Settings\Aplication Data\Identities\map lang nummer
Ik heb met rechtsklik op de map met heel het lange nummer de backup geplaatst.

LET OP: klik rechts op de folder nadat je hem weer op schijf hebt gezet, klik eigenschappen en haal “alleen lezen” eraf!

Bij het Adres boek gaat het via C:\Documents and Settings\Naam\Applicationdata\Microsoft maar hier staat geen Adress Book in!

Wat nu??

Ook op submappen als daarom gevraagd wordt.
Dit gebeurd soms na kopiëren van de mappen.
Doe je dit niet, dan is je back-up nog niet bruikbaar.

MvGr.

Pierewiet

Laatst bewerkt:
:o
Zocht Microsoft niet via het juiste pad!

Moet na het terugzetten van de back-up in het Adress Book hier ook het vinkje "alleen lezen" verwijderd worden?

MvGr

Pierewiet

De quotes die je aanhaalt komen uit mijn tutorial.
Als je die had gevolgd tijdens het aanmaken van de backup, gaat het terugplaatsen perfect volgens mijn tutorial.

Echter, heb je de backup op een andere wijze aangemaakt.

Heb je de oude situatie nog voor handen, en kun je de backup dus opnieuw uitvoeren?

Bekijk bijlage BackUp en Restore Mails Win2000 - WInXP.pdf

Ik heb de backup gemaakt met de backup wizard van Windows.
Vond net deze link http://support.microsoft.com/kb/309340/nl Ik neem aan dat ik van punt 4 het eerste punt moet volgen omdat de BU op externe schijf staat. Via bladeren zoek ik de BU van de mail op en klik op OK. Rechts staat de link waarvan de BU gehaald moet worden en links het pad waar de BU naar toe moet. Om vervolgens de map aan te vinken waar de BU geplaatst moet worden. In het aangegeven pad staat na Documents and Settings de map Naam Gebruiker om vervolgens naar Local Settings te verwijzen etc. De map Naam heeft in deze link een andere naam Gebruiker dan nu in de PC staat. Is dit onbelangrijk of moet de huidige map dezelfde naam hebben? Zo ja, mag dan de naam gewijzigd worden in die van het genoemde pad?

MvGr

Laatst bewerkt:
De tutorial van Microsoft is erg slecht te violgen. Ik heb die wizzard nog nooit gebruikt. Te lastig.

Kom je eruit met mijn pdf document?

P.s., ik de topic titel "Bauck-up Outlook Express terugzetten" aangepast in "Back-up Outlook Express terugzetten".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan