Back-up

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Ik heb 2 SSD's in mijn computer zitten totaal z'n 3Tb waarvan ca.1.5Tb in gebruik
In de tijd van Windows 10 gebruikte ik de Back-up dagelijks.
Nu met Windows 11, heb ik deze ook weer geactiveerd.
De back-up wordt gemaakt op mijn NAS (waar meer dan ruimte genoeg is)
Nu na 24 uur draaien sta ik pas op 21%
Wil de back-up alles opnieuw opslaan ? (op op zich niet zo gek is)
maar het gaat tergend langzaam, is dat normaal?

Dat lijkt mij niet normaal. Is dat het back-upprogramma van W11 zelf?

Controleer de gezondheidstoestand van de schijven (CrystalDiskInfo).
Make sure the write cache is enabled.

Gevonden op internet. Moet je zelf beoordelen!

Windows 11
Ga naar Instellingen\Netwerk en internet\Geavanceerde instellingen\Voor Ethernet of wifi (wat u ook gebruikt) vouwt u het tabblad uit en gaat u naar "Meer adapteropties" en klikt u op "Bewerken".Klik in het nieuwe venster op "Configureren".

Ga naar het tabblad "Geavanceerd".Schakel "Energiezuinig Ethernet" en de twee opties "Groot netwerk offload" uit. Het netwerk wordt gereset, maar daarna zou u snellere overdrachtssnelheden moeten hebben... tenminste voor een tijdje!

Ik lees dat OneDrive ook beter uitgeschakeld kan worden. Ook over kabels die niet juist zijn of 'dood' kunnen gaan.

To make a long story short, it turned out that my SATA cable was slowly dying. Used a new SATA cable, and no more problem

Solution: Close all unnecessary applications, especially those that use a lot of CPU, memory, or disk activity, before starting the backup

Laatst bewerkt:
Hoe is de NAS verbonden, wat voor snelheid bereik je als je handmatig een groot bestand kopieert naar die NAS?

1762850072008.png

Terug
Bovenaan Onderaan