Back-uppen naar cd-rom loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik heb (sinds herinstallatie XP Home) problemen met het op cd-rom zetten van bestanden. Ik gebruik daarvoor DirectCD, maar het probleem treedt ook op als ik het met Windows Verkenner doe (bestanden naar cd slepen, met Verkenner krijg je dan de mededeling 'bestanden staan klaar om op cd te worden gezet' en dan moet je nog iets aanklikken van 'branden maar!').
Op een gegeven moment loopt de boel vast, de balk met groene blokjes loopt niet verder vol en de resterende tijd neemt niet meer af. Annuleren wil niet, ik kan de cd ook niet uitwerpen: krijg dan een mededeling dat er nog gekopieerd wordt. Als ik dan met Ctrl+Alt+Del DirectCD uitzet, kan de cd er wel uit, maar ... ik kan de pc niet uitzetten, krijg als ik dat probeer de mededeling "Windows werkt momenteel met een bestand. [Er wordt niet gezegd welk bestand.] Wacht tot Windows gereed is met de bewerking of sluit het bestand voordat u Windows afsluit."

Wie herkent dit en wie heeft tips om de probleem te lijf te gaan?

Alvast bedankt,

Ingmar


O ja ik krijg de indruk dat het wel aan bepaalde bestanden ligt, steeds dezelfde. Ik maak nu b.v. een reservekopie van mijn PartitionMagic-cd: daar staan iets van 7 taalmappen op, PMagic in Engels, in Duits, in Italiaans, etc. Vorige keer liep het vast op de Duitse map, ik start de pc dan opnieuw op en sleep een voor een de andere mappen naar de back-up-cd, lukt allemaal ze te branden, maar bij de Duitse map looptie weer vast. Ik kan er in dit geval wel zonder, maar het blijft een gedoe zo.
 
Laatst bewerkt:
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Hij wordt dan namelijk weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.
 
Welke versie gebruik je? Ik heb Easy CD Creator Basic met DirectCD 5.3.0.107. De boel loopt bij mij vast bij grote bestanden bv 10 Mb en groter.

Versie 5.3.4 (te downloaden van www.roxio.com) doet dat niet, maar daar klopt de time stamp weer niet: de gekopieerde bestanden krijgen niet de origenele datum/tijd mee, maar de huidige datum/tijd.
 
Probeer anders eens met een ander brandprogramma ? :confused:

Nero bijvoorbeeld...

Ik zou zo 1,2,3 niet weten waar het aan zou kunnen liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan