Back-upXP hardnekkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik er zo langzamerhand de brui aan moet geven helaas, ondanks al je gewaardeerde inspanningen.

Want het blijft allemaal maar aan de gang. Dat proggie om de beveiligingsmap te zien te krijgen werkt niet voor XP pro. Waarom ik die tap niet zie kom ik ook nergens tegen op google, ook dus niet waarom anderen hem niet zien in Pro. Maar kan alles gewoon doen in veilige modus.
Als je met Back-up restored kan dat naar oorspronkelijke lokatie ( komt niets van terecht in mijn situatie) naar een andere lokatie ( gaat goed) of naar een map. Als je naar een (nieuwe) map restored zie ik in mijn geval duizenden files en die map die ik Alex had genoemd heet nu opeens applicatie data en is op geen enkele manier meer te verwijderen. Dat zou toch op een of andere manier moeten kunnen?? Ik kan het niet, heb jij op de valreep nog een tip?????

Ik ben er wel achter dat je met Win Backup nog niet jarig bent. Je verwacht een back-up te maken om daarna gewoon te restoren maar dat kun je dus wel vergeten is nu mijn conclusie en er is een hele nieuwe wereld voor mij opengegaan voor wat betreft mislukken van een programma. Misschien in een normale situatie geen probleem maar back-up naar een aparte schijf. Herinstalleren van WINxp op de gewone HD en dan restoren dat gaat misschien met wat foto's maar als je gebruikers weer op de oud plek wilt krijgen is dat alleen maar aan experts om dat voor elkaar te krijgen en ik ben geen expert gebleken.
 
Hallo !

Tja, ik vind het vervelend voor je dat het allemaal niet lukt !

Mij is ook onduidelijk waarom in je XP-Pro tabblad beveiliging ontbreekt, maar het zij zo.

Win-Back-Up is in principe een simpel progje, waarmee je niet veel anders doet dan bestanden back-uppen en evt. terugzetten naar hun oorspronkelijke plaats.

Doordat jij inmiddels een her-installatie hebt uitgevoerd en opnieuw accounts hebt aangemaakt, gaat dat terugzetten met veel moeite gepaard, met alle respect voor de oplossingen die Tijs aandraagt.

Dus voor een volgende keer:

Controleer alle hardware (UBCD, of Hiren's)

Verwijder de ww. via bijv. Hiren's Boot CD.

Kopieer de "Document & Settings" map van iedere gebruiker naar waar je wilt.

Partitioneer, formatteer en installeer WinXP opnieuw.

Maak gebruikersaccounts aan zoals gewenst.

Zet de bestanden terug waar ze moeten staan.

Nieuw ww. mogen ze zelf installeren !

In een paar uur klaar !

Vandaag 2 PC'tjes zo gedaan, en m'n geld weer verdiend gelukkig.

Wat je USB-sticks betreft: als ze niet worden herkend: kaduk.

Worden ze wel herkend, hoor ik dat graag.

Je meldde dat je ze gekregen had, jammer, want op de mijne zit 2 jaar garantie.

Toch een prettig week-end.

Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Tja, ik vind het vervelend voor je dat het allemaal niet lukt !

Mij is ook onduidelijk waarom in je XP-Pro tabblad beveiliging ontbreekt, maar het zij zo.Met het proggie van Tijs lukt het ook niet trouwens dat is alleen voor XP-home

Win-Back-Up is in principe een simpel progje, waarmee je niet veel anders doet dan bestanden back-uppen en evt. terugzetten naar hun oorspronkelijke plaats.Niet helemaal mee eens en was maar waar dan had ik die **** niet gekregen. Het is alleen heel onduidelijk met abacadabra nederlands, bijna zoals op de blauwe schermen!!

Doordat jij inmiddels een her-installatie hebt uitgevoerd en opnieuw accounts hebt aangemaakt, gaat dat terugzetten met veel moeite gepaard, met alle respect voor de oplossingen die Tijs aandraagt.Precies, en met een proggie zoals Iomega Quiksync zou dat probleemloos zijn gegaan, nu zak je diep de ****** in!!

Dus voor een volgende keer: Grotendeels nu gedaan, maar moet nog afwerk maken. Na een keertje of wat herinstall van WinXP kan deze er ook nog wel bij.

Controleer alle hardware (UBCD, of Hiren's) Indien nodig. Is UBCD niet hetzelfde?

Verwijder de ww. via bijv. Hiren's Boot CDDIT IS NOG EEN PROBLEEM!! Ik heb in een eerdere poging de hele zooi naar een map (ipv lokatie of originele plek) gerestored. Die nieuwe map staat gewoon op de desktop en werd Alex genoemd. Na de restore stonden er tienduizenden filetjes (toen begreep ik ook wat ze met map, dus niet zomaar een map maar een specifieke, bedoelden!) en de map Alex heet nu opeens Applicatie ( in veilige modus weer Alex) Het probleem is dat ik die map niet kan verwijderen!! Ook niet in veilige modus en met Hiren's ook niet! HOE WEL??

Kopieer de "Document & Settings" map van iedere gebruiker naar waar je wilt. Staat op aanhangende HD

Partitioneer, formatteer en installeer WinXP opnieuw. Zal helaas weer moeten als ik die extra map er niet afkrijg!!

Maak gebruikersaccounts aan zoals gewenst.

Zet de bestanden terug waar ze moeten staan.

Nieuw ww. mogen ze zelf installeren !

In een paar uur klaar !

Vandaag 2 PC'tjes zo gedaan, en m'n geld weer verdiend gelukkig.Zo moet het dus, maar ga daar maar aanstaan als gewone jongen zijnde!!! Of kom er maar eens op!!

Wat je USB-sticks betreft: als ze niet worden herkend: kaduk. Gaat wel heel vlug dan een van de twee was nog niet eens gebruikt. Nog nooit ergens gewaarschuwd dat je alleen dat dingetje er uit mag trekken via veilig verwijderen. Dacht dat die stickies wel wat konden hebben. Maar ik krijg ze gratis, maar toch wel gegevens kwijt en toch raar dat je ze niet kunt formatteren.

Worden ze wel herkend, hoor ik dat graag.

Je meldde dat je ze gekregen had, jammer, want op de mijne zit 2 jaar garantie.

Toch een prettig week-end.

Greetz, Gaat nu zeker lukken.Maar die map moet eraf.

Harry.

Wat me opviel bij onderandere verwijdering van een van de gebruikers dat er veel meer was dan ik kan achterhalen. Zo kwamen bij map Alex via Google picasa 1500 foto's te voorschijn die ik nergens kon traceren in zijn documenten bijv. Hoe kan dat?? Zo zitten er dan waarschijnlijk nog belangrijke gegevens in die mappen, ik denk ook met name Word teksten etc die niet op het eerste gezicht zijn te traceren. Ook nog niet nadat ik Word heb geïnstalleerd. Drama en mysterie vooralsnog! Maar het einde is inzicht, of van MIJ of van de COMPUTER, we zullen zien gr Elbert
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar zaken, voor achtergrondinformatie:
Je hebt gebackupped (klaarblijkelijk) de hele map:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]
Daar staan méér bestanden en mappen in dan alleen de documenten van de gebruiker.

Even een kleine recapitulatie van relevante mappen die daarin staan:
Mijn Documenten : de standaardplek waar documenten normaal worden neergezet, zodra aangemaakt, zoals afbeeldingen, Word-documenten etc.
Local Settings\Application Data\Identities\{identiteitsaanduiding}\Microsoft\Outlook Express : daar staan (in verschillende mappen, per 'identiteit') de mailbestanden, e-mailinstellingen en folderindelingen van Outlook Express (*.dbx).
Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook : Daar zet Microsoft Outlook (MS Office) normaal gesproken de mailbestanden, persoonlijke adresboeken etc. neer (*.pst, *.pab).
Favorieten : de favorieten van Internet Explorer

Daarnaast kunnen nog andere mappen relevant zijn, bijvoorbeeld als je ipv. Internet Explorer gebruik maakt van Firefox of andere programmatuur.

Dat zijn normaal gesproken de mappen waar je nuttige spullen uit kunt halen na een restore. Andere mappen bevatten informatie/bestanden van andere programmatuur, maar die zetten vaak hun gebruikers-bestanden standaardmatig in Mijn Documenten.

Kun je de bestanden niet verwijderen, dan geldt weer: Rechten en eigenaarschap (zie eerdere berichten hierover).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs

Kun je de bestanden niet verwijderen, dan geldt weer: Rechten en eigenaarschap (zie eerdere berichten hierover).

Succes,

Tijs

Nog even op dat verwijderen terugkomend. Dit lukt nog steeds niet in alle rangen en standen.
Die Alex map, daar zitten twee mappen in mijn documenten en favorieten. Als Alex alleen als map op de desktop staat krijg ik ze er niet van af. Als Alex als gebruiker is ingevoerd evenmin ook niet als Alex als Alex is ingelogd. Dan het gevalletje Beveiligingsmap. Als Alex alleenheerser wordt gemaakt lukt het ook niet, terwijl het daar toch volgens jou moet gebeuren. Als ik in die beveiligingstab zit dan zie je in de bovenste window oa administrator staan en oa system en nog een regeltje abracadabra. Moet je die verwijderen. Dan kun je Alex gaan zoeken (vind je alleen als hij ook gebruiker is gemaakt, gewoon als map op de desktop dus niet) Als je Alex hebt dus invoeren en administrator maken, maar dan kan ik de twee kloottemappen nog steeds niet verwijderen, wat gaat hier dan toch fout?? Erger nog als ik op die twee mappen rechtsklik >> eigenschappen>> dan zijn ze nog leeg ook!!

En dan die map op de desktop ( ik wil nog ff niet opnieuw gaan installeren alhoewel het bijna onvermijdelijk wordt) Zie boven, maar nog even in het kort. De hele zooi naar een nieuwe map op de desktop gerestored via terugzetten naar een MAP van Back-Up. Die nieuwe map Alex genoemd (arme jongen). Na de restore stonden er tienduizenden files in en de map heette opeens applicatie en is vervolgens niet meer van de desktop af te pleuren. Door wie wel dan en hoe??? Das toch allemaal niet normaal meer voor gewone jongens.
 
btw als je probeert te verwijderen ktijg je de zolangzamerhand tenenkrommende window te zien waarin staat
C:\documents and settings\Alex is niet toegankelijk
toegang geweigerd.


grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Hoi !

Waarom gooi je nu eerst niet alle beveiliging eraf m.b.v. Hiren's ?

Lukt het dan nog niet, staan er tooltjes genoeg op dezelfde CD om de map te verwijderen.

Gegevens, beveiligd of niet, kun je altijd weer snel terughalen met "Herstel mijn bestanden".

Ik kan je evt. een goed werkende NL-versie sturen.

Greetz,

Harry.
 
M.b.t. geen Beveiligingstab in XP Prof (dat probleem heb ik zelf ook op de zaak):

link

Kan misschien ook met een commandoregel aangezet worden (bovenstaande link volgend, via Start -> Uitvoeren):
reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v "Nosecuritytab" /t REG_DWORD /d "0" /f

Is die registryhack niet voldoende, dan kijken of de rest van de informatie in de link de oplossing bieden kan.

Tijs.
 
Update: D.m.v. de registryhack en het zetten van ForceGuest op 0 was het tabblad beveiliging weer beschikbaar (via hulp-op-afstand ingesteld).

Daarna eigendomsrechten op de map Alex omgezet (inclusief inhoud), rechten gezet (inclusief inhoud), attribuut Alleen-Lezen verwijderd van de map (inclusief inhoud) en de map Alex verwijderd.

egkok gaat nu de juiste gebruikers aanmaken, erop inloggen, en de gerestorede bestanden verdelen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Waarom gooi je nu eerst niet alle beveiliging eraf m.b.v. Hiren's ?

Lukt het dan nog niet, staan er tooltjes genoeg op dezelfde CD om de map te verwijderen.

Gegevens, beveiligd of niet, kun je altijd weer snel terughalen met "Herstel mijn bestanden".

Ik kan je evt. een goed werkende NL-versie sturen.

Greetz,

Harry.


Heb die cd net moet nog even neuzen wat er allemaal meekan.
 
Heb net gezien hoe Tijs die problematiek oploste, dan hoef ik me niet meer te schamen met mijn gedram hier want dat is voor 99,999% van de windows gebruikers niet weggelegd. Hogeschool Windowsgebruik en schandelijk eigenlijk dat je er voor moet hebben gestudeerd om in principe veel voorkomende fouten en problemen te kunnen herstellen etc etc....Want wat voor Tijs en c.s een makkie lijkt en is, is ook al leggen ze het in principe goed uit nog steeds makkelijker gezegd dan gedaan. Maar goed ik ga weer proberen en kijken of het lukt.
 
Nog een update: Nu ook weer via hulp-op-afstand de relevante mappen verdeeld (adresboeken, documenten, gedeelde bestanden, outlook express bestanden etc.) over de gebruikersprofielen van Alex en Cheryl.

Daarna de gebruikersprofielmappen dichtgezet voor iedereen behalve de gebruiker zelf (=iedereen behalve System en de gebruiker zelf verwijderd uit de lijst van toeganghebbenden).

Voorzover ik nu kan zien zijn alle problemen opgelost. egkop gaat het melden als er nog wat (kleine) problemen boven water komen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan