backup dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door deb's

Hoi,

Ik heb nu dvdx via via gekregen maar nu krijg ik de volgende foutmeldingen. Ik hoop dat het gelukt is om ze als bijlage erbij te doen.
thanxx alweer


Nee dus, waarschijnlijk te groot, nou dan zet ik het er zo maar bij. Eerst kreeeg ik dit. "auth.dll kan dvd station niet authentificeren\nstation kan al zijn vrijgeschakeld"

en ook deze melding "MPEGEnc: no AMD with 3Dnow support dettected"

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, ik heb met printscrn deze foutmeldingen in word geplakt maar helaas was dit niet gelukt om als bijlage erbij te doen. kan iemand mij vertellen hoe ik dit wel kan doen?

Bedankt voor de moeite!!!

debby
 
kijk hier eens voor printscreen een ideaal programma om snel prinscreens te maken.
stel hem wel ff in om jpg te saven en geen bmp.

http://www.gadwin.com/printscreen/

wat je eerste melding betreft.

"auth.dll kan dvd station niet authentificeren\nstation kan al zijn vrijgeschakeld"

dit klopt als je een stukje van de dvd bekeken hebt met bv power dvd dit moet je ook krijgen.

wat je tweede melding betreft geen idee het lijkt er op dat je een AMD precessor hebt die iets niet ondersteunt.
maar aan de andere kant kan 3Dnow ook met directX te maken hebben.
installeer evt eens een nieuwer versie
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx90.asp
 
Geplaatst door tazman
[B


Hoi Tazman,

Helaas het is weer niet gelukt, ik heb de nieuwere versie van directx gedownload maar dit wil ook niet helpen, ik kreeg weer die melding. no AMD etc. Weet je misschien nog een oplossing voor me?

groetjes debby
 
welke DVDX versie gebruik je ??

je hebt 2 start mogenlijkheden met DVDX

DVDX
DVDX for intel P4

maar ik neem eigenlijk wel aan dat je de bovenste neemt.

heb geen idee hoe deze melding dan te omzeilen.
andere optie is Dvd2Svcd en daarmee de bachup maken maar is wel wat ingewikkelder instellen dan dvdx.
 
Geplaatst door tazman
welke DVDX versie gebruik je ??

je hebt 2 start mogenlijkheden met DVDX

DVDX
DVDX for intel P4

maar ik neem eigenlijk wel aan dat je de bovenste neemt.

heb geen idee hoe deze melding dan te omzeilen.
andere optie is Dvd2Svcd en daarmee de bachup maken maar is wel wat ingewikkelder instellen dan dvdx.

Hoi Tazman, wat jij nu schrijft is nieuw voor me , ik start dvdx gewoon en er wordt niks gevraagd over evt.intel 4 want die heb ik niet hoe kan ik dit instellen dan?
Sorry hoor voor al die vragen maar ik wil graag dat ik het voor elkaar krijg.
thanxx
debby
Ik gebruik dvdx 1.8a
is dit de goeie anders zitten we heb allemaal voor niets te doen haha
 
probeer eerst eens de versie 2.0 van DVDX

http://www.chip.de/downloads_updates/downloads_updates_8610367.html

dan heb je als het goed is als je naar start / programma's / dvdx gaat

DVDX
DVDX for intel P4

start de gewone op.

in het input scherm zie zo afbeelding.
kun je achter iDCT aantal opties wijzigen normaal staat dat op mmx (intel p2(amd K 6 )
evt kun je die wijzigen naar all processors.

attachment.php
 

Bijlagen

  • dvdx.jpg
    dvdx.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 11
Hoi Tazman,

Nou ik heb dit alles gedaan maar toen gaf hij weer dezelfde melding. Nu heb ik iets bij de andere settings veranderd , wat precies weet ik niet meer maar je had op een gegeven moment de keuze uit 3 dingen MMX, MMX +3D en Normaal, nu heb ik normaal gekozen en............toen ging het wel. Hij is nu geloof ik aan het encoderen want ik zie beeld (lol) nu maar afwachten of het gelukt is. De file was kompleet 1100 mb dus ik heb dat veranderd in aangepast 650. Is dit goed? en maakt hij dan automatisch 2 bestandjes aan? Bedankt hoor......zou het dan nu toch echt lukken?

thanxx debby

ps kan ik nu gewoon de computer gebruiken want anders kan ik uren niks doen. Internet enzo??
 
Ik kijk nu even tussendoor en er staat bovenin het scherm audio none is dit wel goed?

thanxx
 
Ik heb het encoderen even afgebroken en toen even gekeken, er was overigens wel geluid bij hoor !!! Maar er zaten allemaal zwart strepen door het beeld heen, ligt dit misschien ook aan een instelling????
Of misschien dat ik de pc gewoon ben blijven gebruiken?

bedankt!!!!!!!
 
Audio none is niet goed weet je zeker dat je onder audio ergens voor gekozen hebt in input scherm.

dat hij gaat decoderen is in iedergeval al goed ja.

als je 650 mb opgegeven hebt maat ie twee bestanden aan.
de eerste zal rond de 650 mb zijn de andere het restant.
 
Geplaatst door deb's
Ik heb het encoderen even afgebroken en toen even gekeken, er was overigens wel geluid bij hoor !!! Maar er zaten allemaal zwart strepen door het beeld heen, ligt dit misschien ook aan een instelling????
Of misschien dat ik de pc gewoon ben blijven gebruiken?

bedankt!!!!!!!

Kan aan de pc liggen hoor als je niet een echt snelle pc hebt en je gaat hem gebruiken tijdens rippen dan kun je rare dingen krijgen.
 
Geplaatst door tazman
Audio none is niet goed weet je zeker dat je onder audio ergens voor gekozen hebt in input scherm.

dat hij gaat decoderen is in iedergeval al goed ja.

als je 650 mb opgegeven hebt maat ie twee bestanden aan.
de eerste zal rond de 650 mb zijn de andere het restant.


oeps, in mn enthousiasme was ik inderdaad dat vergeten, sorry. Nou dan kijk ik straks weer ff een stukje,bedankt hoor. Je hoort het van me
thanxx
debby
 
Geplaatst door deb's



oeps, in mn enthousiasme was ik inderdaad dat vergeten, sorry. Nou dan kijk ik straks weer ff een stukje,bedankt hoor. Je hoort het van me
thanxx
debby


Hoi, I DID IT !!!!!!!!!!!!!!!! Hij is natuurlijk nog niet klaar maar ik heb een paar minuten gekeken (nu moet ik natuurlijk weer overnieuw beginnen) en het was perfect. Ik heb die instelling van Calculation nu op MMX gezet en ..... geen zwarte strepen en hij doet het gewoon en ik geloof dat ik ook de computer gewoon kan blijven gebruiken.

JOEPIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga hem nu helemaal doen.
Ik hou je op de hoogte.
ps wat moet je zonder HELPMIJ

Debby
 
Geplaatst door tazman
Toppie :thumb:

succes



Hoi, nou hij staat eindelijk na 8 uur hahaha op mn pc-tje hoor. Nu wil ik hem gaan branden met nero als vcd. Duurt dat lang want na een dag zonder wil ik vanavond wel ff internetten (ahum nee hoor niet verslaafd) lol.
Ik heb stukjes gekeken en hij is perfect op mn pc met geluid en ondertiteling en alles. !!!!!!!!! Echt waanzinnig.
Ik hoop niet dat dat branden ook zo lang duurt.

thanxxxx
debby
 
voordeel met dvdx is hij maakt het direct vcd geschikt.

dus branden duurt net zo lang als een normale cd.

kies wel voor videocd ;)
 
Geplaatst door tazman
voordeel met dvdx is hij maakt het direct vcd geschikt.

dus branden duurt net zo lang als een normale cd.

kies wel voor videocd ;)

ok, ga ik morgen of vanavond proberen. Je hoort het van me, als je me tenminste nog wilt horen haha

groetjes
debby
 
Geplaatst door tazman
geen probleem hoor het wel :thumb:


Hoi Tazman,

Nou, ik ben heeeeeel blij dat het gelukt is maar ik vond de kwaliteit een beetje tegenvallen. Is het altijd een beetje onscherp bij een dvd rip of kan het aan de instellingen liggen? Ik heb gebrand met 8x moet ik de volgende keer misschien op een lagere snelheid branden of maakt dat niets uit?


groetjes
debby
 
de kwaliteit kan iets achter uitgaanja je haalt nooit echte dvd kwaliteit.

maar over algemeen is de backup zeer goed te bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan