Backup berichten Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Ik wilde een backup maken van Windows Live Mail. Dat probeerde ik eerst in Microsoft Windows Live Mail formaat, maar dat gaf een foutmelding. Daarna in Microsoft Exchange formaat. Dat is gebeurd. Alleen ik kan het bestand niet terugvinden. Er werd niet gevraagd om een bestandsnaam op te geven. Ook niet naar een doel-map.

Weet iemand waar dat gebleven kan zijn en hoe het bestand zal heten?

Vriendelijke groet
Marij
 
Probeer het volgende:
Maak een snelkoppeling op het bureaublad met de volgende opdrachtregel:
cmd.exe /k dir /s /a C:\*.pst
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Wordt niets gevonden, dan komt daar een melding van ("Bestand niet gevonden").
Wordt er wél wat gevonden, kijk dan naar de map waar het bestand in staat en ga daar naar toe in Verkenner. Meestal zijn daar 'verborgen mappen' bij betrokken; doe het dan in een Uitvoeren vakje:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "hele_mappenpad"
(incl. de "-tekens, waarbij je hele_mappenpad vervangt door het hele mappenpad dat je getoond werd in het CMD-venster).

Succes,

Tijs.
 
Gevonden !!! Dank je wel Tijs.

Mocht er ooit iets met mijn berichten gebeuren, krijg ik ze dan terug met importeren van dat bestand?

vr.gr. Marij
 
Dat lijkt me van wel, maar ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen hoe je de backup gemaakt hebt (oftewel: Wat je hebt aangegeven etc.)

Als je wilt weten wat er nú in het .PST bestand staat kun je het bestand op memory-stick zetten en iemand met Microsoft Outlook het laten openen.
In Microsoft Outlook: Bestand -> Open -> Outlook gegevensbestand
[en dan bladeren naar het .PST bestand op memory-stick]

Succes,

Tijs.
 
Nog even voor de zekerheid: Zodra het .PST bestand geopend is in Outlook zou in het mappenvenster er een extra 'hoofdmap' bij moeten zijn gekomen, waarin jouw items staan. Die nieuwe 'hoofdmap' openklikken om te zien wat er in zit etc.

Zodra klaar met bekijken, in Outlook op die nieuwe 'hoofdmap' klikken (die jouw .PST bestand voorstelt) en dan kiezen voor Sluiten (o.i.d.), zodat het .PST bestand weer 'vrijgegeven' is.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan