Backdoor.Prorat virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter iet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iet

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2003
Beste helpmij,

Ik heb een virus op mijn computer dat veel last veroorzaakt mbt mijn programma's. Het schakelt willekeurig programma's uit (bv Nero). Deze moet ik vervolgens weer opnieuw installeren. Ik krijg het virus niet van mijn computer verwijderd met een volledige system scan van Norton. Als ik de computer opstart krijg ik een 'virus alert' high risk te zien.
Deze geeft het volgende aan:

object name C:\windowns\system32\wininv.dll
virus name Backdoor.Prorat
action taken unable to repaitr this file

Ik heb nog in totaal 2 files die geinfecteerd zijn. Ik ben naar de website van Norton gegaan maar wordt daar niet helemaal wijs van. Is er een simpele manier om dit weg te halen?

Alvast bedankt

Gr., Iet

Start op in veilige modus en zet je systeemherstel uit. Laat scannen en waarschijnlijk kan hij hem nu wel verwijderen.

dat heb ik al gedaan. Gaat dat systeemherstel bij het opnieuw opstarten automatisch weer aan?

Systeemherstel dien je zelf weer in te schakelen

Ik kan deze files wel vinden maar ik zie die %system% niet staan. Wat houden de % eigenlijk in? Deze vraag stel ik naar aanleiding van de link hierboven.

# Navigate to each of these keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Policies\Explorer\Run

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{5Y99AE78-58TT-11dW-BE53-Y67078979Y}

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

# For each one, in the right pane, if any of the following values are found, delete that value:

"MSNMESENGER"="%System%\Main.exe"

"DirectX for Microsoft Windows"="%System%\Fservice.exe"

"DirectX for Microsoft Windows"="%System%\Sservice.exe"

"StubPath"="C:\Windows\system\Sservice.exe"

heb het probleem opgelost. Thanks voor jullie hulp! Heb er alleen een probleem bij. Als ik de computer opstart dan krijg ik in een grijs blokje te zien:

Error: Loader coudn't initialize service

Wat betekent dit? en hoe krijg ik dit weer goed?

Cheers, Iet

Kijk even of je in Taakbeheer kunt komen (ctrl/alt/del)

Klik dan met rechts op de foutmelding,even onthouden en dat proces stoppen.Dan opnieuw opstarten en kijken wat het resultaat is.

ik krijg dit blokje wel weg maar hij staat er steeds als ik de computer opnieuw opstart. Dit is best wel irritant.

Alvast bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan