Backlight valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

berrygil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
backlight valt uit:
ik weet dat er daar een vraag over was, maar wou weten of het ook kan opgelost worden;

Als de videokaart stuk is, dan kan men niet verder werken op een extern scherm.

Als het backlight uit valt, wat kan dan nog een oorzaak zijn?
Inverter is vervangen, Heeft het zin om het backlight zelf ook te vervangen, of zit de oorzaak dan toch dieper.
Misschien heb jij er een oplossing voor gevonden?

Hallo

Merk/typenr/ouderdom van dit beeldscherm ???

"Inverter is vervangen"

Meestal zit de invertor op de printplaat geintegreerd.

Peter

backlight

Is een Medion. Het toestel/scherm is wel al meerdere jaren oud, maar voor nog de moeite om te herstellen. Alhoewel ik een handige doehetzelver ben lijkt het mij geen moeite om dit te proberen. De inverter zit onderaan bij het lcdscherm. Deze heb ik reeds vervangen. Geen resultaat. De backlight wil ik ook vervangen. Het opstarten met bios instellingen blijft het backlight branden. Opgestart in windows blijft het backlight maximaal een minuut branden. Zou dit aan de software kunnen liggen, of aan...?
Wie weet raad.

Hallo

Controleer of er visueel geen bolle condensatoren te zien zijn op de voedingsprint.

Persoonlijk controleer ik d.m.v. oscilloscoop en e.s.r. meter.

http://ludens.cl/Electron/esr/esr.html

Onstabiele voedingsspanningen zijn de meest voorkomende oorzaak bij dergelijke symptomen.

Gescheurde soldeerverbindingen is een andere mogelijkheid.

"Opgestart in windows blijft het backlight maximaal een minuut branden. Zou dit aan de software kunnen liggen, of aan...?"

Dit kun je uitsluiten door dit scherm eens op een andere p.c. aan te sluiten indien je aan jezelf twijfelt....

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan