Back-up programma van Windows Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter with1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Ik maak wekelijks een back-up naar een externe harde schijf van 500 gieg, middels het back-up programma van Windows Vista.

Kan iemand mij zeggen of dat een goede keuze is?

Belangrijke foto-series zet ik altijd nog op een dvd. Is het raadzaam om de foto's ok nog eens apart naar de externe HD te kopieren. Het back-up bestand op de externe HD is nl. niet erg inzichtelijk.

Reggy

Hoi,

Of het backup programma van Vista 'degelijk' is ... doe een aantal keren een backup- en restore actie uitvoeren.
Als het werkt, dan werkt het.
Het maken van backups op cd/dvd's kán, maar is niet altijd zeker. Er vinden nogal eens leesfouten plaats door (oppervlakte-)beschadigingen
Zéker als je data hebt voor werk of beroep of 'duurzame' zaken als foto's, video-opnamen of muziek betreft is een backup op een externa harddisk aan te raden.

Een aantal tips:
- Zelf doe ik het heel simpel: ik heb op de externe een aantal z.g. 'Werkmappen' aangemaakt op een aantal partities waarmee ik in een grootvader/vader/zoon-schema backups maak. Externe hd aan, dubbelklikken op de werkmap en synchroniseren ... klaar!
- Maak ook een 'jaarbackup' op een of meer DVD-rw's.
Werk je met bijvoorbeeld een pc en een notebook, dan kan je ook de notebook gebruiken om 'kritische' data geregeld middels een werkmap te synchroniseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan