Backup m.b.v. Acronis

Status
Niet open voor verdere reacties.

akloosterboer

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Hoi,

Mevr./Hr.,

Ik wilde m.b.v. een DVD Acronis 2014 opstartdiskette een backup maken. De Bios ziet er in Windows 10 heel anders uit dan in vorige Windows versies. Ik moet bij het opstarten F12 indrukken en dan krijg ik een menu waarin ik de opstartvolgorde tijdelijk kan wijzigen. Als ik vervolgens naar DVD/RW schijf ga en daarna op enter druk, dan krijg ik een blauw scherm. Hier wordt o.a. aangegeven:
ERROR 0x000000e en File:\Windows\system32\Winload.exe Mijn systeem is 64 BIT en Windows 10 PRO

Groet

Ik denk niet dat dat de BIOS is. Die wordt nl niet veranderd door windows.

Buick geeft aan dat de BIOS niet is gewijzigd.
Hieronder wordt door ALTERNATE aangegeven hoe ik in de BIOS komt. Deze computer is door ALTERNATE samengesteld.

De makkelijkste manier om de computer eenmalig op te laten starten vanaf Dvd is door middel van de F12 toets. Na het intoetsen krijgt u een menu naar voren waarin alle opstartapparaten vermeld staan. Als u hier de DVD speler selecteert zal de computer eenmalig opstarten vanaf de DVD. Bij de volgende keer opstarten zal de computer weer vanaf uw Windows installatie starten.
AL EERDER HEB IK OP BOVENGENOEMDE WIJZE EEN BACKUP GEMAAKT. OMDAT HET EEN MAAND GELEDEN IS WILDE IK HET NOGMAALS DOEN EN KREEG TOEN HET PROBLEEM MET HET BLAUWE SCHERM.

En de reactie van Lange Pier begrijp ik helemaal niets van.

Als hij een andere oplossing weet dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Klein detail, aangezien je graag details accentueert:
Ik wilde m.b.v. een DVD Acronis 2014 opstartdiskette
Als je een opstartdiskette....gebruikt ... moet je niet van DVD opstarten maar vanaf diskette (vaak A)...

Waar heb je de vorige keer de backup heen geschreven? Op een externe schijf?
Wat voor soort bestand is het ? Een iso of ????

Andre,
Die opstartdiskette heb ik gemaakt via Acronis True Image. Je kunt alleen een opstartdiskette benaderen door hem in een diskette schijf te plaatsen.

Het bestand heeft een .tib bestand. De backup staat op mijn externe schijf. Ik wil geen backup terugzetten maar een nieuwe backup maken. Dit is vorige keer wel gelukt. En al vele malen met vroegere Windows versies.opstartdiskette.PNG

Hoi,

Probleem opgelost. Ik weet alleen niet hoe ik het heb gedaan.

bedank zover
A.K.

Fijn dat het gelukt is, maar probeer er nog eens achter te komen hoe het echt moet, handig een volgende keer, je leert ervan....

André,

Ik heb nadat ik kon kiezen in het menu de verkeerde aangeklikt. Dit bleek bij het opnieuw F12 te drukken bij het opstarten het menu zorgvuldiger te bekijken.

Groet en bedank,
A.K.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan