Backup Ghost lukt niet op de NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcow

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Hallo,

Zojuist heb ik een NAS (conceptronic grab'n go) aan de switch gehangen. Het is de bedoeling dat Norton Ghost af en toe een backup maakt van de computers in het netwerk op de NAS.

De NAS is vanuit verkenner toegankelijk en is lees/schrijfbaar.
(Alleen als je op de NAS klikt en dan "eigenschappen" komt er een melding:" server storage accepteert geen aanvragen van buitenaf".

Nu krijg ik bij Ghost de volgende foutmelding als ik de backup-locatie instel:
Code:
\\Storage-5135\PUBLIC\backup marco\ is een alleen-lezen locatie en geen geldig doel.
--Fout E7D1001D: '//storage-5135/public/backup marco/Destination_Location_Test_File' kan niet worden geopend. Fout EBAB03F1: Het bestand bestaat. Fout E7D10049: Het apparaat public is mogelijk offline, niet aangesloten of anderszins niet beschikbaar.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Marco

PS de PC draait op XP Pro en Live Onecare
PS2 windows backup doet het wel

Laatst bewerkt:
je zou kunnen proberen een drivemapping te kunnen maken. "Extra">"Netwerkverbinding maken" en vervolgens ghost instellen op die driveletter. succes!

Nas

Beste Marcow,

standaard ondersteunen de huis-tuin-en-keuken NAS apparaten geen geavanceerde netwerkondersteuning. Ghost zal proberen het NAS op te komen met domein credentials, zoals domain\administrator. Aangezien het NAS geen lid is van het domein, maar van een werkgroep werkt dit dus niet. Ghost kan dus zichzelf niet valideren en heeft dan dus op domeinniveau geen rechten.

Zodra een NAS Active Directory Support heeft (LDAP) dan kan deze integraal deel uit maken van een domein en dus direct benaderbaar zijn voor een backup applicatie.
Wat je kunt doen is vanuit Ghost proberen te verbinden met een account wat bestaat op de NAS, zoals NAS\LocalAdmin. Dan vraagt Ghost dus toegang met een account wat wel bestaat op het NAS.

Succes!! :thumb:

Bedankt voor de tip.

Ik heb inmiddels Acronis TrueImage gekocht, en deze werkt feilloos met de NAS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan