Backtrack 4 network interfaces

Status
Niet open voor verdere reacties.

flandria4

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Berichten
28
Ik heb een vraag over de bt4 networking interface. Als ik in konsole airmon-ng intyp krijg ik geen interfaces te zien. Normaal zijn er verschillende en ik hoor bij mensen dingen zoals 'wlan0' 'eth2'.
Dit krijg ik als ik als ik /etc/init.d/networking start intyp:

Configuring network interfaces...eth1: ERROR while getting interface flags: No such device
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.1.1
Copyright 2004-2008 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

SIOCSIFADDR: No such device
eth1: ERROR while getting interface flags: No such device
eth1: ERROR while getting interface flags: No such device
Bind socket to interface: No such device
Failed to bring up eth1.
eth2: ERROR while getting interface flags: No such device
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.1.1
Copyright 2004-2008 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

SIOCSIFADDR: No such device
eth2: ERROR while getting interface flags: No such device
eth2: ERROR while getting interface flags: No such device
Bind socket to interface: No such device
Failed to bring up eth2.
ath0: ERROR while getting interface flags: No such device
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.1.1
Copyright 2004-2008 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

SIOCSIFADDR: No such device
ath0: ERROR while getting interface flags: No such device
ath0: ERROR while getting interface flags: No such device
Bind socket to interface: No such device
Failed to bring up ath0.
wlan0: ERROR while getting interface flags: No such device
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.1.1
Copyright 2004-2008 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

SIOCSIFADDR: No such device
wlan0: ERROR while getting interface flags: No such device
wlan0: ERROR while getting interface flags: No such device
Bind socket to interface: No such device
Failed to bring up wlan0.
done.




Dikke fail dus. Ik run het programma in dit geval als root. Als ik de lijst wil krijg ik dit:

root@bt:~# airmon-ng


Interface Chipset Driver



Niets dus :(, dan typ ik iwconfig in en krijg dit:

root@bt:~# iwconfig
lo no wireless extensions.

eth0 no wireless extensions.




Ik run Backtrack 4 via Virtualbox.
Hoe komt het trouwens dat telkens als ik de PC reboot al mijn folders/users enz. weg zijn ?
Zelfs het toetsenbord moet ik weer instellen en de tijd.


Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van het probleem hier te posten, hopelijk kan iemand me helpen.
 
Waarom virtualbox terwijl er een image beschikbaar is voor vmware ?

Heb je dit al eens geprobeerd /etc/init.d/wicd start
 
Ik heb het op internet via Youtube al zo vaak zien werken, waarom zou het dan bij andere mensen wel werken en bij mij niet ?

Ik heb /etc/init.d/wicd start inderdaad al geprobeerd maar het deed totaal niets, ik heb het nunet wel geprobeerd en het werkt plots wel :shocked:

Ik was net weer begonnen met configueren en alles ging even goed...

Ik krijg nu de volgende foutmelding als ik typ: iwconfig wlan0 essid (hier mijn essid) key (hier pw natuurlijk)
Error for wireless request "Set ESSID" (8B1A) :
SET failed on device wlan0 ; No such device.

Wat is 't probleem nu weer ?
 
Tja flandria4 als je werkt met open source moet je toch weten hoe belangrijk een goede source is.
Youtube is leuk voor vermaak niet om er wijs van te worden.

Je ziet in ieder geval dat backtrack draadloos wel kent.

"er een image beschikbaar is voor vmware"
Kijk eerst eens om naar vmware.
 
Ik ga je geen ongelijk geven dat je op Youtube niet echt zeer wijs kan van worden, ondanks het feit dat er echt zeer goede video's opstaan (gigafide). Ik had VirtualBox al eerder op mijn PC staan dus besloot ik maar om de iso file daarmee te runnen, terwijl ik heel veel guides ben afgegaan (om linux te leren). Wat ik wou zeggen dat het zeker kan werken, ik heb de instellingen juist geconfigueerd en heb perfect internet met VB. Ik wil alleen mijn interface ook naar monitor mode kunnen zetten en dat lukt niet. Wat is het probleem als verschillende mensen het op Youtube wel lukt met andere software ?
Nouja, VM is precies hetzelfde als VB, ik heb gewoon iemand nodig die er wat van kent en die weet wat het probleem is. Mijn videokaart wordt supported, dat heb ik even nagekeken. Ik heb echt geen zin om iets dat qua lay-out er bijna hetzelfde uitziet te gaan installeren om dan helemaal overnieuw te beginnen vanaf 0. Het enige wat VM en VB doet is de iso file runnen, RAM geheugen enz. toekennen en zorgen dat je op internet kan. Wat heeft mijn videokaart in monitor mode zetten daarmee te maken ? Als je mij heel duidelijk het verschil kunt aantonen zal ik overwegen om VM te installeren, ondanks het feit dat ik weet dat het hetzelfde is. Nouja, een hoopje duurder...Hier heb ik even een vergelijking gevonden.

Maar om mijn vraag terug te komen:

Ik krijg nu de volgende foutmelding als ik typ: iwconfig wlan0 essid (hier mijn essid) key (hier pw natuurlijk)
Error for wireless request "Set ESSID" (8B1A) :
SET failed on device wlan0 ; No such device.
 
Laatst bewerkt:
flandria4 niet gaan flamen of iemand een les proberen te geven over iets wat je zelf niet machtig bent want het is net anders om alleen niet meer actueel ,en backtrack is niet gemaakt om hacken daar bestaan helemaal geen programma's voor.
Hacken kan alleen maar met je hersens en het verstand worden gedaan met als doel om te leren en nog meer kennis en informatie te verzamelen.
Negeren is geen vorm wijsheid.

Als er door de linux community van backtrack een nieuwe release in een iso en een image file voor vmware wordt uit gebracht.
Je kijkt naar wat er fout gaat "No such device."
En je gaat kijken wat er op die link van niet bij staat.
http://www.virtualbox.org/wiki/VBox_vs_Others

Kun je nu vatten wat ik bedoel met vmware en negeren.
 
Ik heb ondertussen rondgekeken op nog andere forums en vond dit.
Hier heb ik ookal een probleem mee, aangezien ik geen idee heb waarvan hij zijn VBoxLinuxAdditions-x86.exe file vandaan haalt.
Het forum is niet langer actief, en ik ga niet zomaar overal accounts aanmaken, jij weet er blijkbaar wel veel vanaf.

Btw, Het is misschien niet speciaal voor hacken gemaakt, maar toch met een idee ervan errond:
Whether you’re hacking wireless, exploiting servers, performing a web application assessment, learning, or social-engineering a client, BackTrack is the one-stop-shop for all of your security needs.
En toch zou ik je willen vragen om hetzelfde te doen, iemand bij zijn naam aanspreken en vertellen wat hij moet doen is de OOK de les spellen: "flandria4 niet gaan flamen of iemand een les proberen te geven."

Nouja, genoeg met die stomme disscusie die toch nergens op slaat, als ik vergelijk is het enige wat VB niet heeft tegenover VM is de parallele poorten, zijn die dan nodig ? Volgens mij is dat voor de printer, en fysieke apparaten heb je niet nodig voor Backtrack. (nouja, buiten misschien hoogstens een paar (zoals je pc xd), maar een printer toch niet o_O)

Dus dan zoek ik voor de foutmelding, 8B1A, er zijn genoeg topics over en je wordt van het ene forum naar het andere gestuurd maar geen enkel probleem leunt aan bij het mijne, voor een actuele oplossing moet je dan 3 forumpagina's verder zoeken en dan is het zelfs voor een heel andere versie van linux. Ik sta open voor elke oplossing, maar niet elke oplossing werkt :(

Ik begrijp dat jij me de oplossing zelf wil laten zoeken, maar probeer eens op heel deze pagina de oplossing te vinden. Ik wens je GL en ik hoop waarom je begrijpt dat ik gefrustreerd geraak.

Iemand een ACTUELE oplossing ? Ik ben niet zo goed in raadseltjes :(
 
De virtuele hadware die aanwezig is in VMware en de backtrack VMware Image release zijn op elkaar afgestelt.
Maar wat het voor een zin nu nog eens keer en weer op de meeste kinder achtige manier als je gewoon dom eigenwijs blijft het antwoord als een klein kleuter blijft weigeren en met quotes van het internet gaat zitten vervellen.
Het zelfde antwoord van mijn 1 posting.

Hier heb een link waar deze linux heel goed kunnen en meer intresant hebben te melden vraag het op hun forum.
http://www.defcon.org/

En deze krijg er ook bij.
http://www.backtrack-linux.org/
 
Het enige wat kan werken met Virtualbox of met vmware is een draadloze usb stick. Die kan je doorsturen naar je gevirtualiseerde os. Met pci hardware kan dat niet. (Met xen hypervisor overigens weer wel als je de juiste hardware hebt....)
 
Ik begrijp je echt niet, je kleineerd en scheld me uit en toch blijf je me helpen. Echt raar. Ondanks dat probeer ik toch op te maken wat je telkens bedoeld. Uiteindelijk heb ik begrepen dat je zelf geen idee hebt hoe je mijn probleem kan oplossen. Nouja, waarschijnlijk wordt ik weer gekleineerd dat ik je negeer ofzo, maar ik zal een account op de sites aanmaken die je me hebt gegeven. Bedankt voor het gedeelte van je antwoord dat mij moest helpen. Ik zal niet meer posten wat ik zelf heb proberen doen. Als ik een oplossing heb zal ik het hier posten voor alle nederlandstalige mensen die hetzelfde probleem hebben.

Nou, vermoord me aub niet vanwege mijn antwoord, maar ik heb niet de VMware image gedownload maar de gewone iso file.


Wat de oplossing betreft, danku dropl, je hebt helemaal gelijk. Je hebt een USB stick nodig zowel voor VMware als Virtualbox. Anders moet je dus de iso file op een dvd of usb stick zetten en je pc daarvan booten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan