Backdoor-virus + banners

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Jarenlang nergens last van gehad, maar nu heb ik last van een virus en van banners. Ik heb de McAfee scanner (engine en virusgegevens up-to-date), maar die komt meestal niet verder dan 'kan het bestand niet opschonen/verwijderen/in quarantaine zetten'.
Heb ook de volledige Hitman Pro 2 op mijn computer losgelaten, maar ook dat helpt niet, hoewel die wel beweert van alles verwijderd te hebben.

Symptomen nu:
- startpagina IE verandert steeds in about: blank
- IE: er worden steeds 4 items bijgeplaatst onder Favorieten
- onder de knoppen op de standaardbalk in IE verschijnen steeds weer ICQLite, MSN Messenger en Yahoo Messenger
- bij heel veel IE-acties krijg ik melding van het BackDoor-virus
- er verschijnen nu en dan toch nog banners

Wie kan me vertellen wat ik nu nog kan doen?

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

probeer eens een systeemherstel.

en als je scant met je virusscanner doe dat eens in veilige modes.
dit geld ook voor hitman pro

wil dit niet lukken ga dan eens na het aso forum.
daar zitten mensen die dagelijks deze vragen oplossen

Hallo goldvinger,

Bedankt voor je antwoord. Systeemherstel heeft geen zin, dat heb ik al geprobeerd en alle terug te zetten instellingen zijn ook al uit de besmette periode.

Die dingen in veilige modus zal ik proberen.

Wat is 'het aso forum'?

I.

A = anti
S = spyware
O = offensief

dus ASO

en voor de link zie het antwoord van gezina

Ik ben een tijd uit de roulatie geweest. Ik heb een log op antispywareoffensief gezet, maar kan het niet terugvinden ... kan iemand me helpen s.v.p.?

Dit was het inderdaad, dank je wel James.
Ik ga daar ginder nou weer verder.

Groet,
Ingmar

Dank je zeer.
Wat een schatten zijn jullie toch altijd, om me elke keer maar weer uit de penarie te willen helpen ... is dat eenvoudigweg een eigenschap van computerfanatici? Of trekt Helpmij.nl zoveel goedheid aan?

:D ;)
Is geven en nemen. Jij stelt je vragen op een heel vriendelijke manier, dan ben ik ook vriendelijk.
Mensen die bijvoorbeeld kortaf zijn, die krijgen gelijkaardig antwoord terug.;)

James:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ingmar
Dank je zeer.
Wat een schatten zijn jullie toch altijd, om me elke keer maar weer uit de penarie te willen helpen ... is dat eenvoudigweg een eigenschap van computerfanatici? Of trekt Helpmij.nl zoveel goedheid aan?

ach, je moet het zo zien:
van vragen die hier gesteld worden leren wij ook weer een hoop van.
Ik heb van dit forum zoveel opgestoken dat mijn familie en kennissen mij belt of roept als er weer problemen zijn met hun pc.
en dat alleen dat ik hier veel topics lees en daar zelf van leer.
dus het mes snijd aan twee kanten:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan