Back-upXP hardnekkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb besloten om tot mijn laatste ademsnik nooit meer iets te doen met het allerslechtse back-up programma ever. Win Back-up. Alleen al dat wartaal nederlands, voor de meesten absoluut niet te begrijpen, is al een nagel aan je doodskist. Maar goed. Noge even ter evaluatie voordat ik ga afsluiten;

Het lukt dis absoluut niet een catalogus te verwijderen en een nieuwe te catalogiseren. Je blijft die oude catalogus maar houden ondanks dat je hem hebt verwijderd en een nieuwe tevoorschijn hebt gebladerd. Dus in mijn geval F:\xxxxxx verwijderd en C:\xxxxxx gecatalogiseerd levert gewoon weer F:\xxxxxx op en dan werkt het dus niet. Niet wegtekrijgen dus.

Nu ga ik voor de zoveelste keer dan maar terug zetten van de oorspronkelijke aangehangen F: hd en dan vervolgens jouw goede raad opvolgen om de oude gebruikers inclusief hun beveiliging teruggezet te krijgen. Ik weet nu al dat dat niet zal gaan lukken, al is het alleen al omdat Backup niet in normaal Nederlands communiceert. Gelukkig is het mijn computer niet maar nu ben ik aan het einde van mijn tolerantie gekomen en wil ik zo vlug mogelijk van alles af. Maar vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat een programma alles zooooo in de soep kan laten lopen echt onbegrijpelijk anno 2007. En dan ondertussen ook nog twee usb sticks naar de klootte helpen.:evil:

Hoi !

@egkok: al es een cursus Windows overwogen ?

Of wat boeken aangeschaft ?

Je hoort mij niet zeggen dat XP perfect is, maar de problemen waar jij het over hebt lossen we hier dagelijks op.

Hardware veilig verwijderen: wat is daar moeilijk aan ?

USB-stick erin laten zitten bij een nieuwe installatie: klinkt dat slim ?

Back-ups terugzetten via XP: doe ik meerdere malen per week, nog nooit problemen mee ondervonden !

Enne: als niets helpt, lees dan de gebruiksaanwijzing. Op internet overal te vinden. En lees 'm voordat je begint.

Sterkte !

Harry.

Hoi !

@egkok: al es een cursus Windows overwogen ?

Of wat boeken aangeschaft ?

Je hoort mij niet zeggen dat XP perfect is, maar de problemen waar jij het over hebt lossen we hier dagelijks op.

Hardware veilig verwijderen: wat is daar moeilijk aan ?

USB-stick erin laten zitten bij een nieuwe installatie: klinkt dat slim ?

Back-ups terugzetten via XP: doe ik meerdere malen per week, nog nooit problemen mee ondervonden !

Enne: als niets helpt, lees dan de gebruiksaanwijzing. Op internet overal te vinden. En lees 'm voordat je begint.

Sterkte !

Harry.

Klinkt, alhoewel aardig bedoeld toch een beetje als kritiek.

Ik zit al vanaf allereerste DOS diep gedoken in de computerij om het maar eens zo uitte drukken en vind dat ik recht van spreken heb. Eigenlijk nog veel eerder>> commodore en de tennisspelletjes op een zwart-wit tv niet te vergeten.

Bij mij gaat natuurlijk ook niet altijd alles fout. Maar wat ik nu meemaak met Back-up van win xp dat gun je je ergste vijanden niet. Dat het bij jou goed gaat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is alhoewel ik mag hopen dat dit wel het geval zal zijn. Alleen nu bij mij niet.

Een boek gaan lezen voordat je een backup gaat doen lijkt me rijkelijk overdreven ook al gezien mijn ervaring met talloze ander back-up programma's die vlekkeloos en idiotproof hun werk doen.
Zoals het ook moet. Windows is er niet voor freaks maar voor miljarden mensen die gewoon op een makkelijke manier hun werk horen te kunnen verrichten lijkt mij althans. En ook voor freaks natuurlijk!

Misschien is het niet slim om je usb stick in je computer te laten zitten, waar anders trouwens??, maar dat ze volledig onbruikbaar worden zomaar, dat vind ik nou echt niet slim als dit door Windows veroorzaakt zou worden. In welk boek staat trouwens dat je ze eruit moet halen omdat ze naders naar de knoppen gaan. En wie zegt dat het ook daardoor komt.?? Op google blijk het vooralsnog nergens uit. Ik denk dat het misschien slechte usb sticks kunnen zijn. ( heb ze zelf via reclame toestanden verkregen). Het is gewoon een feit dat er allerlei mysterieuze fouten optreden, die je echt niet in de boeken terug vindt, louter en alleen op grond van instabiliteit van het medium. Je moet dus gewoon blij zijn dat het meestal goed gaat. Maar om voor dagelijks gebruik boeken te gaan doornemen dat lijkt me niet voor de handliggend. Dat doe je pas als het fout gaat en meestal vind je dan de oporzaak niet terug in die boeken, maar ben je afhanhanleijk van gebruikerservaringen die je op Google vindt of hier en dan zie je dat je niet de enige bent.

Maar snor nou nog even dit.

Ik zou je zeer dankbaar zijn als je bovenbeschreven problematiek zou kunnen oplossen, want mij lukt het vooralsnog steeds niet. Back-up en restore, zo makkelijk als wat, maar althans in mijn geval levert het grote problemen op. Op die computer in ieder geval. Ik kan op mijn computer gewoon de back-ups naar de oorspronkelijk plek slepen, overschrijven en klaar is kees. Dat het hier fout gaat lijkt me te maken te hebben met de wachtwoorden waar ik niet over beschik en dan ga je uiteindelijk kennelijk van pissenbed naar kakkenbed. Wat mij wel irriteert is de onmogelijkheid om een back-up (catalogus) met letter F:\xxx niet verwijderd te krijgen en daarvoor in de plaats C:\xxx. Wat ik hier dus fout doe is mij nog steeds een raadsel. En dat dit buiten de wizzard om moet staat echt helemaal nergens en het maakt ook niet uit want de F:\ is niet weg te krijgen ook al staat de back-up allang op C en ligt F: al bijna in de vullisbak.
Ik denk dat hier geen eer te behalen valt, want vanaf het begin ging alles al de mist in, alles wat fout kon gaan ging fout en elke mogelijke error kwam de een na de ander te voorschijn, dus mogelijk is er wat flink mis met de computer zelf. Anders heb ik er ook geen verklaring voor.

Hardware veilig verwijderen is makkelijk zat, alleen weet echt vrijwel niemand dat dit programmaatje bestaat en gebruikt vrijwel niemand dit programmaatje. Usb stick er in en er gewoon weer uit, gebeurt miljoenen keren per dag echt gewoon zonder dat proggie hardware veilig verwijderen. En of daardoor die stick kapot gaat?? Er wordt echt nooit voor gewaarschuwd dat het via hardware veilig verwijderen moet gaan. Of wel?? Trouwens weet jij hoe die stick weer tot leven zijn te brengen?? Of zijn ze gewoon wijlen??

Pfffffffff en dat allemaal vanwege een computer van een kennis.

Hallo !

Tja, daar gaan we dan:

Eerst maar de USB-sticks: De hardware-veilig-verwijderen button is ervoor om te zorgen, dat er geen lees/schrijf bewerkingen plaatsvinden terwijl je de stick verwijderd.
Als jij zegt dat iedereen 'm er zo maar uit rukt geloof ik je, maar ik heb dit nog niemand zien doen !

Je kunt proberen je sticks opnieuw te formatteren, waarschijnlijk zijn ze daarna wel weer bruikbaar.

Als de PC waaraan je werkt hardware-fouten heeft, is een Windows-reparatie-herstel-backup gedoemd te mislukken. Dat zou je na al die jaren ervaring toch moeten weten. En als je zoveel ervaring hebt met backup programma's: waarom dan niet het progje gebruikt waar je aan gewend bent i.p.v. Windows-backup ?

Enne...voor een installatie verwijder je toch ALLE aangehangen apparaten in principe ?

Dat staat toch in iedere instructie daaromtrent, + logisch denken ?

Je zegt niet over de juiste ww. te beschikken. Iemand met zoveel ervaring hoef ik toch niet uit te leggen hoe je dat oplost, hoop ik ?

Advies: Stel de noodzakelijke bestanden veilig op DVD, CD of externe HDD, controleer de hardware via de geeigende progjes en doe een schone installatie.

Maak daarna de gebruikers opnieuw aan en zet de bestanden terug. Ben je in een paar uur klaar, hoef je je niet zo te ergeren, en lever je goed werk af !

Er is bij mij echt de laatste vijf jaar nog nooit een PC-probleem niet opgelost, en dat zou bij jou helemaal niet moeten !

Succes,

Harry.

Snor

We praten een beetje langs elkaar heen.Het gaat niet om mijn computer maar om de computer van mijn hulp in de huishouding die hem deelt met haar twee kinderen. Die crashte opeens. Ik heb toen de gegevens (mijn documenten en favorieten) van alle drie veilig kunnen stellen middels Win Back-up, bij gebrek aan een ander back-up programma, ook niet voorziend dat het allemaal mis zou lopen. In een ander draadje gaat het over de ene error na de andere, veel voorkomende errors waar geen oplossing voor was/is te vinden. Ik heb toen een lowformat gedaan en zo kreeg ik weer een fabrieksnieuwe HD zonder fouten. De back-up stond op een oude HD van mij die ik er aan had gehangen, maar die bij nader inzien toch een beetje door zijn neus aan het praten is. Vandaar uit probeerde ik de drie computergebruikers te restoren naar de oorspronkelijke plekken, zodanig dat ze niet bij elkaar in de keuken konden kijken. Daar zit nu het probleem, dat lukt dus niet. En zal ook niet lukken zonder dat ze van hun oorspronkelijke wachtwoorden gebruik gaan maken, immers daarmee zijn hun gegevens ook geback-upt. Dus wat ik nu gedaan heb is windows er op. Restoren van de drie gebruikers naar documents and settings en daar staan ze nu ook, maar de een kan bij de andere naar binnen als het ware, Mijn vraag was/is (maar zie hierboven bijdragen van Dnties) Hoe kan ik ze alledrie weer hun eigen privacy teruggeven. Dnties draagt daar oplossingen voor aan maar die zijn nogal ingewikkeld voor een gewone computer gebruiker en ik snap het ook niet helemaal. Ik vind trouwens sowieso dat als het misgaat de gemiddelde computergebruiker er al vlug niets meer van begrijpt. Ik ga nog wel proberen om stap voor stap dnties adviezen op te volgen, al was het alleen maar om er wat van te leren. Maar kijk het draadje maar na het is ingewikkelder dan jij nu denkt.

Als je windows opnieuw installeert zie ik niet in waarom je alle hardware zou moeten loskoppelen?? Windows detecteert juist alle hardware voor zover mogelijk.

Als je een usb stick/flashcard etc gebruikt om iets te downloaden of te installeren (bijv.foto's)dan laat je hem of zitten voorzover mogelijk of je haalt hem er toch gewoon uit na afloop van de sessie, niet tijdens natuurlijk. Mensen die dat doen met hardware veilig verwijderen ben ik nog niet tegen gekomen, maar misschien is het wel beter. Alhoewel het probleen naar het zich laat aanzien hier niet door ontstaan is. Google er maar op los dan zie je dat het volkomen uit de lucht komt vallen en ik ben nog niemand tegen gekomen die weet waardoor het komt. Formatteren lukt in ieder geval niet. En in eerste instantie wil je je gegevens ook redden. Het is echt allemaal anders dan je denkt Snor maar je moet het zelf even ervaren hebben om te weten dat het geen eenvoudig oplosbare problematiek is, bij gebrek aan expertise, althans op het internet.

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt een herinstallatie gedaan, en dus NIEUWE gebruikers gemaakt t.o.v. de backup (ook al hebben die dezelfde naam als van vóór de backup en herinstallatie).

Dat is precies wanneer dat verhaal van beveiligingsgegevens terugzetten NIET werkt. Dat werkt alleen als de gebruikers in hun originele staat aanwezig zijn, en dat schreef ik al.

Ok, nu over rechten zetten: Je kunt de toegang tot de gegevens die je gerestored hebt ook instellen per gebruiker, dus ga die kant op. Verplaats eerst de bestanden die je gerestored hebt (nu in verschillende mappen) naar de juiste map van C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam] (verdeel de gerestorede bestanden naar de juiste gebruikers, zeg maar).

Dan: Rechten zetten kun je zonder Veilige modus als het XP Professional betreft, maar moet in Veilige modus als het over XP Home gaat.
Werkwijze is verder hetzelfde, zodra in de juiste opstartmodus XP (Veilige modus voor Home, gewoon voor XP Prof) gestart:
Rechtsklik op een van de C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam] mappen, en kies Eigenschappen. Ga naar tabblad Beveiliging.
Kies de knop Toevoegen, en kies de gebruiker die hoort bij de map. Klik nu die zojuist toegevoegde gebruiker aan, en klik beneden op Full control.
Klik (indien aanwezig) op de groep Iedereen, en druk op knop Verwijderen.
Met een beetje mazzel zie je nu in het bovenste deelvenster nu alleen nog Administrators en de gebruiker staan.

Als je dit stug doorzet voor alle andere mappen van gewone gebruikers (afblijven van Default User, All Users, LocalService en NetworkService) dan heb je het voor elkaar.

1 punt: Als die 'gewone' gebruikers ook administrator rechten hebben, dan zijn ze lid van de groep Administrators, en dus hebben ze dan ook rechten vanuit dat lidmaatschap.

Is dat het geval, en je wilt Administrators ook toegang weigeren, dan zul je overerving van rechten naar die gebruikersmap eerst af moeten zetten voor deze groep.

Klik daartoe op de knop Geavanceerd in het tabblad Beveiliging, en vink in het tabblad Machtigingen uit: Overneembare rechten van bovenliggende object aan dit object doorgeven. Klik op Toepassen.

Dan op Ok drukken en de groep Administrators verwijderen als rechthebbende.

Op deze manier heb je de map dichtgezet voor iedereen behalve de gebruiker.

In noodgevallen dat de administrator toch bij de map en de daarin aanwezige bestanden moet zijn kan die zichzelf eigenaar maken of zichzelf (of de groep administrators) weer toevoegen als rechthebbende.

Overigens is dit ook uit boeken te halen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs

Als ik ervanuit mag gaan dat de gebruikers niet opnieuw zijn aangemaakt, en je de bestanden in de bij die accounts horende mappen in C:\Documents and Settings teruggezet hebt, kijk dan hier hoe deze mensen weer eigenaar te maken van hun eigen mappen en bestanden. Doe dat in jouw geval op het hoogste niveau, dus maak ze eigenaar van hun map C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam], inclusief de onderliggende objecten.

Succes,

Tijs
Ze staan dus nu alledrie zonder gedoe onder documents and settings, nu ga ik ff goed lezen hoe het verder moet en voel ik me als een kind dat goed op zijn moeder moet letten anders gaat het mis. Er staat winxp op dus dat scheelt alweer.

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\favorieten niet toegankelijk en dit geldt ook voor mijn documenten!! Dit gebeurt maar bij een van de drie gebruikers.

Alex heb ik gebruiker gemaakt genaamd Alex
Cheryl heb ik gebruiker gemaakt genaamd Cheryl
jaqueline is eerste gebruiker en is genaamd jaqueline alledrie hoofd gebruikers.

Tot mijn verassing verscheen nadat ik van Alex een gebruiker had gemaakt onder documents and settings een nieuwe gebruiker met zijn voornaam en achternaam: Alex.XXXYYYYY waaronder de standaard mappen van windows staan Alex staat er ook nog, waaronder de mappen favorieten en mijn documenten niet toegankelijk zijn. Als ik rechtsklik op de gebruiker zie ik geen beveiliging overigens. maar misschien moeten de updates nog hun werk doen. Voor Snor >>> echt wel ingewikkeld hoor:eek:

C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\favorieten niet toegankelijk en dit geldt ook voor mijn documenten!! Dit gebeurt maar bij een van de drie gebruikers.

Deze gebruiker eigenaar maken van de map en onderliggende mappen en bestanden (zie eerdere instructie).

Tot mijn verassing verscheen nadat ik van Alex een gebruiker had gemaakt onder documents and settings een nieuwe gebruiker met zijn voornaam en achternaam: Alex.XXXYYYYY waaronder de standaard mappen van windows staan

Dat klopt, bestaat er al een map onder Documents and Settings met dezelfde naam als de nieuwe gebruiker, dan wordt een nieuwe map gemaakt met een andere naam.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Quote:

Deze gebruiker eigenaar maken van de map en onderliggende mappen en bestanden (zie eerdere instructie).

OK nou voel ik dat ik er bijna ben. Overigens wat doe jij voor de kost?? Jouw kennis stijgt ver boven de norm uit. Voor een gemiddelde gebruiker gaat dit natuurlijk al dna niet boven de pet maar ook volledig buiten zijn noodzakelijke behoefte. Die moet gewoon kunnen werken zonder al te veel ingewikkeldheden. In ieder geval bewondering en dank van mijn kant.

Zie eerder instructie, die heb ik niet begrepen helaas. Ik heb met deze gebruiker gezien dat ik zijn naam kan veranderen!! Bij die andere twee niet en ook niet bij de tweede gebruiker van alex dat zijn dus de echte eigenaren zoals jij dat uitdrukt en alex waaronder wel al zijn gegevens staan dus niet en vandaar dat hij niet in zijn eigen documenten en favorieten kan kijken. Dus wat te doen, nog een keer pleasssee.

C:\documents and settings
alex
favorieten
mijn documenten

alex kan veranderd worden dus geen eigenaar.
daardoor favorieten en mijn documenten niet te raadplegen. Dat klopt dusheh??

Nu wat exact te doen met die alex, stapsgewijs, hoe maak ik die eigenaar???? Als dit lukt gaatie goed. vast bedankt.

Hallo !

@egkok, de uitleg van Tijs is prima en m.i. heel duidelijk.

Zo zou ik het ook gedaan hebben.

Enne... natuurlijk heb je deze kennis niet nodig als gemiddelde PC-gebruiker.

Maar als je PC's wilt/moet repareren, tja....

Daar zit denk ik het misverstand tussen ons: ik doe dagelijks niet anders, en Tijs zit ook in t vak".

Veel sterkte,

Harry.

Hallo !

@egkok, de uitleg van Tijs is prima en m.i. heel duidelijk.

Zo zou ik het ook gedaan hebben.

Enne... natuurlijk heb je deze kennis niet nodig als gemiddelde PC-gebruiker.

Maar als je PC's wilt/moet repareren, tja....

Daar zit denk ik het misverstand tussen ons: ik doe dagelijks niet anders, en Tijs zit ook in t vak".

Veel sterkte,

Harry.

Ik wou net zeggen, das niet normaal meer. Ik pretendeer niet computers te kunnen repareren maar waag wel pogingen en met de mijne zit het wel snor. Bij die van mijn hulp kwam ik wel heel veel tegen waarvan ik dacht laat deze kelk aan mij voorbij gaan. Maar als je maar door blijft zoeken en vragen kom je er uiteindelijk toch wel uit. Maar het klopt dus als ik het gevoel krijg dat het boven mijn pet gaat zo af en toe.:D

tijs

tijs wrote:Dan: Rechten zetten kun je zonder Veilige modus als het XP Professional betreft, maar moet in Veilige modus als het over XP Home gaat.
Werkwijze is verder hetzelfde, zodra in de juiste opstartmodus XP (Veilige modus voor Home, gewoon voor XP Prof) gestart:
Rechtsklik op een van de C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam] mappen, en kies Eigenschappen. Ga naar tabblad Beveiliging.
Kies de knop Toevoegen, en kies de gebruiker die hoort bij de map. Klik nu die zojuist toegevoegde gebruiker aan, en klik beneden op Full control.
Klik (indien aanwezig) op de groep Iedereen, en druk op knop Verwijderen.
Met een beetje mazzel zie je nu in het bovenste deelvenster nu alleen nog Administrators en de gebruiker staan.

Als ik rechtsklik op bijv C:\documents and settings\alex\mijn documenten en ik kies eigenschappen zie ik geen tabblad beveiligingen! Wel delen bijv waar je wat in kunt aanpassen. Zie ook nergens een knop toevoegen en kan ook geen gebruiker kiezen dus ik kan je advies niet opvolgen wat doe ik in hemels naam niet goed dan??

Als ik rechtsklik op bijv C:\documents and settings\alex\mijn documenten en ik kies eigenschappen zie ik geen tabblad beveiligingen! Wel delen bijv waar je wat in kunt aanpassen. Zie ook nergens een knop toevoegen en kan ook geen gebruiker kiezen dus ik kan je advies niet opvolgen wat doe ik in hemels naam niet goed dan??

Soms heet het (na rechstklikken): "Delen en beveiliging..."
Dat kiezen, en daarin het tabblad Beveiliging aanklikken.
Het is dus onder Delen en beveiliging... te vinden, of bij Eigenschappen.

Let op: Het gaat in dit geval niet over Delen, maar over Beveiliging.
En gaat het over XP Home, dan moet je dus in Veilige modus opstarten om het tabblad Beveiliging te kunnen zien (hetzij via Eigenschappen, hetzij via "Delen en beveiliging...")

Nog even over kennis & ervaring mijnerzijds: Snor heeft het goed gezien: Ik werk in systeem-/netwerkbeheer, maar heb ook een academische studie gedaan.

Succes,

Tijs.

Tijs, moet in xp pro ook in veilige modus!!!!!!, ik dacht al dat ik gek was geworden. Ga verder ploeteren. Ben benieuwd!

Tijs, moet in xp pro ook in veilige modus!!!!!!, ik dacht al dat ik gek was geworden. Ga verder ploeteren. Ben benieuwd!

Slecht nieuws: Dat zou niet nodig moeten zijn in XP Professional. Jij bent niet gek, maar ik ook niet.
Wel is het zo dat het tabblad uitgeschakeld kan worden, maar dat hoort op een standalone pc niet van toepassing te zijn natuurlijk. Wel kan het bijvoorbeeld zijn dat de fabrikant het ingesteld zou kunnen hebben bij de (automatische) installatie van XP.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok>>> Eenmaal beland op beveiliging, in veilige modus, raakte ik volledig de kluts kwijt. Wat daar voorNederlands wordt gebruikt dat slaat werkelijk alle records. Technisch zal het wel kloppen, maar voor mij is het abracadabra van een doorgeschoten vertaler. Een gemiddelde computergebruiker heeft hier dus helemaal niets te zoeken en geraakt ook onmiddelijk van het paadje af als hij al niet in de veronderstelling komt te verkeren dat hij opslag malende geworden is. Want het taalgebruik is buitenaards of bovenmaans maar in ieder geval communicatief volstrek zinloos want niemad zal het begrijpen op een enkeling na. Maar ik kreeg toch voor elkaar dat de drie grbuikers nul op request kregen als je bij elkaar wilden binnen wippen. Maar over het algemeen een niet bruikbare puinzooi omdat Alex ( een van de drie nog steeds niet bij zichzelf te raden kon gaan, en Cheryl ( nog eentje van de drie oip gegeven moment helemaal niets meer kon. Ze stond er nog wel maar er was n iets meer mee te beginen. Om nog even op het beack-up proggie terug te komen. Ik back-up met het aloude Iomega Quiksync 3. Automatisch backuppen en aanklikken verslepen en terugzetten, en alles doet het weer. Met Win Backup raak je in notime verzaild in volsterkt onzinnig taal gebruik zodat heel vlug absoluut niet meer weet wat ie aan het doen is. Dat levert bizarre toestanden op met als resultaat bijna van 14 hoog het raam dan maar uit.

Dus weer geformat en Win geïnstalleerd, daarna, omdat ik de eiegenaardigheden door begin te krijgen van Back-Up de drie ge restored. Die staan dus nu alle drie in C:\Documents and Setting\gebruikersnaam1 2 en 3

Bij Alex wel nog steeds het probleem dat hij en niemand in documenten en favorieten kan kijken (niet toegankelijk en dit werd ook niet opgelost in Beveiliging!) Tot mijn verbazing bleken beide mappen 0 inhoud te hebben ook geen verborgen toestanden, maar ik kan ze niet verwijderen!!! Lukte ook niet via Beveiliging!!

Ik ben op de goeie weg en als Tijs het nog een keer op kan brengen, Snor mag ook meedenken.

Vraag 1 Hoe kan Alex alsnog toegang krijgen tot zijn mappen documenten en favorieten? of hoe kan ik die verwijderen??
Vraag 2 Kan ik deze drie personen nu invoeren als gebruikers onder dezelfde namen zonder dat er dubbele toestanden ontstaan??

Dus Alex in voeren als gebruiker Alex
Cheryl.DENHEIJER als Cheryl.DENHEIJER
en Jaqueline als Jaqueline, zodat na opstarten het keuze menu wordt getoond?

Vraag 3 Jaqueline is verkeerd gespeld maar ik kan de naam niet wijzigen. Hoe kan ik die naam wel gewijzigd krijgen??

Vraag 4 Tijs kun je nog een keer stapsgewijs duidelijk uitleggen hoe ik vervolgens alle drie wel bij zich zelf kan laten kijken maar niet bij elkaar. Een poging gewaagd maar niet zonder complicaties gegaan en ik wist eigenlijk ook niet wat ik nu precies aan het doen was, temeer ook omdat Tijs knoppen aangaf die ik nergens tegenkwam.

Als dit allemaal lukt ben ik een zeer gelukkig man.

Ook nog vraag 5. Wie weet hoe die Usb sticks weer zijn te herstellen, nu krijg ik>> plaats een schijf of een ander medium. Formatteren gaat niet!!

Werk aan de winkel voor de echte liefhebbers. Vast bedankt voor het meedenken.

Ik heb niet veel toe te voegen aan mijn vorige postings.
Toch nog een paar tips:
1. Laat iedereen inloggen op zijn eigen account, zodat er een gebruikersprofiel bestaat waar bestanden naar weggeschreven kunnen worden.
2. Restore naar een andere map dan C:\Documents and Settings, een nieuwe map, bijv. C:\teruggezet. Zet ook niet het terugzetten van de beveiligingsinstellingen aan, omdat het allemaal andere accounts zijn dan waar ze origineel van waren (zie mijn eerdere posting). Verdeel daarna de mappen en bestanden naar de juiste personen. Spijker hun mappen daarna pas dicht.
3. Om in XP Home toch de beschikking te hebben over het tabblad Beveiliging, download scesp4i.exe, dubbelklik erop om het te laten uitpakken in een map, en rechtsklik op setup.inf en kies Installeren. Na een herstart van XP heb je het tabblad Beveiliging beschikbaar als je de Eigenschappen van een map of bestand opvraagt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het staat er allemaal wel in hoor in je vorige postings maar ik zag door de bomen het bos niet meervandaar dat ik alles, ook voor mezelf, op een rijtje heb gezet. Ik wist zelf op gegeven moment niet maar wat ik aan het doen was.

De problematiek zit/zat hem uiteindelijk in het feit dat ik de drie gebackupt heb zoals ze op de computer stonden, dus met wachtwoord. Gerestored kwamen ze onder documents and settings te staan en als ik dan een gebruikers account wilde maken stonden ze er dubbel op, de nieuwe en de oude. Ik weet nu als je over de wachtwoorden beschikt en je maakt weer een gebruikers account onder de gerestoorde naam met het originele wachtwoord dan klopt alles opeens als een bus. En dan geen dubbele accounts meer onder documents and settings. Maar hoe kun je zonder schaamte wachtwoorden vragen aan vreemde kinderen?? Ik kon toch al in hun geheimen loeren als ik dat wilde maar daar heb ik geen behoefte aan.
Alleen de eerste gebruiker kan gebruik maken van de optie extra beveiliging zodat door de anderen niet naar binnen is te loeren. Via jou advies om naar beveiliging te gaan met de andere twee, lukt het ook vice versa, alleen is het gebruikte Nederlands daar zo ambtenaar/bureaucratisch/tot absurd toe, dat je al vlug een verkeerde keuze kunt maken, wat mij in ieder geval is overkomen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ben er wel achter dat dit toch echt geen kost is voor de gewone XP gebruiker want die weet van het bestaan van deze mogelijkheden niets af en ik ook alleen maar via jou dus.
Die usb sticks kunnen die de prullenmand in of heb je daar nog een brainwave over gekregen?? Meer voor de weet dan dat ik ze echt redden wil, krijg die dingen in overvloed als reclame. Grappig dat ik me echt nooit heb afgevraagd wat dat icoontje veilig verwijderen nou exact inhield en al zeker niet heb beseft dat het best wel belangrijk was. Maar daar is op het eerste gezicht ook weer vaagheid troef als je niet verder kijkt dan je neus lang is. Maar dat je met flash dingetjes ook al de mist in kunt gaan was me niet duidelijk. Geldt dat ook voor flashkaartjes van fototoestellen??

Met hardware houd ik me niet bezig. Als anderen hier op het forum zeggen dat je ze beter in de vuilnisbak kunt kieperen, dan zou ik dat maar doen.

Problemen met flashkaartjes heb ik hier op het forum niet veel van gezien, maar dat lijkt logisch, omdat daar normaal gesproken alleen (vanaf) gelezen wordt en van verwijderd wordt, maar bestanden vanaf de computer erop schrijven wordt natuurlijk in principe nooit gedaan. Wel zie ik weleens voorbij komen dat men de flashcard geformatteerd heeft, terwijl niet alle foto's ervanaf waren gehaald. Daarvoor worden dan programma's als smart recovery of andere programma's gebruikt om de data proberen te redden.

Start anders een nieuw topic m.b.t. je 'memory-stick problemen'. Wellicht krijg je daar nog wat respons op.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan