backface-visibility fout met overflow: auto hidden en scroll;

Status
Niet open voor verdere reacties.

grumbkow

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
924
Hallo!

Allereerst: ik kan geen voorbeeld tonen dus ik ga mijn best doen ze omschrijven wat het probleem is :)


Ik heb een website met een contentvlak die automatisch schaalt etc. niets bijzonders.
Nu moet dit vlak door middel van een linkje met css transform omdraaien, de bekende css3 flip animation.
Dit is geen probleem, ik heb een voorkant en een achterkant en hij draait netjes om als ik op de juiste link klik en hij draait ook weer netjes om als ik op de ga terug link klik.

Nu het probleem, de content in dat vlak moet kunnen scrollen, het vlak is altijd een vaste hoogte en de content daarin kan scrollen.
Dus ik zet op het draaiende gedeelte de overflow op auto.

Nu blijkt dat de css property: backface-visibility niet meer werkt als het element zelf of zijn parent overflow auto hidden of scroll bevat. Oftewel het element draait nog wel om als de content de overflow auto heeft, maar in plaats van dat ik de achterkant van het hele element zie, zie ik de achterkant van het element wat nu op de achterkant hoort te zitten. Dus ik kijk door de kaart heen met de content omgedraait.

Iemand hier ervaring mee en een oplossing gevonden?


Groeten,
Grumbkow


EDIT:
Ik heb een voorbeeldje gevonden waar precies mijn probleem in gezien kan worden.
Hoe hij nu staat werkt het zoals het hoort, maar stel je voor de voorkant heeft content die moet scrollen, dan kun je rechtsboven in de css op regel 19 de overflow op auto zetten en dan bovenaan op update klikken, dan zie je direct wat er gebeurd.
http://jsfiddle.net/y9nTg/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan