Backup lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie1706

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Ik heb een probleem met het uitvoeren van de backup op windows 7. Als ik naar backupcentrum ga heb ik alles ingevoerd waar de backup moet komen enzovoorts. Wanneer ik vervolgens op 'nu backup maken' klik begint ie met een schaduwkopie maken. Bij de 7% houdt het echter op en komt de volgende melding: 'het maken van de backup is niet voltooid'. Klik ik vervolgens op probleem oplossen zegt ie het volgende: 'de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist'

Rara, hoe krijg ik dit opgelost?

Wat is precies de lokatie waarop de backup wordt geplaatst en waar / hoe heb je die ingevoerd? Kun je een schermafdrukje bijvoegen?

Ik probeer het op te slaan op mn Freecom externe harde schijf. Hierbij een schermafbeelding

Bijlagen

• afbeelding.jpg
    afbeelding.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 73
Domme vraag van mij: die externe disk hangt wél aan het systeem op het moment dat je kiest voor het starten van de backup?

Ik moet je het antwoord op dit (ogenschijnlijk) simpele probleem schuldig blijven, anders dan de (vreemde) mogelijkheid dat één van de bronbestanden / mappen die gekopieerd gaan worden idd. een vreemde Windowsonlogische naam hebben?

Misschien dom bedacht, maar zou het kunnen dat de externe harde schijf niet helemaal geschikt is voor Win7?

Ik ging / ga er vanuit dat deze NTFS is geformatteerd........................ en niet FAT?

Uhm.. als ik eigenschappen van dat ding bekijk zie ik bij bestandsysteem staan: FAT32... Ligt het dus daaraan?

Naar 'Deze computer' gaan, rechtsklikken op de schijf en vervolgens kiezen voor formatteren............... NTFS (kies snelformatteren, anders is 'ie wel een uurtje of wat bezig).

Dankjewel! blijven de bestanden op de harde schijf dan wel allemaal behouden ofnie?

Nee, die zal je vooraf even naar de interne harddisk van je pc moeten kopieren. Bij formatteren wordt de schijf helemaal gewist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan