Back-up problemen Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Helpers,
Ik probeer steeds een backup van mijn computer te maken waarop Windows 7 draait.
Heb dit al meteen na de installatie gedaan.
Was in de veronderstelling dat er ook een back-up gemaakt werd.
Dat is dus niet zo.
Nadat de back-up klaar is krijg ik het volgende te lezen:
De back-up is voltooid maar één of meer bestanden zijn overgeslagen.
Verderop staat:
Laatste back-up: nooit.
Wie kan me helpen?
Groetjes,
Peer

Back- up problemen Windows7

Kom even terug op mijn bericht over het backuppen.
Nu zag ik toch dat er twee keer een back-up staat gegisstreerd.
Dan is de bovenstaande mededeling misschien heel normaal.
En betekent dat "Laatste Back-up : nooit" toch iets anders dan ik dacht.
Ik heb het opgevat als dat er geen back-up heeft plaats gehad.
Misschien bedoelen ze : " Er komt telkens weer een back-up , dit is niet het einde".

Groetjes,
Peer

Back- up problemen Windows7

Peer31,

ik zou toch maar even controleren of de backups gelukt zijn. Het is niet normaal dat daar "nooit" staat. Daar hoort te staan wanneer de backup heeft plaatsgevonden.

Het zou kunnen zijn dat er een groot ingepakt bestand tussen je bestanden zit die je wilt backuppen. Wat ook nog zou kunnen is dat je temp map een groter bestand heeft dan 1 GB, die wordt ook niet meegenomen. Of zoals je kunt lezen op de pagina Backup of Image maken in Windows 7 Bestanden geformateerd met FAT32 of lager worden ook niet meegenomen.

Zou het toch even controleren voordat je voor verassingen komt te staan in de toekomst.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hallo,
Windows back-up is er alleen maar om de gegevensbestanden (die je kan selecteren) te back-uppen.

+Om een back-up van uw systeembestanden te maken (ook belangrijk !) moet je een +systeemkopie maken (samen met een systeemherstelschijf). Dat is iets anders dan +een gewone back-up maken waarnaar jij verwijst !!

Nu, dat er sommige bestanden niet zijn ge-back-upt is niet zo erg. Er is zelfs een optie om te zien welke dat dat zijn.
Probeer eens je back-up terug te zetten. Hoeft nog niet daadwerkelijk, maar zo kun je door je mappen en bestanden die in de back-up zitten bladeren. Als je dat kan is je back-up gelukt !

Als je nog vragen hebt hierover, laat een reactie achter. Ik heb lang zitten te foeteren met heel dat back-up gedoe in Windows 7, maar nu denk ik dat ik het allemaal doorheb.

Back-up problemen Windows7

Hallo Geert,
Bedankt voor je uitleg.
Ik heb geprobeerd of ik door mijn back-up mappen kan bladeren. Dat kan d.w.z. dat de zaak in orde is, heb ik uit jouw uitleg begrepen.
Verder snap ik niet veel van Backups en denk bij me zelf, waarom backuppen? Ik ben iemand, die voor z'n plezier op de pc werkt, dus zou dat ding het laten afweten, dan ben ik maar wat kwijt. Als de pc crasht kan ik er zelf toch niets aan doen. Ik heb nu de backups op een externe schijf staan, misschien kan ik ze een keer op een stick zetten.Toch enkele vragen:
1.Windows 7 maakt automatisch back-ups?
2.Moet ik dan zelf toch ook nog af en toe backups maken?
Gr.Peer

Backup maken in Windows 7

Peer,

1. Windows 7 kan automatisch backups maken. Als je tijdens het instellen van de opties alles standaard laat staan en kiest voor "Automatisch laten bepalen" en niks af of aanvinkt doe hij het een keer in de week. Zondag's om 19.00 uur.

2. Dan hoef je natuurlijk niet meer zelf een backup te maken.

Over de Image gesproken waar Geert het over had, Ik heb zelf het idee dat je ook een image hebt gemaakt. Als je voor automatisch bepalen hebt gekozen en niks hebt afgevinkt is dit zo. En zoals Geert al zei is dit wel belangrijk. Kan in ieder geval wel makkelijk zijn. Maak voor het terugzetten van de Image wel even een Opstart of systeem herstel schijf aan.

Groet,

Jan

Laatst bewerkt:
Back-up problemen Windows7

Jan,
Hartstikke bedankt voor de adviezen.Ik heb nu op de links geklikt en ben blij, dat ik zo op de site van "Windows7 Helpdesk" terecht ben gekomen. Daar kan ik nog veel plezier van hebben, bedankt nogmaals.
Nog een fijne zondag.
Peer

Of je in Windows 7 automatisch een back-up kunt laten maken, dat zou kunnen.
Maar dan moet je de back-up-drager ook altijd aangesloten hebben op je computer (een externe harde schijf; een usb-stick; een dvd-schijf).
Dit is niet altijd het geval.

Hallo,
Ik zit zelf met een vraag over windows back-up.
Ik heb windows back-up zelf ingesteld welke mappen hij moet selecteren voor back-up.
Maar windows back-up wijkt daarvan af, in die zin, dat hij mappen die bij vroegere back-ups geselecteerd waren, er nu ook nog bijneemt.
Het is alsof hij mijn selectie negeert.
Weet iemand hier raad mee ?
Geert1964

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan