backup maken en 2e installatie van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
opstartpaden

Ik heb de raad opgevolgd.
Alle opstartpaden bleken in orde.
Ik kon daar wel de voorkeur veranderen naar 1. Dat heb ik gedaan en nu start hij op de paRTITIE c OP. dAT IS AL EEN VOORUITGANG, MAAR IK KAN NOG STEEDS NIET KIEZEN.

Even een vraag voor alle duidelijkheid ...
Heb je op één harde schijf twee partities staan, of zijn er daadwerkelijk twee fysieke harde schijven in de pc ingebouwd?

msconfig

Ik heb de raad opgevolgd.
Alle opstartpaden klopten.
Ik heb wel de volgorde kunnen wijzigen.
Nu start de p.c. op vanaf partitie 1. Een hele vooruitgang, maar ik kan nog steeds niet kiezen tijdens het opstarten.

één HD

Ik heb inderdaad 2 partities op één harde schijf. Opgedeeld in C en D.

Hoi !

Als je een XP-installatie hebt opgestart, klik dan eens rechts op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Staat daat een vinkje bij: Lijst met besturingssystemen X seconden weergeven ? Enne.....X mag geen 0 zijn.

Greetz,

Harry.

30 sec

Er staat 30 seconden bij.

Ik heb ooit op een andere p.c. een dual boot gehad. Ik dacht me te heinneren dat het scherm waar je kon kiezen al een Windows uiterlijk had (kleur en zo) en je echt kon kiezen uit nr. 1 en nr. 2.
Hebt u daar misschien nog iets aan?
gr.
John.

nu is het scherm echt zonder kleur en doet een beetje DOS-achtig aan.

Misschien kun je hier een screendump van schijfbeheer in een leesbare form neerzetten.

Lijkt wel of er op de D: ale opstartbestanden terecht zijn gekomen, staat daar ook een boot.ini een ntldr en een ntdetect.com?

Overigens krijg een keuzemenu in een dosachtige omgeving, dat klopt.

screendump

Zal ik proberen.
Hij start nu wel op C op. nadat ik bij msconfig gewijzigd heb

schijfbeheer

Sdhijfbeheer heb ik gevonden.
Bij C staat bij status systeem en bij D staat in orde
Ik heb screenhunter gebruikt, maar krijg het niet ingevoegd

system config

Op de D schijf Staat:
system.ini , win.ini , boot.ini , services , en opstarten

Ik kreeg het hulpprogramma van system config.
Welke keuze moet je daar maken bij wijze van opstarten?:
Ik heb normaal, maar Je kunt ook nog diagnostisch, of selectief kiezen.

Sdhijfbeheer heb ik gevonden.
Bij C staat bij status systeem en bij D staat in orde
Ik heb screenhunter gebruikt, maar krijg het niet ingevoegd

Je kunt eerst in paint goed maken en dan als een jpg opslaan, die upload je naar helpmij met bijlage beheer.

Wat staat er in die boot.ini op de D:?
Snap overigens niet hoe die win.ini en system.ini daar komen.:o
En sevices ook niet, en wat is "opstarten" voor een extensie?

boot ini

Hallo,
Bij de boot.ini op D: Hetzelde als de boot.ini op C. Alleen staat er dan in de regel: default =multi 0 disk etc ....achter partition een 2 . Op C staat er dan een 1.

Bij msconfig kun je één van de 2 partities als standaard instellen. Degene die je als standaard instelt start dan op.
Als je na zo'n wijziging de p.c opstart komt er vanzelf het scherm: hulpprogramma van systeem configuratie.
Daar moet je kiezen op welke manier je wilt opstarten: Normaal, diagnostisch, of selectief.

Als het opstartscherm komt waar je zou moeten kunnen kiezen, kun je trouwens helemaal niets. Als je entert blijft de klok toch gewoon aftellen tot 0, voordat hij doorstart.
Als je op de F8 knop drukt, gebeurt er ook niets.

Het jpg bestand is te groot. Ik probeer het nog te verkleinen en upload het dan, als het lukt.

afbeelding

Ik heb een deel van de afbeelding gepakt, is dit voldoende.

Is het nog eens installeren van XP over de versie op D heen misschien een mogelijkheid,
als het probleem niet opgelost kan worden?

vr. gr.
John

Bijlagen

Tja, daar valt weinig te zien, helemaal was beter geweest.

Je kunt idd hem erover installeren, wel via de XP cd en voor een herstelinstallatie kiezen.
Vind het alleen vreemd allemaal, nooit problemen mee gehad.

installatie

Ja, raar, hè!
Ik heb XP helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft het zelfde.
Ik zal het nog 's met herstel proberen.

internet explorer

Hallo,
Ik heb de D partitie maar helemaal schoongemaakt.
Na de herinstallatie begon de internet explorer vreemd te doen. Nu kan ik hem helemaal niet meer gebruiken. Als ik hem opstart opent hij zichzelf tientallen keren en loopt dan vast.
Ik heb de virusscanner AVG laten draaien en hitman pro. Hitman pro vond tientallen zaken met medium en high risk. Deze werden automatisch verwijderd. Vandaag liet ik hem weer draaien en kwamen volgens mij dezelfde spullen weer te voorschijn.
Waarschijnlijk een virus dus.
Ik gebruik nu firefox en die functioneert wel goed.
Maar dat virus zit natuurlijk nog ergens vrees ik.
Een tip wat ik hier mee kan!?

vr. gr.
John.
p.s.
Die dualboot laat ik maar even zitten.
Als alles weer schoon is, wil ik wel een goede backup maken.
Die had ik via Windows gemaakt en ook teruggezet, maar dat had géén effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan