Background die zich automatisch aanpast aan de grote van je scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo Iedereen!
Ik ben een redelijk beginner wat betreft scripting ik kan redelijk uit de voeten met css, php en html.

En ik heb een vraagje wat betreft de background normaal gebruik ik een ovalen kleur dan lukt mij dit wel want dan pak je 1 pixel lijn. maar hoe doe je dit als je een plaatje hebt???
wat de bedoeling is dat simpel weg de website er normaal uitziet ongeacht de grote van het scherm.
Er zullen genoeg manieren zijn heb al even gezocht maar niks gevonden weet namelijk niet precies waar ik op moet zoeken.

Alvast bedankt!!!
mvg,
Rick

Hoi Rick,
... want de bedoeling is, dat simpelweg de website er normaal uitziet ongeacht de grootte van het scherm.
Even een tegenvraag: wat is voor jou "normaal"?
  1. Een website die zelf (ook qua inhoud) altijd schermbreed is, ongeacht ... enz. (d.w.z. een compleet "liquid design")?
  2. Een website die een vaste breedte heeft, bv. 980px, en die bij een grotere schermbreedte dan 1024px de pagina's mooi in het midden zet?
Met alvast de opmerking: een achtergrond-img bij nummer 2 is eenvoudig te realiseren, en bij nummer 1 doorgaans erg moeilijk of soms helemaal niet (afhankelijk van hoe de pagina er uit moet komen te zien en wat de achtergrondafbeelding precies is).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan