Backup gemaakt maar alle foto's weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb regelmatig een backup gemaakt vanuit Windows 7, naar de externe harde schijf. Toen ik de PC een herinstallatie gaf, dacht ik dus dat dat goed zat. Nu blijkt dat alle lege mappen nog onder mijn afbeeldingen staan maar geen foto's erin. Hoe kan dat????

Dat is moeilijk te zeggen zo.

Wel meteen een zeer belangrijke tip. Gebruik het systeem waar de foto's op stonden absoluut niet meer. Hoe meer je probeert, hoe kleiner de kan dat de foto's te herstellen zijn. Kijk daarna eerst een hoe groot de backup bestanden zijn in verhouding tot de hoeveelheid data die je hebt gebackupt. In het geval je de foto's van de schijf wilt proberen te halen, sluit de schijf aan een andere computer aan en gebruik het programma recuva om te proberen de bestanden te herstellen

Dank ga er mee aan de slag! Zo vreemd dat er wel mappen met namen zijn maar de foto's ontbreken. Heb vanaf de harde schijf alles teruggezet en dat is goed gelukt, op de foto's na.

Het blijft vreemd, alle mappen staan er maar geen inhoud. Je maakt dus een backup van alleen de mappen. Goed gedaan van microsoft! Ik heb de aanwijzingen gevolgd. Nooit een melding dat de externe HDD vol was ofzo.

RogerS dit systeem is geherinstalleerd en de backup stond op een externe hdd en daar staan dus nu alleen mappen. Ik heb de bestanden teruggezet zoals aangegeven vanuit windows 7.
Ga straks nog eens vragen bij het servicecenter hier, misschien kunnen zij iets doen en anders maar dikke pech. Heel zonde...

Laatst bewerkt door een moderator:
En zoals gezegd. Je foto's staan/stonden nog wel op je harde schijf waar ook Windows staat. Maar hoe langer je de schijf gebruikt hoe kleiner de kans dat er nog iets te redden is van de bestanden.

Ik gebruik die externe harde schijf toch niet Roger S? Wil gaan proberen vanuit de externe harde schijf de foto's terug te halen maar niet met deze pc. Die overigens een herinstallatie heeft gehad, zou denken dat het probleem dan weg is en het wel zou moeten kunnen, maar jij weet er meer vanaf, dus ik laat de externe HDD voor wat ie is en probeer het later op een andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan