backup image branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter sont
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
beste mensen,

heb na een dag installeren weer mijn pc op gang gekregen.(liep vast )
nu wil ik een immage branden op cd(heb geen a drive)
om het sysyteem weer terug te zetten naar hoe hij nu draait. wie kan mij op weg helpen ?????
draai 98 se.
wil dus en backup cd maken voor systeemherstel

bvd
hans

Met Norton Ghost 2003 zou je een image kunnen maken van je HD.

Je moet dan wel meerdere partities hebben, want je kunt geen backup van C op C wegschrijven. Je kunt hem wel op CD wegschrijven, maar ik heb meerdere keren gelezen dat het terugzetten niet altijd even goed lukt. Bv. schijf die niet gelezen wordt, of niet goed.

Norton Ghost is inderdaad een hele goede optie hiervoor:)

re

is er een trial versie???
heb gekeken bij symantec maar kan geen trial vinden van ghost...
weet iemand een link of site waar het stap voor stap beschreven staat..(image branden).liefst nederlands....

bvd hans

re

heb op de site gekeken , en inderdaad ziet er makkelijk uit, zelfs voor mij..........
kan allleen het proggie ghost niet te pakken krijgen vanaf die site.........
dus als iemand weet waar ik ghost vandaan kan halen (niet van kazaa oid) dan ben ik u zeer dankbaar.....

bvd
hans

Ghost dient aangeschaft te worden dus download links kunnen niet gegeven worden

re

oh das waar. sorry mario.

ben al een heel end op weg , mede dank zij jullie hulp.
wil nu een opstart cd maken (heb nl geen a drive)
hoe maak ik zo,n boot cd ???
wanneer hij dan opstart met cd ondersteuning kan ik door middels van ghost de boel weer terugzetten zoals hij nu is....(en dat scheelt weer een dag installen en 2potten koffie)

alweer bedankt ...

m.vr gr
hans

Er leiden diverse wegen naar Rome. Het eenvoudigst is om die bootable CDROM in een systeem te maken waarin wel een floppydrive zit, dan kun je een bootfloppy maken en die gebruiken als bootsector.
Anders kun je gewoon Ghost en de image op CD branden, en tzt opstarten vanaf een willekeurige bootable CDROM, de Ghost CDROM er in doen en handmatig Ghost starten.
Ook erg handig is het om een USB floppy te kopen en daarmee alsnog op de eenvoudigste manier die CDROM te maken.

re

inderdaad heb er al over nagedacht om een usb floppy te kopen.
snap niet waarom er sysytemen uit worden gebracht zonder floppydrive.................
zou je een opstartdiskette 98 branden op een cd
en kan je daarvanaf booten?????????(met cd ondersteuning) en dan je image terugzetten vanaf je cd ?????????

bvd
hans

Re: re

Geplaatst door sont
inderdaad heb er al over nagedacht om een usb floppy te kopen.
snap niet waarom er sysytemen uit worden gebracht zonder floppydrive.................
zou je een opstartdiskette 98 branden op een cd
en kan je daarvanaf booten?????????(met cd ondersteuning) en dan je image terugzetten vanaf je cd ?????????

bvd
hans

heb een usb floppy drive gekocht van nec de: uf 0002
wat blijkt hij werkt niet
windows ziet een nieuw usb app.
maar kan geen stuurpog laden.
geen driver er bij............
:rolleyes:

re

heb nu een werkende floppy drive ..

zal de vraag als opgelost geven
kan nu een opstart diskette gebruiken thx
moet alleen nog mijn immage verkleinen zodat hij op een cd past.......(maar dat is voor later)

Als je de image op CDROM brandt, dan zal automatisch om een volgende CDROM worden gevraagd zodra de huidige vol is. Je hoeft daarom je image niet kleiner te maken. Als je al een image hebt, dan kun je Norton Ghost Explorer opstarten, je image openen en via View > Options... een splitpoint aangeven. Op die manier kun je de image in stukken knippen en apart op CDROM branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan