Back up Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik heb sinds een maand of 3 een nieuwe laptop met windows 8.1
Nu heb ik nog nooit een back up gemaakt (zoals het eigenlijk hoort...), maar zie nu toch wel het nut ervan in.
Ik mag ervan uitgaan dat wat onderstaand staat wel volstaat.

Back up in 8.1

:)

Laatst bewerkt:
Oh, dat is nieuw voor me.
Zal het eens lezen. Engels no prob voor me.

Thx. :)

kHeb gisteren ff snel idd een back up gemaakt via Windows 8, ging prima. Zitten op mijn externe harde schijf nu binnen File History. Ben voornemens dit te herhalen 1/per maand of 2 maanden.
Voorlopig volstaat dat voor me. Motto less is more ;)

Clone of image: lijkt me dat dan ook alles wordt gecopieerd naar de ext. harde schijf, hoeft wat mij betreft dan ook weer niet. Tenminste zo denk ik er nu over.
Nuttig idd, maar hou het iig in mijn achterhoofd.

:)

Laatst bewerkt:
Er zijn 2 zaken:
* een kloon/image maken van je systeem schijf: voordeel is... als je dat van een schone installatie doet... dan heb je bij pech (hardware of virus ) in no time je systeem weer werkend. Heel nuttig, scheelt je ontzettend veel tijd en ergernis... want een probleem komt altijd onverwachts..

* reguliere backups: dat is dus het regelmatig backuppen van je documenten, fotos, mail, etc.... alles wat je lief is en niet wilt missen...

Maak minimaal 1 kopie en of kloon van alles op een externe schijf, liever nog een 2e en zet die op een veilige andere plek neer buiten je huis (ik doen het met mijn zoon samen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan