• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blanko cel

Michel Smit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2025
Goedendag,

Ik heb 3 vragen mbt hulp aub dankjewel alvast.
De 1e is als ik een rij invoeg dan neemt ie niet de instellingen van de rij over/mee. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?
2. De kolom G is geb.datum als je hier een datum invult berekend ie in H de leeftijd maar waarom geeft ie 125 jaar aan als er niets is ingevuld?
3. De kolom N is een contact datum kolom in O berekend ie hoeveel dagen dit geleden is sinds laatste contact waarom is als de kolom N leeg is dan in O 45895 dagen aan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze 3 dingen kan fixen.
Dankjewel alvast

Bijlagen

1. Gebruik een tabel. Dan worden instellingen (opmaak en formules) wel meegenomen. De Voorwaardelijke Opmaak (VO) moet je nog maar eens bekijken...

2. Het datumverschil tussen vandaag en 0-1-1900 (is gelijk aan 0, of lege cel) is 125 jaar... Oplossing:
Code:
=ALS(G2<>"";DATUMVERSCHIL(G2;$A$1;"Y");"")

3. Zelfde verhaal voor O2, verschil tussen vandaag en 0-1-1900 (= lege cel) is 45895 dagen. Oplossing:
Code:
=ALS(N2<>"";$A$1-N2+1;"")
N.B. De SOM functie eromheen is totaal overbodig.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,

dus ik moet

=DATUMVERSCHIL(G2;$A$1; "Y")
veranderen door:
=ALS(G2&lt;&gt;"";DATUMVERSCHIL(G2;$A$1;"Y");"")

Hier is dan een probleem met de formule gevonden.

=SOM($A$1-N2)+1
veranderen door:
=ALS(N2&lt;&gt;"";$A$1-N2+1;"")

dankjewel voor je snelle hulp

als ik dit verwerk in een testje bijgevoegd als bijlage krijg ik hem niet werkend in leeftijd en in dagen geleden?

Bijlagen

Dankjewel AlexCEL
Bericht automatisch samengevoegd:

Is het soms ook nog mogelijke om de datum vandaag() 1x te plaatsen ipv op elke regel?

Laatst bewerkt:
@Michel Smit
Ik heb jouw bestandje in #1 opgeschoond en aangepast.
De kolom jaar en kolom dagen geleden verwijderd.
Dat is allemaal in de formules en voorwaardelijke opmaak in opgenomen.

Bijlagen

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan