Back-up vista ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Berichten
199
Goede avond,
waarom is mijn back-up van vista-ultimate drie maal groter geworden ???:evil:
Op 21 januari 2008 was hij 8866.340 kB en 23 februari 2008 was hij ineens drie maal zo groot nl. 25383.108 kB, terwijl ik in die tussentijd geen grote nieuwe programma's heb geïnstalleerd, mijn partitie is 30 Gb, dus het begint krap te worden.
Ik vermoed tijdelijke bestanden, maar zeker weet ik het niet.:eek:
Windows-Xp-Prof, welke ook op dit systeem draait, met dezelfde programma's was eerst 4590.940 kB en nu 4612.727kB , dat is uitstekend.
Hoe krijg ik vista weer in het gareel ???:thumb:
Prettige avond verder,
mvg
Pierre
 
Je zou eens bij Systeemherstel kunnen kijken hoeveel herstelpunten je hebt staan. Bij Schijfopruiming zit er ook een knop om alle herstelpunten behalve de laatste te verwijderen.
 
Stranger,
heb " systeemherstel " uitgeschakeld !!!
XP , dat wil ik ook wel eens weten, daarom mijn vraag in dit forum.
Windows-old is niet aanwezig, heb ik gecontroleerd.
mvg
Pierre
 
Ah..
Maar kun je hem niet openen dan :D?

Ook de Windows back-up tool heeft bij het herstellen toche en soort verkennertool?
 
Goede avond,
heb het probleem door toeval zelf gevonden!!!:)
Eigenlijk heel simpel, maar ............ oordeel zelf .:eek:
Ik gebruik als back-up het programma Acronis True Image Home versie 11.0, daarom "stranger" is systeemherstel op mijn computer uitgeschakeld.
Ik heb zowel Windows-Xp-Prof alsmede Windows Vista Ultimate op mijn computer draaien, van beiden heb ik VOLLEDIGE back-up's gemaakt, echter wanneer je daarna weer een back-up wilt maken, dan kun je kiezen uit een VOLLEDIGE of een DIFFERENTIËLE (dan worden alleen de wijzingen, sedert de laatste volledige back-up, vastgelegd, dus die is veel kleiner) .
Nou de rest is niet moeilijk te raden, windows-xp heeft bij een volledige back-up zo'n 4612.727kB en Vista zo'n 16724.734kB, echter een differentiële back-up is afhankelijk van de tussentijdse wijzingen zo,n 70% kleiner.
Ik had wat back-up's verwijderd en wilde dan ook de 8866.340 kB (waarover mijn help-vraag ging) weer installeren, mooi niet dus ................. acronis zocht OOK naar de voorlaatste volledige en die had ik verwijderd, wist ik veel!!!!:confused:
Zodoende kon ik het verschil in kB's verklaren.
Prettige avond nog verder en veel dank voor de reaktie's.
mvg
Pierre:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan