Backdoor.Sdbot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zippo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Ik kreeg deze melding van NORTON....

The file
C:\WINNT\System32\upload.exe
is infected with the Backdoor.Sdbot virus.
Access to the file was denied.

Hoe haal ik hem weg, Windows 2000

Groetjes,
Monique

klopt. Je moet dat in de veilige modus doen.

Je kunt in de veilige modus een scan doen met Norton antivirus en dan kan hij wel verwijderd worden.

Maar nog sneller is als je hem handmatig gewoon verwijderd in de veilige modus. Leeg wel even je prullenbak daarna.

Pieter, hoe doe ik dat???
Waar moet ik dit zoeken?
HouseCall heeft ook deze gevonden... TROJ_APHER.G
Wat doen deze virussen??

Groetjes,
Monique

Je gaat gewoon naar:

C:\WINNT\System32\

Daar zie je upload.exe of upload staan. Rechts klik erop en verwijder hem.

Od je gaat naar start-zoeken-betsanden of mappen en zoeken in de gehele schijf. Je zoekt dit bestand en rechts klikt hem en verwijderd hem.

ik heb zo een idee dat de apher trojan in je restore files gevonden is. Kan dat kloppen?

Als het virus in je restore files zit, dan hoef je je nergens om zorgen te maken, want je bent niet besmet.
Zie hier hoe je het virus van de system restore verwijderd:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Zie hier waarom de restore files niet gescand worden door virus scanners:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument

Hoi Saldos, ik zie niet waar hij hem gevonden heeft, housecall is nog bezig met scannen.
Ik heb op deze pc Windows 2000

oh sorry, even niet gezien.
Dan kan hij dus helemaal niet in de restore files zitten want windows 2000 heeft geen restore files.

Op het ein van de scan zie je waar hij gevonden is. Laat het dan even weten waar hij gevonden is.

C:\WINNT\System32\ videocodec.....
Ik heb via housscall op verwijderen geklikt

Groetjes,
Monique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan