back up Samsung Galaxy S3

Status
Niet open voor verdere reacties.

keetje49

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedendag.
Ik wil een backup maken van mijn Samsung Galaxy S3. Laatst is mijn Samsung gerepareerd en hij was toen helemaal leeg.
Dat wist ik wel van tevoren, maar ik vond het toch wel erg onhandig dat alle apps en foto's verdwenen waren.
Ik heb wel Automatische back up aan staan, maar die backupt geen foto's en apps.

Via Google kom ik bij het prog. Kies, maar hier staat o.a. dat het syncen gaat via Outlook en dat gebruik ik niet.
Overigens lees ik ook klachten over Kies, dus vraag is hoe pak ik dit aan?

Bij voorbaat dank

ik back all mijn fotos en andere bestanden op in one drive, werkt voor mij echt top en je kan via andere apparaten die bestanden ook weer openen zonder draden en gedoe.

Kies vink ik persoonlijk een ramp-programma. Zelf heb ik geen Samsung Phone, maar bij mij thuis heeft wel iemand zo'n ding. Daarvoor Kies gedownload en geïnstalleerd. Soms werkte het synchroniseren en soms weer niet en na een nieuwe installatie zelfs helemaal niet goed meer (het automatisch synchroniseren).
Maar goed, als jij met Kies aan de slag wil gaan en je bent er tevreden over, dan oké.

Dan nu het antwoord op je vraag : je kunt per applicatie aangeven óf er gebackupped moet worden en zelfs óf er wel gesynchroniseerd moet worden. Anders verwoord : je kunt dus foto's etc. etc. backuppen, zonder dat er wordt gesynchroniseerd met Outlook. Da's dus een kwestie van gewoon 'uitvinken'of beter gezegd : niet aanvinken.

Dank voor jullie reactie. Ik heb vandaag ook al van iemand gehoord dat Kies niet zo goed is, dus dat ga is maar niet doen.
Mijn bedoeling is eigenlijk dat alles van mijn phone bijv. op de pc kan. En ALS ik dan ooit in de toekomst een backup nodig heb,
ik op een of andere manier de backup via de optie "Kopiëren naar" met één klik terug kan zetten. Maar misschien bestaat deze optie helemaal niet.

Als je bv dropbox of zo gebruikt kun je aanzetten dat daar je foto's geupload worden. Dit kan je ook doen in je google account, zo kun je via de computer ook foto's erop zetten net als je telefoon

Graag gedaan, veel plezier ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan