Back upje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivar2112

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Ok ik heb een vraagje, binnekort gaat men vader een nieuwe pc installeren, en hij had me gevraagd om een back upje te maken van men eigen ****, hoe begin ik daar nu het best aan?

Greets 'n' Bless
IvAr

Mijn worst nightmare... :shocked:
Ik neem mijn complete schijf vaak mee naar mijn nieuwe pc.
Dan haal ik dingen er af die ik niet meer nodig heb. Dan blijft vanzelf de rest over.

Email is vaak erg lastig. Afhankelijk van je email programma moet je dat weer op verschillende manieren overzetten. Outlook heeft zo zijn vreemde plekken om mail neer te zetten. Er zijn programma's om dat te backupen. Ook windows kan dat geloof ik.
Live mail is al beter.
Is het trouwens vista? Dan komt er misschien meer bij kijken. Kijk ook even op google naar b.v. overzetten van xp naar vista.

Vergeet de volgende dingen niet:
- favorites
- MyDocuments
- wallpapers
- winamp skins, lyrics (staan in programma folder)
- andere folders waar downloads in staan of shares.

succes met deze klus:thumb:

Email is prima te backuppen, gebruik je outlook express of outlook?

Denk naast wat ShaiHulud al zei aan:

- Instellingen en wachtwoord voor je draadloze verbinding, indien van toepassing
- Screenshots van je persoonlijke instellingen vwb start menu, werkbalken in Word/Excel etc.
- Macro's uit Excel/Word
- Je adresboek (wab-bestand)
- Je email instellingen (login/ww)

Wel ik gebruik gwn hotmail, net als heel veel andere mensen, maar men vader zei dat er een programma zat op windows waarmee ik een backup kon maken... maar hij was de naam vergeten, *gekke ouwe man :P*.

Dus als iemand me de naam van dat programma kan geven, dan is het opegelost en het is gwn van xp naar xp, het is een tweedehands computer, maar nog steeds beter dan die ik nu gebruik..

Greets 'n' bless
Ivar

** En ik ben niet zo goed met computers, dus ik snap niet altijd wat je zegt, keep it easy :P

Laatst bewerkt:
Je hebt backups en backups. Over het algemeen wordt er onderscheid gemaakt tussen gebruikersbestanden zoals brieven, foto's, spreadsheets, muziek, email, etc, en je programma's en instellingen, zoals Windows, Word, Excel, hoe je bureaublad eruit ziet, je wachtwoorden voor je email, etc.

Je gebruikersbestanden kun je het meest eenvoudig backuppen door deze op een extern medium als een externe harde schijf, CD/DVD of USB stick te kopiëren. Bij instellingen en programma's wordt het lastiger. Om die te bewaren zul je een image moeten maken van je harde schijf. Daarmee wordt er een kopie gemaakt van de toestand van je computer, die je later kunt terugzetten. Deze werkt echter alleen als je de image terugzet op dezelfde computer, na een systeemcrash bijvoorbeeld. Het is niet mogelijk de image op een andere pc te installeren, met andere hardware aan boord. Wil je dus je bureaublad op de nieuwe pc op dezelfde manier eruit laten zien als op je oude pc, dan zul je voor jezelf een aantekening moeten maken van de instellingen, en deze op de nieuwe pc handmatig weer goed moeten zetten.

Vwb je hotmail, die hoef je niet te backuppen, omdat deze online staat. Vanaf iedere pc ter wereld met een internetverbinding is je hotmail te benaderen, mits je je login en wachtwoord hebt natuurlijk.

Beantwoord dit je vraag?

Laatst bewerkt:
Wel ik gebruik gwn hotmail, net als heel veel andere mensen, maar men vader zei dat er een programma zat op windows waarmee ik een backup kon maken... maar hij was de naam vergeten, *gekke ouwe man :P*.

Dus als iemand me de naam van dat programma kan geven, dan is het opegelost en het is gwn van xp naar xp, het is een tweedehands computer, maar nog steeds beter dan die ik nu gebruik..

Greets 'n' bless
Ivar

** En ik ben niet zo goed met computers, dus ik snap niet altijd wat je zegt, keep it easy :P
Het zou kunnen dat je dit bedoelt: START --> Alle programma's --> Systeemwerkset --> Wizard Bestanden en instellingen overzetten.
Goed genoeg voor wat je wil.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan