back up

Status
Niet open voor verdere reacties.

filip semey

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
mijn win xp werkt niet meer naar behoren. waarschijnlijk is dat mijn eigen fout dus ik wil het opnieuw installeren. op mijn hd staat een recovery program met daarop win xp. (een cdrom-versie heb ik niet). door die recovery uit te voeren, wordt win opnieuw geînstalleerd, maar de hd wordt ook geformatteerd (behalve die ene partitie). dus moet ik al mijn programma's & hardware drivers opnieuw installeren en daar ben ik toch twee dagen zoet mee. ik zoek dus naar een handiger manier om dat te doen. als ik een backup neem (van "mijn program files"), en die dan weer kopiëer naar dezelfde folder, gaan dan al mijn programma's weer ingesteld zijn? ik vrees van niet, omdat een heleboel DLL's en andere files ook in de win system folder terug moeten. ten tweede zal die folder waarschijnlijk te groot zijn voor één dvd. kan ik een back up spreiden over verscheidene dvd's? ik weet dat er zoiets bestaat als een "image back up". wat is dat precies en lost dat mijn probleem wel op? ik heb ook nog een tweede hd, kan ik daarop de back up zetten?

met Norton Ghost is je hele probleem uit de wereld, en een partitie met ca 7 Gb aan gegevens gaat ongeveer op 1 DVD afhankelijk van de compressie.
Suc6

is daar een gratis uitprobeerversie van?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, voorzover ik weet is daar geen trial versie van. maar kijk even op www.symantec.nl hoe het te verkrijgen is.

Maar kun je geen systeemherstel uitvoeren ?

Groeten Oossie

ik heb al een (gratis) versie van Norton ghost gevonden. Systeemherstel lijkt me niet de juiste oplossing, de problemen zjin al te ver gevorderd en ik weet toch niet meer wanneer precies de problemen begonen zijn. Ik heb nog maar één herstelpunt over en dat is van zeer recente datum, dus daar zit de oplossing niet. Maar nieuw probleem is dat die recovery niet meer werkt! Het programma heet First Ware en je start het door Alt in te drukken vanaf de reboot, maar dat lukt niet meer! Very annoying!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan